Gå til innhold

Trenger hjelp med en mulig orm...

Anbefalte innlegg

Hola!

Har fått noen mystiske mail i det siste med vedlegg som jeg IKKE har åpnet. Mailene kommer fra to venner av meg, vet ikke helt deres virus-status... Men nå har jeg fått noen mailer i junkmailen min (bruker hotmail gjennom Outlook Xpress) som fremstår som om jeg har sendt ut mail med vedlegg. Noe jeg ikke har gjort. Lurer derfor på om .klez-ormene kan sende ut mail fra meg uten at det legger seg igjen spor i form av at utboksen eller sendte elementer registrer noe? Har jeg blitt spoofet? Skjønner ikke dette virus-greiene...

Jeg kjører Norton Systemworks med nyeste oppdatering og finner ingenting. Kan en evt orm lure Virusprogrammet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klez forfalsker avsender-adresse. Det gjør den ved å hente en tilfeldig adresse ifra adresseboken.

Dermed kan du få en mail ifra deg selv - selv om mailen egentlig kommer fra en av dine venner som har lagret deg i adresseboken.

Lenke til kommentar

Hola,

Har dessverre ingen nye revolusjonerene tips å komme med enn å kjøre virussjekk. Man skal kunne stole på et oppdatert virusbibliotek, hvis ikke vil det nok være flere enn du som hadde hatt problemer.

Spoofing er forresten når noe utgir seg for å være noe annet enn det egentlig er. F.eks når en webside er speilet slik at brukeren sender sine vitale data til en sliskig araber i stedet for det firma han/hun stoler på, eller IP spoofing hvor den sliskiga araberen finner hvilke IPer en maskin stoler på og sender pakker til den maskinen med avsender IPen. Har også hørt at de bruker spoofing om de falske mp3ene som musikkbransjen sprer på nettet.

Kan dessverre ikke love deg at jeg har rett. Har bare lest dette et sted. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...