Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen restarter seg i oppstarten etter SP2

Anbefalte innlegg

Historien er følgende

Den bærbare er en Amilion fra Fudjitsu - Siemens. Har jevnlig oppdatert den med de nyeste oppdateringene fra microsoft unntatt service pack 2. Dette fordi inntil nylig ble den oppgradert fra 96 -> 512Mb RAM.

I dag var den store dagen for å installere Service Pack 2, fikk melding fra Automatiske oppdateringer om at Service Pack 2 var klar fori installasjon, går fra den bærbare. Konmer tilbake noen timer senere, godt i ventemodus, tillater ny versjon av Helpsvc.exe som norman klagde på + tilgang til helpsvc.exe til internett.

Rebooting.... Blåskjerm, får ikke sett hva som står pga kjapp restart

Siste fungerende konfigurasjon, sikkerhetsmodus, sikkerhetsmodus med kommandolinje, like ille

Problemet er at jeg, bror min og moren min har viktige dokumenter, mail og kontaktlister som gjerne skulle være gjennopprettbar (ja jeg er en idiot som ikke tar backup)

Så jeg har sett for meg en del mulige løsninger, men håper selvsagt på flere forslag:

1. Starte opp med ubuntu 5.04 livecd og prøve å få kopiert filene til lokal FTP server

2. Bruke Microsoft sine oppstartsdisketter/cd for Windows Xp

3. Dette er en Xp Home edition maskin så putte i en xp home å prøve gjennopprettning

4. Putte i en Xp professional og oppgradere fra home

5. ringe microsoft, ringe fudjitsu-simens, sende på verksted osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...