Gå til innhold

hvis du kunne fått valgt navnet ditt, hvilket?

Mr. Fiskum

Anbefalte innlegg

hmm..

Nytt navn eh?

om jeg skulle ha byttet ville det vært fra Tommy til Runar eller Brynjar

etternavnet mitt ville jeg og ha endret fra Kristiansen til Ragnarok.

5103644[/snapback]

Hadde nesten trodd at du ville byttet navn til Maxwell Silverhammer, med tanke på avataren. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Jeg heter jo Sigurd, hvilket er helt ok, så lenge jeg holder meg i SKandinavia. Andre sliter ganske tungt med navnet mitt, med mindre de følger ivrig med på skihopp. (Italiener til meg sommer -05: "Aah, Sigurd Pettersen, yes!" )

Nei, skal vi se... om jeg skulle hatt noe "eksotisk", måtte det stått i stil med tilhørlighet. Er jo 100 % norsk, så et navn som Mohammed, Ernesto, Amadeus eller Ping Pong funker liksom ikke.

Litt kjipt å være norsk, egentlig :hmm:

Noe som utlendinger kan uttale hadde vært bedre. Olav, Odin (er det noen som heter det?), Tor... mange helnorske navn funker fett i utlandet.

Sigurd er et navn som har lange tradisjoner i min familie, så jeg regner med å holde meg der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

hmm... jeg er litt rar etter min meining fordi jeg vil egentlig ikke skifte navnet mitt, men jeg vil gjøre om skrivemåten og uttalen til at det skal bli islandsk/norrøn.

Heter Torstein, og etter litt googling så fant jeg ut at det skrives som "Þórsteinn" hvor Þ uttales som TH i engelske THorn, og ó som O i engelske "go". Lurer på hvordan jeg skal få skiftet det og om jeg kommer til å få problemer med det nå som alt foregår elektronisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...