Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny racing moped.

all right

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 16, og i den forbindelse skal jeg ta moped lappen. Og da må jeg jo ha en moped. Jeg har sett endel på Yamaha TZR, Motorhispania RX og Aprilia RS. Jeg har satt en max pris på 20000, å det finnas mange av disse brukte under 20000.

- Er det noen som har positive og negative erfaringer å dele om disse sykklene?

- Hvem har den sterkeste motoren?

- Hvilken er det billigst og lettest å få tak i deler til?

- Hvem er mest "slitesterk"?

- Hvem av de er best og trimme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kikket litt på Derbi GPR også men så under Rogaland på autodb.no og her var det ikke så mye. Men da jeg ser under hele landet er det endel bedre. Ser veldig bra ut denne sykkelen!

Er det noen andre synspunkter?

Endret av all right
Lenke til kommentar

Hmm.. bare et sånt tips, husk at disse racing syklene veier en go del mer enn andre mopeder, så i oppover bakkene må du regne med og lage kø... spør om eventuelt et verksted kan ta ut plomba / sette inn en mindre plombe or deg.. dvs om du ikke har tenkt til og trimme da...

Mvh Sweet (Eier av en Yamaha TZR 2005 Modell)

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om dyrt Hi-Fi boy ....

"Et PAR flere hk " Det r tull, mange hester mer da ? 0,16 ?

Har vel rundt 0,5hk mer enn am6, opskrytt spør du meg.

Derbien er støgg da, men alle er like lett og trimme, men koster flesk og trimme, bror mi kjøpte Mallossi MHR team 50mm syl til Reiju MRX 50 og jeg har blod tremma MT5, og han kjørte akkurat ifra meg med 5km/t

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Har rs2 selv. egentlig helt grei sykkel. veldig liten å lett. så kjøre egenskapene er på topp.

Som sagt Am6 motoren er veldig lett å få trim til. men Problemet er hvis du skal trimme den noe mye må du skifte veiv og veivlagre +++ du må rett å slett forsterke endel. mens derbi motoren går med 80ccm sylinder i mange land så den er det stortsett bare å bytte sylinder og forgasser på + du burde hive på ett effekt anlegg!

edit: min går i 90 på flaten med lang strekning. kun fjernet plomberingen

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar

Derbi'en gjør 100-110 på flata, uten at det

ar ment som noe tips :p

Uten at jeg vet hva den nye GPR'en veier,

så husker jeg min veide 111kilo tørr, mot Aprillia'n fra samme tid på noen og søtti kilo.. (74?)

Var da mye bedre balanse i min, blei ikke dratt så

mye fra side til side om det blåser, satt bedre i svinger, og generelt bedre å kjøre ;)

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om dyrt Hi-Fi boy ....

"Et PAR flere hk " Det r tull, mange hester mer da ? 0,16 ?

Har vel rundt 0,5hk mer enn am6, opskrytt spør du meg.

Derbien er støgg da, men alle er like lett og trimme, men koster flesk og trimme, bror mi kjøpte Mallossi MHR team 50mm syl til Reiju MRX 50 og jeg har blod tremma MT5, og han kjørte akkurat ifra meg med 5km/t

5113541[/snapback]

Haha, MHR Team med riktig tilbehør fliser det som er av MT5'er!

Da må han ha sinnsykt liten forgasser eller noe, i allefall noe som er feil der.

Men grunnen til at jeg nevnte de hk'ene var at det er kjekt med litt drakraft om man skal kjøre orginalt, jeg ble i allefall flisa av en Derbi sm-extreme når begge var orginale..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...