Gjest Medlem-148998 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har skrivd dikt i ca. 3 år tror jeg:) Judgement Day I knew the day was near, When i heard the bells, Ringing in the wind, Telling stories from within. Over thousand oceans, And dark horizon's bleak, Bring suffer to the human race, In deadly brutal seek. I heard the bells ringing, For the 7th time, Above the wings of darkness, There came lightning from the sky. If the bells, and only if, Would sound no more in morning mist, There will be no judgment day, Because evil thoughts are lead astray. If the bells, and only if, Would sound one more time, The human race will bleed and fall, Let's hope there is no final sign. Eyes Bathed In Beauty Immortal love can never die, And neither will the shine, In your eyes so clear and true, Your eyes are bathed in beauty. True and pure, like heaven's glance, In silence and in solitude, There is no doubt, it never will, Your eyes are bathed in beauty still. Caressed with the most sensitive flowers, And blessed in heaven's sight, Your eyes are shining,even now at night. Never fade, just rise and rise, Your soul won't ever fall, And if it does, don't forget, Beauty is in the eyes of the beholder. Eclipsed Northstar In my lucid dreams of hell,the nightmare soon begins, open my shattered perspectives of the world. Eclipsing the true beauty,and the dim mist, arisen from those ashes,which where eclipsed. The northstar i searched,and i have found what i shall love, the light upon the darkening sky,the northstar,where i shall die. Those beams,so magnificent upon the forest, how the light is reflected upon the lakes of night. The northstar is,and shall forever be,my true guiding light. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Diktet ditt har et veldig surrealistisk preg, som fenger meg skremmende mye, spesielt det med mørke bobler som når overflaten. Det falt veldig godt i smak hos meg, det må jeg innrømme Det var hyggelig å høre. Lenke til kommentar
butsejente Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Vel, kan legge inn et dikt jeg også da =) Psykens trøye Det såre Det vonde Jeg føler meg trist Jeg kan kjenne min brist Utmattelse gir søvnig øye Det skapes av psykens trøye Hvorvidt jeg er trist eller redd Vet jeg ikke Hvor mange sting lagd Vet jeg ikke Svak for hverdagens påkjenning Uvisst min egen helbreding Ett steg av gangen La ting være den ene dagen Utmattelse gir søvnig øye Det skapes av psykens trøye Tristhet for andres smerte, større enn min Hva kan jeg gjøre, den er ikke min Ett sant slit for å holde meg oppe Tenk, bare det å snakke Det er ikke synd på meg Jeg bare ser ikke min gode vei En annen realitet En med min gode sannhet Mine nære og ingen andre Det er et ønske for sårt til å klandre Utmattelsen gir søvnig øye Det skapes av psykens trøye Trøtt er jeg Ikke lei ------------------------------------------------------------- Dette diktet skrev jeg for over to år siden, jeg hadde en lang periode med bare norske dikt. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er det noen som kan anbefale noen engelske diktere/ engelske diktsamlinger? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Dette diktet skrev jeg for over to år siden, jeg hadde en lang periode med bare norske dikt. Jeg likte det Fra The Cycle of Work lyrics of songs: Dolphin Swim I have so many questions ! With so few answers. Listening to ancient wisdom, I simply "Rest my case" ... Swimming for a while ... Just rest and trust, ... swim and smile !!! Endret 9. mars 2008 av AvieN Lenke til kommentar
frevild Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Her er mitt bidrag (egl fra en tråd om hvorvidt livet kun er arbeid). Litt vel sentimentalt kanskje, men here goes: Det slites og det streves Er det dog totalt forgjeves? Er alt kun et håpløst jag Og skal livet bare leves for at man en vakker dag skal ta det siste åndedrag? Livet vårt det er så visst kun et spill med faste regler som vi tape må til sist; vinneren er døden En ting kan man alltid vite: man kan strebe, jobbe, slite, sikte etter stjerner, om man vil skjebnen er dog ikke mild: For timeglasset renner uten stans og foran deg er svarte, mørke djupet Ditt neste trinn i livets triste dans tar deg ett skritt nærmere mot stupet Likevel er livet, som man sier, ikke verst allikevel, til tider for om vår tid på jorden er litt kort og skjebnen alt ved fødselen bestemmes så er det mange gleder vi har fått selv om man lurer på hvorhen de gjemmes Vår vei kan være mørk og skyggefull og kronglete og vanskelig til tider men av og til så glimter det av gull når solen skinner og din kjære smiler Og selv om veien har et endested så er det mange som er med på ferden og mange vi kan dele turen med jeg synes det gir mening til vår verden Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hei Jeg er trøtt Øynene mine er Sahara Det er søtt Jeg bare sitter her Klarer ikke å sovne Vet ikke om jeg er sær Men dette er mitt liv; råtne og dovne Mitt dikt, laget nå, inspirert av...nå. