Gå til innhold

Bekreftet : Halo kommer på PC

Anbefalte innlegg

kjenner kanskje historien. Spillet som virkelig skulle revolusjonere FPS genren på PC ble etter få måneder kjøp opp av Microsoft. Halo skulle være hjørnesteinen i Xbox satsning. Det samme som 'The Matrix' var for de første DVD eierne. De mest ihuga Xbox tilhengere (eller MS kynikere) fortalte også at PC folket kunne se lenge etter det spillet.

Halo ble en suksess, men ble den stor nok ? Utvikler Gearbox har i alle fall fått oppdraget med å utvikle spillet til PC. Det skal lanseres neste sommer. Det er liten tvil om at Halo vil bli mottatt med interesse, men det er verd å nevne at på den tiden må spille konkurrere med andre sterke titler som Unreal 2, UT2003, Breed, Doom 3 og kanskje endog Quake IV.

Hadde Halo blitt lansert i høst er jeg i liten tvil om at det ville blitt en 'hit'. Nå er jeg ikke så sikker lengre. Halo 2 planlegges til Xboxen Q3 2003. Kanskje det hadde vært en ide og hoppet over en genrasjon for PCen og gått rett på 'del 2' ?

Undertittelen til Halo er tross alt combat evolved. Da nytter det ikke å komme med gårsdagens teknologi

henta meldinga fra http://www.itpro.no/article.php?sid=1701&m...=nested&order=0

veit ikkje om teksten bekrefter så masse at det gjer noke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde Halo kommet på PC først, hadde det bare blitt et "nok et fps-spill", det hadde føyd seg inn i rekkene med rtcw, c&c renegade osv osv.

Istedet har det blitt en av tidenes mest solgte konsoll spill og en kjempehit. Det er iallefall helt konge på konsoll, på pc tviler jeg på at jeg hadde giddet å spillt det...

Dessuten når Halo kommer til PC, er jo snart 2'ern ute på Xbox!

Lenke til kommentar

Det er ikke sant det du sier. For viss HALO hadde vert så bra som det er hadde det blitt populært på PC og.

I og med at det nå har fått mye "gratis reklame" på X-box så kommer det til å selge mer KANSKJE.

Leste mange previews om HALO lenge før det ble anonsert at det bare kom på X-box. Og det så bra ut da og!

Lenke til kommentar

Har vi bruk for flere FPS i multi? Imho, nah...men jeg var jo fornøyd med Quake1 i mange år (hadde fortsatt spilt det om det hadde vært andre folk og flere norske servere å spille på).

I singel player har man bruk for flere FPS spill synes jeg. Tøft at Unreal 2 og Doom 3 primært er single player.

Halo blir nok "too little - too late", når de må konkurrere med Unreal 2 og Doom 3. Gearbox gutta kan nok ikke hamle opp med ID og Epic. Hadde blitt en enorm hit om det hadde blitt sluppet på pc for 6-12 måneder siden liksom, men da hadde M$ antagelig ikke fått solgt så mange X-boxer.

Lenke til kommentar

skulle gjerne sett Holo komme ut før. jeg var en av de som ble dypt imponert over spillet, når jeg første gang så video fra det. Det som så råest ut var kjøretøya, og team-mulighetene med AL'en. Sjøl om vi Pc-eiere må vente et år for å spille det, så mener jeg at det er verdt det.

Jeg er uenig med han som sier at hvis spillet hadde kommet ut på PC; samtidig som på Xbox, ville spillet bare føyd seg til rekken med tittler som RTCW og Medal of Honour. Men spillet vil nok få stor konkuranse av Doom 3, Unreal 2 og kanskje Q4 når det kommer ut!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

spillet kommer til å skuffe markedet jo lenger de drøyyer lanseringen. akkurat nå hadde jeg gjerne kjøpt det med mine få penger. om ett år? hmm...

Lenke til kommentar

Halo har jo allerede PR, men tror mesteparten vil sverge til andre titler. Det ville jeg gjort iallefall..

UT2k3 vil vel bli(håper jeg) et stort MP-spill som gjør at folk _må_ kjøpe det for å spille det.

(Forklaring for de som ikke skjønner: Når du er online kan de sjekke hvilken cd-key du bruker, hvis du deler den med noen så blir en av dere kastet ut. Hvis du spiller SP, hvem bryr seg da?)

Lenke til kommentar

Jeg har hört at grunnen til at det ikke kommer for neste år er at de bygger en meget omfattende MP del.

Men den må jaggu bli bra, for jeg tror at Halo får mer en nok konkurranse fra det holdet.

Tror jeg kommer til å kjöpe det uanZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...