Cleeves Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Bruker crucial DDR2 PC4200 rambrikker for tiden, ikke av raskeste sort akkurat. Men ønsker å stille timingen til noe litt mer agressivt enn det de står med nå, nemlig 4-12-4-4 (Dette er rekefølgen ifølge min BIOS, om det stemmer vet jeg ikke). Noen som vet sånn ca hvor mye jeg kan stille på dette for å forbedre timing? Kanskje jeg skal stille opp spenningen også? Kan sette den opp til 2.25V. Vil det gå bra tro? Hvilket program kan jeg bruke for å teste om dette blir stabilt? Noen som vet hvorfor jeg ikke kan stille på multiplieren til CPU til noe annet enn X15? Den er ikke mulig å stille på i BIOS nemlig. Skal til å oppdatere BIOS nå, kanskje det det går da, men alle seriøse svar blir satt pris på. Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Leste denne testen: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1622 Ut fra dette ser det ikke ut til at øking av spenningen vil ha noe å si for stabilitet. Timingen skal kunne settes ned fra 4-4-4 til 3-3-3 uten problem, MEN hvorfor snakker folk om både x-x-x og x-x-x-x? I min BIOS står som sagt 4-12-4-4.....hvorfor er det 12-tallet (kalles Act. to Precharge Delay) med?? skulle ikke det i det minste vert ca 4 det også? Jeg gjorde de tre 4-talla om til 3-tall (CAS, RAS-CAS og RAS), men det funka ikke. Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Forresten så hjalp det ikke å oppdatere BIOS for å gjøre multiplieren tilgjengelig, den står dermed fast på X15.. Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Ok. fant ut at en må ha en "Engineering sample" prosessor for å kunne stille multiplier på pentium 4 prosessorer.... Tilfelle noen stakkarer mot all formodning skulle være så uheldig å snuble over denne tråden etter å ha trykt på feil link eller noe... Ikke mye liv i denne delen av forumet nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå