Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemet med Topcom xplorer 871BT og Azureus

Anbefalte innlegg

Jeg har Telenor ADSL Basis og bruker Topcom xPlorer 871BT modem\ruter som jeg fikk fra Telenor. Modemet er forbundet via Topcom splitter som jeg også fikk fra Telenor. Tilkoblingen er god men har jeg et problem mens bruker jeg Azureus. Azureus stopper fullstendig internet:-( Jeg har begrenset en upload fart til 10 kbps men det er ikke hjulpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problem med samme modem (har 2mbit). Installerte ADSL i går. Har åpnet porter til programmet (6881).

50kbs er vel det høyeste jeg har vært opp i (selv om det med 2mbit burde gått mye høyere).

Bruker jeg Azureus, klikker nettet.

Endret av stianandre
Lenke til kommentar

Hallo

Jeg har det samme problemet med mitt topcom, er det noen som har en løsning

Jeg kjører bitlord, men kan kun være på msn når jeg laster ned. Internett klikker totalt har 2mbit linje. Hjelp dette er frusttrerende

Lenke til kommentar
Hallo

Jeg kjører bitlord, men kan kun være på msn når jeg laster ned. Internett klikker totalt har 2mbit linje.    Hjelp  dette er frusttrerende

5118271[/snapback]

Ikke den eneste dere nei.. Har 4 mbit linje fra telenor med Topcom Xplorer 871BT. Har nå prøvd å sette modemet som "kun" modem og i bridge mode med en linksys boks jeg har kjøpt. Skal teste dette nå... Bruker jeg Azureus eller Bitlord eller noe lignende programmer som forsøker å koble seg på porter som ikke er standard så må jeg ta strømmen på modemet...

Lenke til kommentar
Hallo

Jeg kjører bitlord, men kan kun være på msn når jeg laster ned. Internett klikker totalt har 2mbit linje.    Hjelp  dette er frusttrerende

5118271[/snapback]

Ikke den eneste dere nei.. Har 4 mbit linje fra telenor med Topcom Xplorer 871BT. Har nå prøvd å sette modemet som "kun" modem og i bridge mode med en linksys boks jeg har kjøpt. Skal teste dette nå... Bruker jeg Azureus eller Bitlord eller noe lignende programmer som forsøker å koble seg på porter som ikke er standard så må jeg ta strømmen på modemet...

5126059[/snapback]

Tok ikke mange sekundene for å se at dette fungerte flott ja.. :) Men det skulle da ikke være nødvendig å måtte kjøpe en annen ruter for å bruke topcomen? Hvis man gjør som forklart på online.no for å sette topcomen i bridge mode, så disabler man vel ruteren i denne og den står som et normalt modem. Dette innebærer vel at man må legge inn alle ipadressene som fast.? jeg bare synser håper at noen med peiling svarer på denne tråden snart.. :)

edit: Dette hjalp som bar f... for meg..

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-som-modem.html

link til Topcom 871BT her hvertfall..

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Vil tru problemet er at du får for mange koblinger til ruteren. Mange rutere klarer kun 255 koblinger.

Jeg har en Sparklan, og hadde samme problemet.

Nå bruker jeg (i Azureus):

-4 standard opplaststniger/torrent

-45 koblinger/torrent

-210 koblinger totalt. (sett den noe under 255. Husk at webleser etc også setter opp koblinger.)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Beklager for å bumpe tråden etter så lang tid, men jeg plages da også med at Topcom 871BT modem/routeren henger seg ved bruk av Azureus. Om jeg følger linken som celeb0rn nevnte og setter modemet i bridgemodus, hvordan vil jeg da få alle maskinene i hjemmet på nett igjen? Så ikke at noen svarte helt 100% på det.

Må jeg manuelt på alle maskinene sette en 10.0.0.xxx ip, 255.255.255.0 som NM og 10.0.0.254 som Gateway for at det skal fungere på alle maskinene?

For min del håper jeg det er så enkelt, og at modemet ikke kun kan jobbe opp mot en datamaskin etter at det er satt i bridgemodus. Blir litt kjedelig om jeg må kjøpe enda en router for å sette inn etter 871BT'n om jeg vil ha nett på alle maskinene.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hmmm enda eit seint svar.

Ja, står modemet i brigde mode må du "ringe" opp på kvar enkelt maskin, og du da kun 1 pc i gangen kan være på nett.

Eg vil anbefalle deg å kjøpe deg ein router i tillegg.

Har sjølv brukt Linksys WRT54GS (nå heiter den WRT54GL) med stort hell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...