Gå til innhold

DDR2 PC4200 RAM tweaking

Anbefalte innlegg

Bruker crucial DDR2 PC4200 rambrikker for tiden, ikke av raskeste sort akkurat. Men ønsker å stille timingen til noe litt mer agressivt enn det de står med nå, nemlig 4-12-4-4 (Dette er rekefølgen ifølge min BIOS, om det stemmer vet jeg ikke). Noen som vet sånn ca hvor mye jeg kan stille på dette for å forbedre timing? Kanskje jeg skal stille opp spenningen også? Kan sette den opp til 2.25V. Vil det gå bra tro? Hvilket program kan jeg bruke for å teste om dette blir stabilt?

Noen som vet hvorfor jeg ikke kan stille på multiplieren til CPU til noe annet enn X15? Den er ikke mulig å stille på i BIOS nemlig. Skal til å oppdatere BIOS nå, kanskje det det går da, men alle seriøse svar blir satt pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste denne testen: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1622

Ut fra dette ser det ikke ut til at øking av spenningen vil ha noe å si for stabilitet.

Timingen skal kunne settes ned fra 4-4-4 til 3-3-3 uten problem, MEN hvorfor snakker folk om både x-x-x og x-x-x-x? I min BIOS står som sagt 4-12-4-4.....hvorfor er det 12-tallet (kalles Act. to Precharge Delay) med?? skulle ikke det i det minste vert ca 4 det også? Jeg gjorde de tre 4-talla om til 3-tall (CAS, RAS-CAS og RAS), men det funka ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok. fant ut at en må ha en "Engineering sample" prosessor for å kunne stille multiplier på pentium 4 prosessorer.... Tilfelle noen stakkarer mot all formodning skulle være så uheldig å snuble over denne tråden etter å ha trykt på feil link eller noe... ;) Ikke mye liv i denne delen av forumet nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...