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 *dikt* Fint dikt, likte spesielt det siste verset Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Dagen går går mot natten det blir mørkt eller.. Er det ikke bare mangel på lys? Jeg går går mot alt det er mørkt eller.. er det ikke bare mangel på kjærlighet? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Dagen gårgår mot natten det blir mørkt eller.. Er det ikke bare mangel på lys? Jeg går går mot alt det er mørkt eller.. er det ikke bare mangel på kjærlighet? Virker noe uferdig på meg. Du beskriver en følelsesmessig tilstand på en helt grei måte, men det trenger mer innhold synes jeg. Det minner meg om ett stadie i en selvrealiseringsprosess som jeg selv har vært igjennom nylig. Endret 19. mars 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Dagen gårgår mot natten det blir mørkt eller.. Er det ikke bare mangel på lys? Jeg går går mot alt det er mørkt eller.. er det ikke bare mangel på kjærlighet? Virker noe uferdig på meg. Du beskriver en følelsesmessig tilstand på en helt grei måte, men det trenger mer innhold synes jeg. Det minner meg om ett stadie i en selvrealiseringsprosess som jeg selv har vært igjennom nylig: Vel, ble skrevet på rundt 3 minutter, så du har vel muligens rett, hehe. Men det er sånn jeg pleier å gjøre det, skrive ned noe først, så jobbe litt med det etterpå. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 *dikt* Fint dikt, likte spesielt det siste verset takker og bukker! Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) William E. Henley - Invictus Out of the night that covers me, Black as the Pit from pole to pole, I thank whatever gods may be For my unconquerable soul. In the fell clutch of Circumstance I have not winced nor cried aloud. Under the bludgeonings of Chance My head is bloody, but unbowed. Beyond this place of wrath and tears Looms but the Horror of the shade, And yet the menace of the years Finds, and shall find me, unafraid. It matters not how strait the gate, How charged with punishments the scroll, I am the master of my fate: I am the captain of my soul. Endret 8. september 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) ... Endret 19. januar 2009 av Jethrotulling Lenke til kommentar
Johanne101 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Jaja, her kommer mine bidrag Skriver både på norsk og engelsk, kommer an på. Virker som om jeg er besatt av tid, men er egentlig ikke det... Sammentreff at to av diktene omhandler tid. SKJØNNHET Skjønnhet er smilene til de du er glad i, og lyset i øynene deres når smilet rekker helt opp. Skjønnhet er å høre hjerteslagene deres, og vite at de lever. Skjønnhet er å føle varmen deres, den som kommer innenfra. Skjønnhet er å vise dem varmen du også har inni deg. Skjønnhet er å gi dem en mening med livet, og at de gir deg det samme. Skjønnhet er å vite at man betyr noe, å være ønsket. Å være elsket. CLOCK The clock is my enemy. It's ticking, and ticking, ticking away my time. I'm too young, don't do this to me, I don't want to be your enemy. Stop ticking! It's making me ill. Why can't you just shut up, and keep it still? EN SKOG AV TÅKE Jeg så ditt fjes, og du så mitt. Blant skygger av minner fant jeg det som var ditt. I en skog av tåke, en verden i krig, er det noe som varer i evig tid? Dyppet i tjære, sunket i havet. Kjærlighetens ild skal vi alltid bevare. Hvordan skal jeg vite hva som aldri var mitt? I en dal av mørke hvor alt løper fritt. I rungende mørke skal du finne din sti. Blant monstre må du alltid forbli. RAVAGING HALLWAYS Ravaging hallways after midnight hour. Sleeping, though you're still awake. Opening the door and closing the window, trying hard but it's not the same. Screaming loud, but it still feels empty. Trying, but it can't go far. Still you need more, still you're breathing. I don't know why you always fall. The clock is ticking, the time is going. You don't want to live, do you? Falling to pieces, one after the other. Can't pick them up 'cause then another falls. Then the time stops. Then the heart stops. Everything stops. Peace at last. Endret 25. januar 2009 av Johanne101 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå