Gå til innhold

Er GeForce6800 GO eit dårligt kort p.g.a drivere?

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå endelig bestemt meg for bærbar pc og tenkte da på FSC Amilo M4438, den leveres med GeForce6800 GO som eg trudde var eit bra kort. Men så leser at ein skriver følgende på Komplett.

"Har hatt denne en måneds tid nå og det eneste jeg har og utsette på denne er vel skjermkortet. Den blir levert med GeForce6800 GO kort og det er IKKE støttet av referanse driverne til Nvidia. og det er meget dumt da det ikke blir støttet av nyere spill som BF2 ol. Man bør derfoe påberegne seg en oppdatering av skjermkort hvis man velger denne bærbare. Dette kunne FS spart seg for og selge med i en ellers bra pakke."

Vill dette si at det er et dårligt kort med tanke på nye spill?

Blei veldi usikker når eg leste dette :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noe tull!! Det finnes mange gode drivere rundt på nettet. Skal ikke si noe om Nvidias egne drivere, men det finnes definitivt drivere å få tak i på nett som gjør at du kan spille det meste - jeg har selv hatt en sånn (fra laptopvideo2go.com) installert før, og det funket helt fint. Kortet er helt supert, det - gir meget bra ytelse i BF2, Half-Life 2 etc.

Lenke til kommentar
Hei

Har nå endelig bestemt meg for bærbar pc og tenkte da på FSC Amilo M4438, den leveres med GeForce6800 GO som eg trudde var eit bra kort. Men så leser at ein skriver følgende på Komplett.

"Har hatt denne en måneds tid nå og det eneste jeg har og utsette på denne er vel skjermkortet. Den blir levert med GeForce6800 GO kort og det er IKKE støttet av referanse driverne til Nvidia. og det er meget dumt da det ikke blir støttet av nyere spill som BF2 ol. Man bør derfoe påberegne seg en oppdatering av skjermkort hvis man velger denne bærbare. Dette kunne FS spart seg for og selge med i en ellers bra pakke."

Vill dette si at det er et dårligt kort med tanke på nye spill?

Blei veldi usikker når eg leste dette :hmm:

5092408[/snapback]

Det ligger drivere på DELL sine sider til DELL sine PC`er. Disse fungerer meget bra.

Lenke til kommentar

I motsetning til go 6800 som leveres med DELL sine maskiner, har en del brukere hatt problemer med å oppdatere driverene til FS sin utgave. Prøvde å sjekke ut dette på nettet for en kamerat, og fant flere forumposter rundt omkring i verden hvor dette problemet ble skissert. På notebookforums.com fant jeg etterhvert en post som omhandler hvilke oppdaterte drivere som faktsik fungerer med FS sitt go 6800. Du kan lese threaden her.. Kort gjenfortalt skal nVidia sine offisielle drivere i versjon 78.10 fungere fint på FS maskinene.

lykke til !

Lenke til kommentar

Har nå hatt FS m4438g i litt over to uker og kan varmt anbefale den til andre. Det er bare tull at du ikke kan benytte driverne fra Nvidia. Du må bare laste ned en modifisert .inf fra laptopvideo2go. Selv har jeg installert 78.01 driveren og med en forsiktig overklokking har jeg 3950 poeng i 3dMark05. Driverne i 80.xx serien har fungert dårlig på FS'ene. Hvis du leser litt i forumet i laptopvideo2go vil du at det jobbes med å løse dette problemet. Det kan synes som om problemet skyldes at kortet bremser fordi den leser temperaturen feil. Jeg kan uansett ikke se at dette er store problemet ettersom kortet fungerer brillefint med 78.xx drivere.

Når du i tillegg får en 17" skjerm med en oppløsning på 1900*1200, 2 harddisker a 100GB med RAID kontroller, samt alt du ellers måtte trenge av tilkoblinger og duppeditter, til en pris av 15.600,-, kan jeg ikke forstå annet enn at du gjør et godt kjøp.

Jeg er i alle fall veldig formøyd :D

Lenke til kommentar
Ble den (4438 fra itbutikken) levert med engelsk windows?

5095582[/snapback]

Nei. Den blir levert med dansk XP Home. Tastaturet er også dansk, uten at jeg merker stort til forskjellen. Du får også en dansk trepunktskontakt med strømadapteret. Det er likevel enkelt å ordne. Jeg kjøpte i tillegg en tabbeforsikring til 1400. Alt i alt kom det altå på vel 17 000,-. Det er likevel flere tusen billigere enn her i Norge.

Lenke til kommentar
Ble den (4438 fra itbutikken) levert med engelsk windows?

5095582[/snapback]

Nei. Den blir levert med dansk XP Home. Tastaturet er også dansk, uten at jeg merker stort til forskjellen. Du får også en dansk trepunktskontakt med strømadapteret. Det er likevel enkelt å ordne. Jeg kjøpte i tillegg en tabbeforsikring til 1400. Alt i alt kom det altå på vel 17 000,-. Det er likevel flere tusen billigere enn her i Norge.

5095783[/snapback]

Dansk Windows høres imidlertid ikke så fristende ut. Har du skiftet det? Gikk det i så fall greit? (Fikk du installert alle tilleggsfunksjoner, bla linuxprogrammet som hører med?)

Jeg mener å ha lest et sted at hvis man lager flere partisjoner så virker ikke linuxprogrammet, som skal gjøre at man kan se film/musikk uten å skru på dataen. Stemmer det? Ble kanskje litt off topic men håper det går greit.

Lenke til kommentar

Tenkte en stund på å legge inn XP pro, men gadd ikke. Jeg legger strengt tatt ikke merke til det lengre. Verre er det at maskinen leveres med Works. Skal erstatte det med Office så snart jeg får tid.

Har ikke forsøkt Power Cinema og har heller ikke partisjonert diskene. Kan derfor ikke svare på dette. Les om dette på notebookforums.

Det jeg ser noen har hatt problemer med er at XP ikke har driver til RAID hvilket har resultert i at Windows ikke finner hardiskene. Om du leser litt i notebookforums finner du imidlertid en grei veiledning på hvordan dette skal gjøres. Når mskinen leveres er driverne og RAID kontrolleren lagt inn på maskinen. Gikk som smurt å stripe diskene.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...