Gå til innhold

Kan jeg overstyre en annen pc og skrive ut med den

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på om det går ann at jeg sitter her oppe i 2. etasje og skrive ut på skriveren nede uten å være tilkoblet direkte til skriveren?

Finnes det et program som kan "overstyre" pcen nede i 1. etasje?

Går det ann at jeg trykker på skriv ut her oppe og da skriver den ut nede uten å være gjennom pcen nede.

Det skal jo gå siden skriveren er i nettverket mitt.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjønner ikke helt hva du mener men vis du skal igjennom pceen nede så kan du dele den på den pceen nede og skrive ut fra oppe vis den pceen er ned.

vis ikke kan du kjøpe sånn adapter der du kan koble til skriveren og den kobles direkte til nettverket med kabel husker bare ikke hva det heter

Lenke til kommentar

dette er såre enkelt , du går ned på datan nede og høyreklikker på skriver ikonet , velger propetys , velger den tabben oppe som heter sharing , der aktiverer du deling på , gir printeren et pent navn

og så er det bare og la datan nede stå på , og du kan printe fra datan oppe som du bruker

dette krever at du har admin/fysisk tilgang til den andre datan .

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å ikke være tilkoblet direkte til skriveren.. Mener du direkte mellom datamaskin og skriveren?

Hvis det er det du mener så kan du kjøpe deg en "printserver".. Her finnes det mange forskjellige på markedet:

Her finner du link over noen printservere.. (Er litt usikker på hvilken skriver du har, USB eller paralell?)

Koble skriveren til en sånnen printserver box og sett på fast ip adresse, dermed tar du å legger inn denne på de maskinene du skal printe ut fra.

Dette gjøres ved å gå inn på add/remove printers, Lokal Printer, TCP/IP Port og skriv inn ip adressen, ganske lett prosess. (Får du noen problemer med det så bare si fra)

Er litt usikker på hva du mener med "overstyre", men håper var dette du mente..

Da trenger du ikke ha datamaskinen påslått for å skrive ut..

---

Eller, om du mener å fjernadministrere datamaskinen nede i 1.etg. så finnes det forskjellige programmer: Remote Desktop (Hvis det er WinXP på den) eller et program som heter TightVNC.

Er det windowsXP så bare skriver du inn IPadressen til den datamaskinen du skal koble til, hvor du da logger inn med brukernavn og passord..

Håper dette ga deg noen svar på det du lurte på? ;)

Endret av rubbish
Lenke til kommentar
Legger ut et bilde til FtZ- som skjønte hva jeg mente. Skal forklare mer senere.

Hva gjør jeg videre nå FtZ?

5092424[/snapback]

for det første er du HELT feil plass , du skal inn i egenskapene til pritener ikke i utskriftsegenskapen

dette finner du her Control panel -> printers and faxes -> navnet på din printer -> høyreklikke -> propertys

legger med en bilde av hvor og hvordan ;)

du haker av ( på datan nede ) Share this printer ( navnet på printer dukker automatisk opp )

og dermed burde du få printeren opp på datan opp når du skal skrive ut , og utskriften kommer ut nede

datan nede på seff være på

Lenke til kommentar

Noe som du må gjøre på den maskinen oppe i 2.etg (\\maskin-navn-i-1.etg eller ipadresse til den maskinen nede) og dobbelklikke på skriveren.

Da vil den installeres automatisk.. Vips så har du installert den ;)

Edit:

Daggern2005: har sendt deg en PM..

Men ønsker du å skrive ut mens den datamaskinen din nede er påslått eller ikke?

Endret av rubbish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...