pat2756 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Kanskje noen her kan hjelpe meg med et problem med ny og "billig" skjermekort. Har prøvd å installere en Radeon 9550 , 256MB på en maskin med Windows XP uten å lykkes. Da jeg startet maskinen etter installasjonen av kortet Windows startet i en slags sikkerhetsmodus for sjkermen, da det ble instalasjon av driveren, etter dette Windows startet på nytt, men da Windows velkommen skulle vises kommer svart skjerm i steden med en melding fra selveste skjermen som sier "Out of Range" og FH: 20.8 kHz FV: 39.7 Hz Vet noen hva dette betyr? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Kanskje noen her kan hjelpe meg med et problem med ny og "billig" skjermekort. Har prøvd å installere en Radeon 9550 , 256MB på en maskin med Windows XP uten å lykkes.Da jeg startet maskinen etter installasjonen av kortet Windows startet i en slags sikkerhetsmodus for sjkermen, da det ble instalasjon av driveren, etter dette Windows startet på nytt, men da Windows velkommen skulle vises kommer svart skjerm i steden med en melding fra selveste skjermen som sier "Out of Range" og FH: 20.8 kHz FV: 39.7 Hz Vet noen hva dette betyr? Takk på forhånd 5091280[/snapback] Det kan bety at du har satt en oppløsning som skjermen din ikke støtter. Start Windows i sikkerhetsmodus og sett oppløsning til f.eks 800x600 som en start og gå så inn i windows vanlig og prøv å bytte oppløsning til noe som passer bedre. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Prøv å trykk F8 under oppstart, men ikke velg sikkerhetsmodus. Ta "Aktiver VGA modus" Da skal skjermen bli satt ned til instillinger den garantert takler. Tror feilen ligger i at du har valgt en oppdateringsfrekvens som er alt for høy for oppløsningen din. Dette kan du endre på ved å gå høyreklikke på skrivebord > Egenskaper > Instillinger > Avansert > skjerm. Har du en ikke flunkende ny CRT skjerm burde du prøve å sette den på 85Hz i 1024x786. Vanskelig å si hvor høyt den kan gå i andre oppløsninger. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 FH: 20.8 kHz FV: 39.7 Hz 5091280[/snapback] Dette er veldig lave verdier. Tyder på at oppløsningen er satt vesentlig lavere enn vanlig. Lenke til kommentar
pat2756 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Takk for hjelpen. Til slutt greide å installere kortet men på en annen maskin med Windows XP engelsk versjon, absolutt ikke noen problem. Jeg er ikke sikkert men kanskje det er mer komplisert med norsk XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå