Galskap Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Heihei! Da var den gamle 1600 motoren byttet i en 1800 motor. Demonteringen og monteringen gikk veldig bra og bilen starter og går. Men, med et lite eksosproblem. Får ikke festet igjen den ene "c-en" som holder eksosen fast til motoren. (Vanskelig å forklare). Dette resulterer i et rabalder uten like. Noen tips til hvordan denne kan festes? Har en liten anelse om at det er spesialverktøy med i bildet her? Takker for alle svar Lenke til kommentar
askare Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvis det er den "C'en" som jeg tenker på, så er det fra eksos og inn på flensen på manifolden. Her finns det et spesialverktøy, som ligner litt på en stor rørtang, Men den fungerer motsatt. Den åpner "kjeften" når du kliper igjen. Vet at Biltema hadde slike tenger tidligere. arnstein Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Mener det går an å ta et rundstål og bøye det litt over 90 grader i hver ende, med ca 3 cm som stikker til siden i begge ender. Lag det omtrent så langt som fra klemmen og nesten opp til topplokksdekselet og bruk dekkspak eller et lite spett og legg an mot toppdekslet mens du drar klemmen oppover med "spes "verktøyet og spettet. Mener jeg gjorde det en gang jeg skiftet eksosanlegg uten løftebukk.... Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Hvis det er den "C'en" som jeg tenker på, så er det fra eksos og inn på flensen på manifolden.Her finns det et spesialverktøy, som ligner litt på en stor rørtang, Men den fungerer motsatt. Den åpner "kjeften" når du kliper igjen. Vet at Biltema hadde slike tenger tidligere. arnstein 5091935[/snapback] Dette høres rett ut Vet du hva dette verktøyet heter og eventuelt hva det koster? Har nå prøvd med brekkjern men det resulterte i at "c-en" knakk. Heldigvis har jeg to stk igjen fra delebilen. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 http://www.golf2.dk/index.php?action=guide...vis&guide_id=71 Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hvis det er den "C'en" som jeg tenker på, så er det fra eksos og inn på flensen på manifolden.Her finns det et spesialverktøy, som ligner litt på en stor rørtang, Men den fungerer motsatt. Den åpner "kjeften" når du kliper igjen. Vet at Biltema hadde slike tenger tidligere. arnstein 5091935[/snapback] Dette høres rett ut Vet du hva dette verktøyet heter og eventuelt hva det koster? Har nå prøvd med brekkjern men det resulterte i at "c-en" knakk. Heldigvis har jeg to stk igjen fra delebilen. 5093285[/snapback] Hei Du tar et tau som du legger i en løkke rundt ene enden på denne c'en,så plasserer du c'en på eksosanlegget og drar andre enden opp til den smetter over det lille hakket/sporet på eksosmanifoilden. Det vil hjelpe om man er to ,en som drar i tauet og en som eventuelt styrer c'en på plass. Har i alle fall brukt denne metoden selv, går helt fint uten spesialverktøy Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 har nesten akkurat gjort det der selv jeg. På en jetta da, men samme motor så :!: jeg(eller en kammerat av meg) brukte et tau i den ene enden av C'en og et spett i andre enden av tauet, og bendte det han var mann for. Og vips! Men det er stress! Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Hvis det er den "C'en" som jeg tenker på, så er det fra eksos og inn på flensen på manifolden.Her finns det et spesialverktøy, som ligner litt på en stor rørtang, Men den fungerer motsatt. Den åpner "kjeften" når du kliper igjen. Vet at Biltema hadde slike tenger tidligere. arnstein 5091935[/snapback] Dette høres rett ut Vet du hva dette verktøyet heter og eventuelt hva det koster? Har nå prøvd med brekkjern men det resulterte i at "c-en" knakk. Heldigvis har jeg to stk igjen fra delebilen. 5093285[/snapback] Hei Du tar et tau som du legger i en løkke rundt ene enden på denne c'en,så plasserer du c'en på eksosanlegget og drar andre enden opp til den smetter over det lille hakket/sporet på eksosmanifoilden. Det vil hjelpe om man er to ,en som drar i tauet og en som eventuelt styrer c'en på plass. Har i alle fall brukt denne metoden selv, går helt fint uten spesialverktøy 5094128[/snapback] Har prøvd dette også. Eller nesten da. Brukte kjettingtalje til å trekke tauet med. Løftet ganske mye men den ville ikke innpå. Har nå anskaffet meg en liten sak som man banker innpå denne "c-en" som gjør at den skal utvide seg så mye at den skal gå på. Det var hvistnok et alternativ som fungerte sa mannen på "Vest" (som sjappa het). Skal prøve den i morgen. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 anbefaler bruk av eksosklemmer.. fungerer gull Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Den "banke-innpå-greien" fungerte utmerket. Anbefales andre med samme problem. Så nå gjenstår det bare litt elektrisk så ruller Golfen igjen. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå