Gå til innhold

Out of Range ?

pat2756

Anbefalte innlegg

Kanskje noen her kan hjelpe meg med et problem med ny og "billig" skjermekort. Har prøvd å installere en Radeon 9550 , 256MB på en maskin med Windows XP uten å lykkes.

Da jeg startet maskinen etter installasjonen av kortet Windows startet i en slags

sikkerhetsmodus for sjkermen, da det ble instalasjon av driveren, etter dette

Windows startet på nytt, men da Windows velkommen skulle vises kommer svart skjerm i steden med en melding fra selveste skjermen som sier "Out of Range" og

FH: 20.8 kHz FV: 39.7 Hz

Vet noen hva dette betyr?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje noen her kan hjelpe meg med et problem med ny og "billig" skjermekort. Har prøvd å installere en Radeon 9550 , 256MB på en maskin med Windows XP uten å lykkes.

Da jeg startet maskinen etter installasjonen av kortet Windows startet i en slags

sikkerhetsmodus for sjkermen, da det ble instalasjon av driveren, etter dette

Windows startet på nytt, men da Windows velkommen skulle vises kommer svart skjerm i steden med en melding fra selveste skjermen som sier "Out of Range" og

FH: 20.8 kHz FV: 39.7 Hz

Vet noen hva dette betyr?

Takk på forhånd

5091280[/snapback]

Det kan bety at du har satt en oppløsning som skjermen din ikke støtter.

Start Windows i sikkerhetsmodus og sett oppløsning til f.eks 800x600 som en start og gå så inn i windows vanlig og prøv å bytte oppløsning til noe som passer bedre.

Lenke til kommentar

Prøv å trykk F8 under oppstart, men ikke velg sikkerhetsmodus. Ta "Aktiver VGA modus" Da skal skjermen bli satt ned til instillinger den garantert takler.

Tror feilen ligger i at du har valgt en oppdateringsfrekvens som er alt for høy for oppløsningen din. Dette kan du endre på ved å gå høyreklikke på skrivebord > Egenskaper > Instillinger > Avansert > skjerm.

Har du en ikke flunkende ny CRT skjerm burde du prøve å sette den på 85Hz i 1024x786. Vanskelig å si hvor høyt den kan gå i andre oppløsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...