garfunk Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Har det her i fra. Du har nok rett, NV kjøleren er noe jeg kan selge. En sånn kjøling til chipsettet har jeg her på det gamle hk'et mitt (helt lik som du linka til), så den er klar Men tror jeg har bestemt meg for at jeg tar et XL kort. Noe jeg ikke trenger å oppgradere på en liten stund i hvert fall. Lenke til kommentar
zionozoz Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Her kan du sammenligne alle kortene mot hverandre... http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ml#3d_mark_2005 Men hvis du tenker på at oppgraderingen skal holde en stund bør du seriøst tenke på å gå for PCI-e kort og dermed også nytt hk og CPU. Sokket 939 selvfølgelig. Trenger ikke å bli så kostbart om du bytter GPU til PCI- e kort, HK for 500 kr og CPU for 1000kr (amd 64 3200) Eventuelt beholde agp og handle ASRock HK som støtter både agp og pci-e skjermkort. Endret 2. november 2005 av zionozoz Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 var svært lite å skille mellom sapphire kortet og Asus kortet da, i realiteten skal det ikke være noe å si da begge kortene er bygget på Ati's x800xl kort, og som jeg ganske sikker tror er klokket opp i samme hastigheter. Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Har akkurat lest litt rundt nå. Så finner jeg noen tester som sier at det ikke er så lurt å bruke ATI kort på nvidia chipsett. Er dette riktig? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 tullete påstand å si at at det ikke er smart å kjøpe ATI kort på Nvidia brikkesett, halvparten her inne har jo ati kort kjørende på nforce4 brikkesett. eneste negative jeg kan komme på er at ATI brukere ikke kan bruke SLI som støttes av en del Nvidia brikkesett. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ja det utsagnet kan du se totalt bort ifra. Det er en av de mest teite påstandene jeg har hørt Jeg kjører ati på nvidia og det går strålende. konklusjon : SE BORT IFRA DET Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Okai, godt å vite Men lurer på om jeg heller skal gå for et Asus A8N-E hk...noe meninger om dette? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 bra brikkesett på det a8n-E hket vertfall, tror det er et ganske bra kort og ifølge en del artikler. men synes fortsatt at du kan ta en nærmere titt på det Asrock kortet jeg nevnte finnes en tråd her som du kan lese om kortet : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=455838&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå