wilbur626 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hello. Jeg har et litt finurlig problem. Jeg har fått et IP kamera av min arbeidsgiver. Kameraet har en fast IP adresse, som han jeg fikk det av selvfølgelig ikke husker. Det eneste jeg vet, er kameraets MAC adresse. Hvordan i allverden kan jeg finne ut enhetens IP adresse ? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg bare brainstormer litt her: hva med å koble en krysskabel mellom din PC og kameraet, og så ta en IP-scan med et eller annet program? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Må vel finnes en eller annen måte å resette denne IP-adressen på, hvilket kamera er dette? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvilke type kamera er det? Mitt Axis nettverkskamera har et program som du kan laste ned som setter ip på kameraet ved hjelp av mac adressen. Det skal jo også være mulig å resete kameraet til default oppsett. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Det er et Baxall IPC 9714 kamera. Det finnes ingen (åpenbare) måter å resette til fabrikkens standard setting. Hvilke programmer kan brukes til å scanne etter IP adresser ? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Default IP: 10.1.166.1 Subnet: 255.224.0.0 Men har du fått noe software til dette kameraet da? Du trenger det både for å konfigurere og se bilder fra dette (etter hva jeg kan finne ut). Link til produsent: http://www.baxallnetworks.com/IP_home.asp Endret 2. november 2005 av Pingla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå