Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

jeg vil klage på ngt


Anbefalte innlegg

Hvor er "klage på NGT" kategorien? :hmm:

 

Anyway.

Jeg betaler bredbåndet mitt på forskudd, ett år av gangen. Ble oppkobla 10 Februar i år etter å ha betalt i underkant av 6000 spenn på forskudd. Idag ramla det pinade ny regning i kassa på ca 6000 shmækkers(forfall 22.11.05), ei regning jeg ikke forventa å få før i januar en gang. Ikke nok med det, men denne regninga skal gjelde perioden 30.12.05 til 30.11.06 :ohmy:

Mitt spørsmål er jo da: Er det bare meg som regner ett år for å være tolv måneder? NGT er tydleigvis av den oppfatning at ett år bare er elleve måneder...

 

Jeg har sent en epost til dem og gjor dem oppmerksomme på dette og at jeg forventer at det retter opp i det. Er spent på hva dem kommer til å si om saken...

Endret av Barbaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lært meg å leve med dem...

 

Raske og stabile linjer med tilfredstillende oppetid, så kundeservice blir heller sjeldent irritasjonsmoment.

 

Men når jeg først ble kunde hos dem hadde eg så mye problemer at jeg sendte dem et 6 siders brev i posten om saken, med et antall helt konkrete punkter jeg ba om svar på. Da fikk jeg et kort brev tilbake som sa "Takk for innspillet. Det skal vi ta med oss videre i utviklingen av vår kundeservice." (Det er det ingen ting som tyder på at de har gjort.)

 

For 7-8 måneder siden når det ble lansert ringte jeg dem og bestilte ADSL2. Siden hørte jeg ikke mer. Så kastet jeg bort en time i kø på telefonen for et par måneder siden for å spørre hva som skjedde med det. Det kunne de ikke svare på i farten men skulle sende meg en epost når de hadde undersøkt. Den kom en måned senere og sa: "Nårdet gjelder tilgangen til ADSL 2+, vil du bli informert straks dette er tilgjengelig i ditt område." Tusen takk...

 

Men nå har jo sjefen for kundeservice trukket seg for noen uker siden: Link. Det kan selvsagt bety at han ga opp å få til noe, og at det rett og slett er håpløst å få til bedre kundeservice i firmaet. Men det er lov å håpe at noen andre vil gjøre det bedre. Noen her som er på utkikk etter en ny jobb?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Når NGT fungerer, så fungerer det bra. Når det ikke fungerer er du totalt lost.

 

For akkurat to uker siden ringte pappa NGT sin kundeservice, for han fikk plutselig ikke nettilgang. Han måtte ringe fra mobiltelefonen, ettersom vi har IP-telefoni fra NGT. Som vanlig kom han langt bak i køen, minst 30 stykker var foran han.

 

Mange, mange minutter og 100 kr senere, så kom han endelig frem. Fyren hos kundeservice gav ikke noe spesielt svar, men skulle ringe senere. På torsdag fikk vi svar, NGT hadde problemer på sentralen der hvor vi bor, og det skulle bli fikset senest tidlig fredag morgen (den 14.). Ingen beklagelse ble gitt.

 

Tiden gikk, og vi fikk ikke noe mer info. Senere den helgen sendte pappa mail fra kontoret sitt, og fikk noen dager beskjed om at det forhåpentligvis ville bli fikset i løpet av uken. NGT beklaget faktisk hendelsen, mon tro hvem som tvang dem til å si det tabu-ordet.

 

Uansett, linjen skulle altså være fikset senest fredag den 21. Nå er feilen enda ikke fikset. Det virker som at NGT ikke har testet ut systemet før de satt det til verk. Linjen fungerte ypperlig før, men så måtte NGT absolutt oppgradere sentralen. Dermed mistet vi og et par andre abbonenter all nettilgang.

 

Vi har heldigvis blitt fritatt for bindingstiden, noe jeg ser som en selvfølge. Pappa har sendt regning for alle utgiftene til å ringe kundeservice, og NGT burde virkelig betale denne regningen. Både jeg og pappa har tapt mye penger i tapte arbeidsinntekter, men det er vanskelig å bevise.

 

Nå neste helg får vi nettilgang fra et annet selskap, til samme pris og nesten dobbel hastighet. Heia NGT.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Litt oppdatering på utviklingen:

Sist Torsdag datt linja mi ned, om dette er en følge av at jeg klagde eller om det er tilfeldig skal jeg ikke spekulere i, men jeg har min mistanker :)

 

Ringte kundeservice på fredag, og etter ca 20min venting fikk jeg svar, derfra ble jeg satt over på teknisk support, og etter ytterligere 45 min! fikk jeg snakke med en tekniker. Linja ble feilmeldt og jeg ble lovt at det skulle komme en montør på mandag.

Tirsdag kommer uten at jeg hørte noe, så jeg ringte kundeservice igjen, denne gangen tok det ca 30min før jeg fikk snakke med noe, og da fikk jeg bare et bryskt svar om at det kunne ta opp til en uke før montøren dukka opp.

Jaja, nå har snart uka gått og ingen montør lar høre fra seg. :(

 

Utklipp fra NGT sine egne vilkår:

"10.2 Avhjelp

NextGenTel skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av NextGenTel, iverksette tiltak for å rette på mangelen."

 

Hva er definisjonen på "snarest mulig"? Jeg vil si at tre dager burde være et absolutt maks...

Hva kan jeg foreta meg hvis jeg ikke hører noe imorgen (fredag)?

Lenke til kommentar

Du har da rett til å si opp abbonementet ditt, og bli fritatt fra eventuell bindingstid. Du kan også nekte å betale regning for tiden nettet var nede, samt for de unødige pengene du har brukt på telefonen til kundeservicen til NGT (det er da pengene du har brukt fra og med dagen etter at du ble lovet at reperatøren skulle komme).

Lenke til kommentar
Firmaet jeg jobber i har også NGT som leverandør, og linja datt ned forrige mandag, og NGT gjorde ikke no før sjefen trua med søksmål, da han hadde tapt flere millioner. NGT brukte en uke på å få opp linja igjen... forbanna møkka selskap

5095476[/snapback]

 

Hvis den linjen var så viktig, så synes jeg egentlig det er vedkommende sjef som er teit og bestiller et privatabonnement hos en ISP. Da er det bedre å legge pengene i et bedritfsabonnement.

 

Ringer du Tele2 ADSL bedrift sitter du i gjennomsnitt 30 sekunder i kø, etter å ha trykket de forskjellige tallene.

 

 

ugn

 

Btw, møkkaselskap i et ord.

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Jeg er vanligvis en ganske tålmodig person, men nå kjenner jeg irritasjonen bygge seg opp.

Sist fredag morgen, mens jeg var på jobb, ringte montøren og sa han var ved blokka der jeg bor. Han ville at jeg skulle komme hjem og slippe han inn i leiligheten, men desverre var jeg alene på jobb akkurat da, og kunne ikke dra.

Han sa at han skulle se om han fant feilen likevel, og at han heller skulle ringe opp igjen hvis han trengte å komme seg inn.

Tjue minutter senere ringte han og sa han hadde funnet feilen, at det var et brudd på linja mi og at nå skulle det funke. Derfor trengte jeg ikke komme hjem likevel.

Jeg tenkte at endelig var det fiksa og jeg gleda meg til å komme hjem for å teste.

Skuffelsen var tilstede da jeg fant ut at det var ikke fiksa likevel. Siden det var fredag ettermiddag var det bare å glemme å få det fiksa før helga. :( Og igår (mandag) ringte jeg igjen. Etter ny venting, fikk jeg endelig snakke med en på teknisk. Han sa at de skulle sende ny montør og at jeg skulle få høy prioritet. Nå er det tirsdag ettermiddag og fremdeles ingen montør...

 

Det kan vel ikke være for mye forlangt å få montøren til å ringe en stund før han kommer, jeg må trossalt kjøre 15 minutter for å komme meg hjem, og det er ikke mulig for meg å stå standby en hel uke i tilfelle montøren ringer. Jeg ba spesifikt om å få beskjed før montøren kom, begge gangene jeg har ringt. Får bare håpe at han ringer litt før denne gangen.

Lenke til kommentar

Bør nok vurdere å si opp abonnementet. Vil nok koste deg noen penger i ny-etablering, men det vil spare deg mye frustrasjon.

 

Du bor jo i Bergen, så da kan du kanskje få BKK? Crappy service der også, men de har nå kommet seg og de tilbyr bedre linjer. Ellers har man jo altids Telenor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...