radivx Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hei, opplevde i dag noe merkelig. Ene harddisken min begynte å slå seg av og på.. Sånn klikkelyd i den som du gjerne hører under oppstart og avsluttning. Når jeg restartet maskinen (den klikket helt) så nekter windows å boote, blåskjerm. Byttet strømforsyning (fra en 360W til en stillegående 300W) på Lørdag, men har ikke hatt problemer før i dag. Så er litt usikker på om det er problemet. Nå har jeg i alle fall en harddisk som ikke booter og der partisjonen har status "unformatted" og er mer eller korrupt (har ikke greid å lese den med BartPE). Men greier å kjøre CHK DSK via bart PE, denne begynner scannen med "FS is NTFS". Da kommer den et stykke før den begynte å slå seg av og på igjen. Prøver i denne stund for andre gang. Noen idè hvordan jeg kan få tilgang til filene? Er mest interessert i mailene mine, selve disken kan alltids formateres eller bosses når filene er ute... Trenger dem, så alle gode forslag mottas med takk... Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Er vel ikke tilfeldigvis en IBM du har. Hadde samme problemet for et års tid siden, det viste seg at det var fabrikasjonsfeil på en hel serie med disker og jeg fikk ny fra leverandøren. Disken var totalt ødelagt, all data tapt. De fleste hd-produsenter har sine egne diagnoseverktøy som er små nok til å få inn på en bootdisk. Disse er ofte bedre enn standardverktøyene fra microsoft. Sjekk hjemmesiden til produsenten. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Fant ut at feilen delvis forsvant når jeg fjernet en kabinettvifte. Skal bytte tilbake til den gamle strømforsyningen også, men den er fin nå uten viften. BartPE og CHKDISK gjorde jobben, men jeg skal jaggu meg bli flinkere med Backup... edit: det var en 80GB WD disk. Har aldri opplevd WD crasjer før, så jeg ble litt skuffet, men virker som om det ikke bare er disken sin feil. Endret 1. november 2005 av vidiware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå