Singh tha king Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg har ikke en anelse hvor jeg skulle plassere denne tråden. I så fall så er spørsmålet: Hva gjør alkhol mot unge folk? som 12-13åringer og eventuelt 16åringer? Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Ut ifra egen erfaring gjør alkohol 16åringer drita. På skolen merker ikke jeg noen forskjell fra før da jeg ikke drakk. (blir 18 i januar, har drekki siden jeg var 15) Endret 1. november 2005 av scarface15 Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 12-13åringer, Emil i Lønneberget da han spiste overmodne kirsebær... Han ble jævlig dårlig.. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 De blir fulle, vel? Daniel Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 er det ikke farlig for de da? Ødelegger magesekksyre eller noe annet? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Drikker du ekstremt mye så kan leveren ta skade. Men da snakker vi relativt store mengder over ei lengre periode. Skadene alkohol påfører ungdom (eller, som ungdom påfører seg selv ved å innta alkohol) er mer i gata slåsskamp, uønsket intimkontakt, voldtekt etc. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 vet om mange som drikker som er 15-16 år...ingen tydlige tegn til skader etterpå hvertfall...Bare at "fjortizzzer" blir gjerne "full" av en halv øl ol. (agere heter vel det ) Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Den gjør de fulle på null komma niks, og de blir aldri fyllesjuk Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 visst faen blir 16åringer fyllesjuke ^^ vet ikke med 12-13åringer da Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Næh..få som blir dårlige når de er 16. Edit: Mulig tidene har forandret seg siden jeg var ung.. 12-13 åringer bør ikke drikke seg full! Endret 1. november 2005 av Mirann Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 er helt latterlig med alle som drikker nå til dags.. Ser jo 12 åringer løper rundt "dritas" om kveldene.. Alkohol burde vært helt ulovlig for alle små og store! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Nå er vel alkohol ikke helt lovlig når man er under 18 år. Men å si at alkhol skulle vært ulovlig for alle, blir bare tåpelig. Det går fint an å kose seg med litt vin til maten, eller noen øl til fotballkampen (feks). Da er heller en holdningsendring som skal til, enn et forbud. Endret 1. november 2005 av Mirann Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Eneste grunnen til at alkohol fortsatt er lovlig her i Norge, er de lange tradisjonene vi har med det (har lærern min fortalt meg). Det fortsatt et farlig rusmiddel som skaper mye problemer. Daniel Endret 1. november 2005 av sosohal Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvorfor hver gang alkohol blir nevnt så må man trekke frem alle eksemplene med å bli full. Hvorfor er det ingen som kan europeisk drikkekultur med å ta en drink for nytelsens skyld. Unge som gamle tar ikek skade av å ta en drink, bare når man overdriver ekstremt over en lang periode så kan man ta en viss skade av det. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Eneste grunnen til at alkohol fortsatt er lovlig her i Norge, er de lange tradisjonene vi har med det (har lærern min fortalt meg). Det fortsatt et farlig rusmiddel som skaper mye problemer. Daniel 5092726[/snapback] Så et program om dette temaet og alle forskerne som var med i det, var fullstendig enige om at hvis de skulle valgt et rusmiddel som skulle være lovlig i samfunnet, så hadde det ikke vært alkohol. Dog var de uenige om hvilket, som burde vært lovlig, men alle var enige om at alle alternativene var bedre enn alkohol (de alternativene de foreslo, kan ikke huske hvilke) Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Den gjør de fulle på null komma niks, og de bliraldri fyllesjuk 5092313[/snapback] Ble da fyllesjuk da jeg var 14 år jeg. Ikke alltid da. Men husker spesielt en gang, da jeg hadde drukket 3/4 helflaske Absolutt at jeg kjente det noe helt sykt dagen derpå. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 jeg savner de fyllaslagene jeg hadde når jeg var 16 Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 er helt latterlig med alle som drikker nå til dags..Ser jo 12 åringer løper rundt "dritas" om kveldene.. Alkohol burde vært helt ulovlig for alle små og store! 5092680[/snapback] Kan du si meg hvor det er fullt av 12 åringer som løper fulle ut på kveildstid? Er vel 97% av de som leker full. 14-15år alderen er vel den alderen de begynner å dra på fjortis fester osv. Hvorfor skal vi gjøre alkohol ulovlig? Det er vel foreldrene som skal ta vare på ungene passe på så de ikke drikker alkohol i lav alder, uansett hvor vanskelig det er. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 jeg savner de fyllaslagene jeg hadde når jeg var 16 5093112[/snapback] I second that. Streetparty og utefest ved Kyvannet i Trondheim om sommeren da jeg var 15-16. Ute med venner og ha det gøy sene, varme sommernetter. Akk. Det var tider. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 er helt latterlig med alle som drikker nå til dags..Ser jo 12 åringer løper rundt "dritas" om kveldene.. Alkohol burde vært helt ulovlig for alle små og store! 5092680[/snapback] Hahahaha :!: ja uffa, la oss ta vekk absolutt alt. Vi tar vekk kaffi også da siden man får gule tenner og man blir våken når man skal sove HEHE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå