moray Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Fått tilbud om å kjøpe en Nad 304 og et par pent brukte Dali 505 for 1200,- Har også funnet ut at den er integrert. Vil det si at det ikke er effekttransistorer i utgangen, men en IC? Finner ikke spesifikasjoner på Nad 304! Har funnet ut at den er oppgitt til 2 * 35 konservative Watt i 8 ohm. Kan noen hjelpe meg å finne specs? Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 At den er integrert tror jeg betyr at det er både forforsterker og effektforsterker i samme boksen. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 At den er integrert tror jeg betyr at det er både forforsterker og effektforsterker i samme boksen. 5096183[/snapback] Yup, riktig det... I teorien så vil en separat forforsterker og en effektforsterker gi bedre lyd (Hvis man har gode kabler i mellom da) enn en integrert, men for mange vanlige folk inkludert meg sjøl så tror jeg ikke det er så store forskjellen.. Angående tilbudet, så ville jeg nok ha kjøpt det, hvis jeg hadde hatt penga da Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 godt tilbud iforhold til pris det der.. ble vel solgt som pakkeløsninger for 5000,- nytt i sin tid. begynner jo kanskje bli noen år nå da.. hadde en kompis som hadde det settet og synes det spilte greit nok. forsterkeren er jo ikke noen kraftplugg selvsagt, men duger til formålet. Lenke til kommentar
moray Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Fikk høre at den ene kanalen på forsterkeren har falt ut noen ganger. Kanskje derfor det blir solgt billig. Det må jo nesten tyde på vakkelkontakt? Er ikke radio/TV reperatør, men en slik feil bør det vel være mulig å finne. Tenker på reléer eller brytere. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 høres skummelt ut spørr du meg, men jeg har jo ikke så mye peiling da. det er jo uansett billig så verdt å ta en sjangse kanskje. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Hei. Er ny på dette forumet. Gå for NAD 304 og Dali 505 du. Har en 304 selv og den har jobbet jevnt og trutt nå i ganske nøyaktig 10 år. Kjøpt i okt -95. Har et par selvbygde høyttalere jeg laget da jeg jobbet hos Eltek på samme tidspunkt. 3-veis med 10" i bunn. At den yter 2*35 W er helt sikkert. Er imponert over ytelsen og holdbarheten på 304. Litt slank i mellomtonen og kunne selvfølgelig hatt noe bedre diskant, men hallois,- jeg ga 1300kr for den. Et godt kjøp vil jeg si. Dali 505 vil passe godt til 304. Lykke til Endret 3. november 2005 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå