adnan Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hei har i dag et MSI K8N NEO2 Plat. hovedkort. http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=607 HAr TWINMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB dual, jeg bruker da minne slot 1 og 3 som vil si de 2 grønne. Kjører minnet på 205MHz @ 2.5 3 3 7, siden det ikke klarer mer før det blir ustabilt. Men lurer da på : Hvis jeg bestiller meg disse ram brikkene i dag : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6146 OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX Hvor skal jeg sette dem i forhold til de andre? Og hvor mye MHz kan jeg kjøre på da kjønner ikke helt, men skal kunne ha 250MHZ minimum trur jeg. Kjøper disse seiden jeg har hørt de er bra til overklokking, noen som støtter meg på dette valget? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 hei Jeg har også pc3200 minne og en prescott 3 ghz cpu. Jeg greide ikke klokke den noe mer enn til 3200 mhz før det begynte å stoppe. Det jeg gjorde da var og sitte rammen til ddr 333 fart i bios (istedenfor ddr400) noe som på mitt kort (msi 865 neo 2) gjør at rammen kjører på 5/4 fart i forhold til fsb. Nå kjører jeg på 3750 mhz (fsb 250) mens minne kjører på 200 effektiv ddr400, akkurat det som minnet er spesifisert for. vet ikke helt om det var det du var ute etter men absolutt verdt et forsøk, kontra det å kjøpe nye minne brikker. Ruben Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 hei Jeg har også pc3200 minne og en prescott 3 ghz cpu. Jeg greide ikke klokke den noe mer enn til 3200 mhz før det begynte å stoppe. Det jeg gjorde da var og sitte rammen til ddr 333 fart i bios (istedenfor ddr400) noe som på mitt kort (msi 865 neo 2) gjør at rammen kjører på 5/4 fart i forhold til fsb. Nå kjører jeg på 3750 mhz (fsb 250) mens minne kjører på 200 effektiv ddr400, akkurat det som minnet er spesifisert for. vet ikke helt om det var det du var ute etter men absolutt verdt et forsøk, kontra det å kjøpe nye minne brikker. Ruben 5090866[/snapback] Leste noe helt synsykt om våre minne brikker nettop, se skal klare og kjøre på 225MHz noe jeg ikke har hørt før med dette som specs. 2.5 3 3 8 timings, 2.8V Prøver det ut nå. Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Er på 216MHz merker ikke noe ustabilitet, poster bilde når jeg er ferdig Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Hahahahah dette er helt sykt... Fikk nesten klokket min CPU like mye som www.overklokking.no ref: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12208&side=4 Selv om jeg har noen borlige ram brikker : Fikk ikke posta noe bilde det er noe feil, prøver igjen etter ferdig med dette : Winchester 3000+ @ 2466.2 HTT = 274.0 Minne : TwinMOS PC3200 dual 1024 @ 224.2MHZ @ 2.5 3 3 8 and 2.8V Noen fler som har fått dette til? Edit : alt er med orginal kjøling uten om at jeg har 2 x 92m vifter på kabinettdør som blåser noe helt synsykt, men bråker litt også Endret 1. november 2005 av adnan Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 hmm har min prossesor V på 1.440 i følge cpu-z ser at overklokking har sin på 1.472. Burde jeg gi den litt mer volt eller vil dette ødlegge? Eller er det bedre for den? Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) hmm har min prossesor V på 1.440 i følge cpu-z ser at overklokking har sin på 1.472. Burde jeg gi den litt mer volt eller vil dette ødlegge? Eller er det bedre for den? 5091085[/snapback] dette var bra resultater gi den litt mer volt for å se hva mer du kan skvise ut av den. Kan også gi rammen noe mer hvis du ikke har gjort det. og kanskje endre litt på timingen til rammen (øke) for å se om det ikke er den som stopper deg. lykke til Endret 1. november 2005 av pichashu Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Noen forslag til hva jeg burde øke på timingen`? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Feiler på 3 test på 3Dmark01, bildet henger seg opp og jeg for noe VPU error på ATI eller noe. Sikkert noe med skjermkortet, det er jo ikke verdens beste heller, men hva kan jeg gjøre for og stabilisere dette? takker for all hjelp Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 minne kan du sjekke i biosen hva du kan sitte til eks. jeg har følgende. Regner også med at du har muligheten til å sitte opp volt på agp/pcix i bios også. prøv deg frem til det som er stabilt med å ha kjørt 3dmark. litt prøving og feiling er det som skal til. men vær obs på at du kan skade utstyret !! Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Hmm rart, senket HTT fra 274 til 270 så klarte han og gjenomføre 3dmark01. Specs atm : CPU : 1.44V | HTT=270.0 | 2430Mhz Minne : Freq 220.9 @ 2.5 3 3 8 Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 minne kan du sjekke i biosen hva du kan sitte til eks. jeg har følgende. Regner også med at du har muligheten til å sitte opp volt på agp/pcix i bios også. prøv deg frem til det som er stabilt med å ha kjørt 3dmark. litt prøving og feiling er det som skal til. men vær obs på at du kan skade utstyret !! 5091389[/snapback] Der du har FSB 5:4 har jeg : CPU/11 Hmm vet ikke hva det er og hvordan jeg endrer det hehe Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 MEn forsatt så lurer jeg på hvis jeg kjøper den OCZ ramen som tidligre nevt, hvor jeg skal ha den? TA den på 1 og 3 og da flytte denne til 2 og 4 eller bare sette den i 2 og 4. Noen som vet det? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 pichashu trur jeg vet hva du mener nå, ja jeg har satt ned freqvency fra 200 til 166 slik at jeg kunne klokke mer, :Dhvis det var det da Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 det var det ja. hvis 3dmark fullfører på 270 ville jeg latt den være der hvis du ikke vil rote mer med instillingene. Timings til rammen finner du som oftest under andvanced i bios. du har amd og da får du litt annen info i cpuz. vet ikke hva det vil tilsvare, men du kan jo prøve everest home edition og se på minnet der hva det kjører med. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) MEn forsatt så lurer jeg på hvis jeg kjøper den OCZ ramen som tidligre nevt, hvor jeg skal ha den? TA den på 1 og 3 og da flytte denne til 2 og 4 eller bare sette den i 2 og 4. Noen som vet det? 5091542[/snapback] Jeg ville vært litt forsiktig med å sette inn 4 brikker samtidig hvis jeg var deg, siden du så vidt jeg kan se har socket 939. Så vidt jeg vet må du i såfall benytte noe som heter 2T-timing, noe som innebærer at du dessverre senker hastigheten på systemet ditt med ca 20% eller noe i den duren i praksis (etter det jeg har hørt). Dette er visstnok en svakhet på hovedkort med socket 939, dvs det finnes så vidt jeg vet ETT hovedkort som på et eller annet finurlig vis unngår problemet. Nedenfor finner du en link til en omtale av det hovedkortet jeg snakker om, i omtalen står det såvidt nevnt det med 2T-timing også (dvs de nevner i allefall at dette kortet skiller seg ut ved at det kan kjøre med 1T). http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2572 Edit: Jeg fant igjen en artikkel jeg leste for en stund siden angående 2T timing og hva det innebærer. Artikkelen finner du her. Endret 1. november 2005 av Juke Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 MEn forsatt så lurer jeg på hvis jeg kjøper den OCZ ramen som tidligre nevt, hvor jeg skal ha den? TA den på 1 og 3 og da flytte denne til 2 og 4 eller bare sette den i 2 og 4. Noen som vet det? 5091542[/snapback] Jeg ville vært litt forsiktig med å sette inn 4 brikker samtidig hvis jeg var deg, siden du så vidt jeg kan se har socket 939. Så vidt jeg vet må du i såfall benytte noe som heter 2T-timing, noe som innebærer at du dessverre senker hastigheten på systemet ditt med ca 20% eller noe i den duren i praksis (etter det jeg har hørt). Dette er visstnok en svakhet på hovedkort med socket 939, dvs det finnes så vidt jeg vet ETT hovedkort som på et eller annet finurlig vis unngår problemet. Nedenfor finner du en link til en omtale av det hovedkortet jeg snakker om, i omtalen står det såvidt nevnt det med 2T-timing også (dvs de nevner i allefall at dette kortet skiller seg ut ved at det kan kjøre med 1T). http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2572 Edit: Jeg fant igjen en artikkel jeg leste for en stund siden angående 2T timing og hva det innebærer. Artikkelen finner du her. 5092849[/snapback] hmm sitter på bærbar atm i sengen men trur min stasjonære står på T2 og ikke T1, er dette feil? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Måtte slo på pcen igjen selv om jeg skulle sove til og teste dette, kjører PCmark05 test atm vil sjekke om det ble noe forskjell mellom resultatet fra det jeg hadde og nå som jeg satte T1 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 hmm sitter på bærbar atm i sengen men trur min stasjonære står på T2 og ikke T1, er dette feil? 5092903[/snapback] Hvis du bare har to minnebrikker i maskinen, kan du sannsynligvis skru av 2T-funksjonaliteten ja. Jeg vet ikke om 2T påvirker ytelsen når man kun har 2 brikker, men jeg vil tro den gjør det. På PCen min ble faktisk CPUen varmere når 2T var aktivert også, så jeg så ikke helt fordelen. Tregere OG varmere PC er liksom ikke tingen. :!: Lenke til kommentar
bramat Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 MEn forsatt så lurer jeg på hvis jeg kjøper den OCZ ramen som tidligre nevt, hvor jeg skal ha den? TA den på 1 og 3 og da flytte denne til 2 og 4 eller bare sette den i 2 og 4. Noen som vet det? 5091542[/snapback] Pass på at du har ett hovedkort som leverer 3.3 volt på rammen, Voltage extreme brikkene kjører på 3.3 Ikke sikker på om jeg ville kjørt både OZC og Twinmos brikkene sammen, tror systemet vil bli raskere kun med OCZ brikkene i. OCZ brikkene kan kjøres på 1T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå