Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

jeg vil klage på ngt


Anbefalte innlegg

Oppdatering:

Torsdag, nå er det tre uker siden linja mi datt i dass.

Sist fredag ettermiddag kom montøren, han kunne ikke finne noen feil og mente at det ruteren min måtte være gåen, og sa at jeg måtte bytte den så skulle det funke. Mandag stakk jeg opp på Sandsli og fikk den bytta og installerte den nye på kvelden. Fortsatt like dødt... Testa den hos en kompis som også har NGT og der funka den med en gang, så ruteren kan det ikke være noe feil med. Heller ikke koblinga mi...

Ringte NGT igår, og de skal sende ny montør, men det tar vel enda en ny uke før han kommer...

 

Jeg blir så i stuss, skjønner ikke hvem jeg skal være irritert på lenger, montørselskapet som skal fikse linja mi eller NGT. Det er jo strengt tatt ikke NGT sin feil at montørene dem sender er udugelige. Han som kom sist var vikar, og jeg fikk ikke inntrykk av at han var særlig kompetent med hva han drev med...

 

Har smått begynt å gi opp tanken på noensinne å komme online igjen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn.. jeg betaler regningene mine med glede.. om jeg har lite med penger eller ikke.

Har ikke hatt noen problemer overhodet med ngt og tror ikke jeg kommer til å få det heller..

 

Har god fart (Mer enn jeg betaler for)

Aldri hatt nedetid

+++

 

Eneste ulempen er den ENE gangen jeg måtte sitte i 10-15 min i kø for å få hjelp..

 

Skjønner ikke at folk gidder å klage så jævlig på ett selskap som enkelt og greit er bra.

 

Hvorfor rote seg borti forskuddsbetaling anyway? er mye bedre å bare betale en gang i måneden da mener ihvertfall jeg.

Grunnen til at du har fått regningen en måned før tiden er helt sikkert fordi det er sånn det funker ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk gidder å klage så jævlig på ett selskap som enkelt og greit er bra.

 

Hvis du leser hva trådstarter skriver i denne tråden og de problemene han har, så bør du absolutt skjønne hvorfor han klager. At du er fornøyd og har alt oppe og går betyr ikke at de 800 som har klage inne hos forbrukerrådet opplever det samme som du gjør.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
For å si det sånn.. jeg betaler regningene mine med glede.. om jeg har lite med penger eller ikke.

Har ikke hatt noen problemer overhodet med ngt og tror ikke jeg kommer til å få det heller..

 

Har god fart (Mer enn jeg betaler for)

Aldri hatt nedetid

+++

 

Eneste ulempen er den ENE gangen jeg måtte sitte i 10-15 min i kø for å få hjelp..

 

Skjønner ikke at folk gidder å klage så jævlig på ett selskap som enkelt og greit er bra.

 

Hvorfor rote seg borti forskuddsbetaling anyway? er mye bedre å bare betale en gang i måneden da mener ihvertfall jeg.

Grunnen til at du har fått regningen en måned før tiden er helt sikkert fordi det er sånn det funker ;)

5200272[/snapback]

 

Har ikke hatt noen problemer med NGT før jeg heller, men nå når jeg først fikk problemer, sitter jeg i tre uker uten internett og opplever at deres rutiner for å løse problemene er mangelfulle.

 

Jeg får rabatt for å forskuddsbetale, pluss at jeg får bonus hvert nyttår og da synes jeg det er greit å punge ut for hele året, så slipper jeg å tenke på mer det.

 

Det er ikke at regningen kommer tidlig som plager meg, men at jeg bare får elleve måneder med bredbånd selvom jeg betaler for tolv...

Lenke til kommentar
For å si det sånn.. jeg betaler regningene mine med glede.. om jeg har lite med penger eller ikke.

Har ikke hatt noen problemer overhodet med ngt og tror ikke jeg kommer til å få det heller..

 

Har god fart (Mer enn jeg betaler for)

Aldri hatt nedetid

+++

 

Eneste ulempen er den ENE gangen jeg måtte sitte i 10-15 min i kø for å få hjelp..

 

Skjønner ikke at folk gidder å klage så jævlig på ett selskap som enkelt og greit er bra.

 

Hvorfor rote seg borti forskuddsbetaling anyway? er mye bedre å bare betale en gang i måneden da mener ihvertfall jeg.

Grunnen til at du har fått regningen en måned før tiden er helt sikkert fordi det er sånn det funker ;)

5200272[/snapback]

 

got brain?

 

Virker som om du bare måtte slenge inn hvor godt fornøyd du er med NGT, det har ingenting med denne tråden å gjøre.

 

Du kan heller jogge rundt til alle de som har nedetid og fortelle dem hvor bra NGT er...

 

Jeg har alltid hatt ett generelt godt inntrykk av NGT, men dette er for dårlig!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sitter og leser gjennom egne innlegg, og finner ut at jeg ikke har kommet med oppdatering på denne. Derfor kommer den nå :)

 

Problemene løste seg, fikk en skikkelig montør på døra og alt ble ordnet. Problemet viste seg å være på linja mellom blokka mi og sentralen.

Jeg klagde på all nedetiden og krevde godtgjørelse for de tre ukene uten forbindelse, samt orden på regningen. Og det fikk jeg :)

 

De har også fått bedre orden på kundeservicen sånn at nå kommer man fortere igjennom på telefonen. Dette viser at det nytter å klage, selv om ting kan ta litt tid.

Har nå tilgitt NGT og håper de vil fortsette å forbedre sine tjenester og kundeservice :)

Lenke til kommentar

Så vil du anbefale NGT?

 

Jeg har vurdert NGT istedenfor Canal Digital mye pga hva NGT tilbyr av hastighet i forhold til fart. Men så har jeg hørt mye negativt om NGT, særlig om support.

 

Canal Digital hadde jeg aldri problemer med, og jeg fikk internett 4 dager etter at jeg bestilte

Lenke til kommentar

Om jeg vil anbefale vet jeg ikke. Men jeg er mer fornøyd enn misfornøyd, de har ganske god fart iforhold til pris, og svært stabil linje. Jeg får faktisk den farta jeg betaler for. Og de problemene jeg har hatt er ikke bare NGTs feil, like mye telenor (som eier linjene) og montørselskapets feil.

Eneste som var å utsette på NGT var igrunnen treg og dårlig kundeservice, men de har skjerpet seg nå.

Du får vurdere selv om du vil bli kunde hos de, men jeg tror ikke du vil angre :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke NextGenTel har blitt noe bedre.

 

Har slitt litt med de i år, etter at vi fikk ip-telefoni fra de. Ustabil linje, lange ventetider i mobiltelefon på support (regningen kom på rundt 200 for en samtale), support som må sette deg over til en ny kø, i håp om at de mister deg underveis.

 

I dag kunne support absolutt ikke sende en ny faktura, med korrekte summer, siden det fortsatt var fakturert for ip-telefoni, men de anbefalte heller at det bare skulle betales, så fikk man det refundert på neste faktura.

 

Hvorfor betale for noe man ikke har?

 

Nextphone fungerte egentlig aldri, ei heller support, som ikke skjønte hva som var galt, men var veldig flinke til å si at de skulle "aktivere noe som gjør linja stabil".

 

Så da lurer jeg, har de faktisk noe som gjør linjen ustabil aktivert? :hmm:

 

NextGenTel forsvinner snart helt her, til fordel for BlueCom eller noen som kan levere en tilsvarende hastighet (3500/600), opplinjen er det viktigste for meg, at den er på 600 cirka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...