jingt Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Trur ikke det finnes grønne menn på andre planeter som er mer intelligente enn oss. Hva er grunnen til at det ikke finnes noen flere intelligente arter ssom lever side om side med oss mennesker? Hvorfor er vi overlegent smartere enn de andre artene? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Ok, nå beynner vel folk å bli litt for påståelige, kanskje?Hvordan kan du vite at Herren ikke er her? Hvordan kan du vite at Gud ikke stod bak skapelsen? Foreslår at folk tenker seg tre ganger om, selv om de blir provosert, OK? Er ikke bedre sjøl, men begynner bare å bli litt oppgitt.. 5112975[/snapback] Så du har ingen gode nok argumenter for å "bevise" at gud skal ha skapt et eller annet ? Siden du kommer med en påstand, er det opp til deg å underbygge den. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Ok, nå beynner vel folk å bli litt for påståelige, kanskje?Hvordan kan du vite at Herren ikke er her? Hvordan kan du vite at Gud ikke stod bak skapelsen? Foreslår at folk tenker seg tre ganger om, selv om de blir provosert, OK? Er ikke bedre sjøl, men begynner bare å bli litt oppgitt.. 5112975[/snapback] Så du har ingen gode nok argumenter for å "bevise" at gud skal ha skapt et eller annet ? Siden du kommer med en påstand, er det opp til deg å underbygge den. 5113226[/snapback] Se på vitenskapsprogram, Discovery Channel har fine inslag ..osv, lei ut filmer om universet og hvordan jorden ble til. Google er et fint sted å begynne med. Endret 6. november 2005 av Pels Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) zilch besøk et paleontologisk museum. Endret 6. november 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Se på vitenskapsprogram, Discovery Channel har fine inslag ..osv, lei ut filmer om universet og hvordan jorden ble til. Google er et fint sted å begynne med. De beviser ikke noe som helst om guds eksistens. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Se på vitenskapsprogram, Discovery Channel har fine inslag ..osv, lei ut filmer om universet og hvordan jorden ble til. Google er et fint sted å begynne med. De beviser ikke noe som helst om guds eksistens. 5113291[/snapback] Nei, men det var ikke det spørsmålet handlet om. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Nei, men det var ikke det spørsmålet handlet om. 5113298[/snapback] De beviser heller ikke at gud ikke stod bak skapelsen. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 zilch besøk et paleontologisk museum. 5113250[/snapback] Det eneste de beina beviser er at det døde, det er ingen som var til stede og observerte noe som helst da disse dinosaurene og andre skapninger levde. Foran en domstol hadde aldri noe av det blitt godkjent som bevis for evolusjon. Bibelen har også en teori på alle fossilene som en finner overalt, alle dinosaurbeina, samt istiden. For ca 4200 år siden var det en flom som dekket hele jorden i 40 dager og utslettet nesten alt liv. Som illustrert i en tidligere post, så er Big Bang ikke bare umulig, men også latterlig pga det bryter med grunnleggende naturlover. Jorden kan heller ikke være mer enn maks 1.2 milliarder år, samt at villkårene for liv så langt tilbake i tid var umulige. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Nei, men det var ikke det spørsmålet handlet om. 5113298[/snapback] De beviser heller ikke at gud ikke stod bak skapelsen. 5113325[/snapback] Som sakt les og lær litt om universet og jordkloden først. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 zilch besøk et paleontologisk museum. 5113250[/snapback] Det eneste de beina beviser er at det døde, det er ingen som var til stede og observerte noe som helst da disse dinosaurene og andre skapninger levde. Foran en domstol hadde aldri noe av det blitt godkjent som bevis for evolusjon. Bibelen har også en teori på alle fossilene som en finner overalt, alle dinosaurbeina, samt istiden. For ca 4200 år siden var det en flom som dekket hele jorden i 40 dager og utslettet nesten alt liv. Som illustrert i en tidligere post, så er Big Bang ikke bare umulig, men også latterlig pga det bryter med grunnleggende naturlover. Jorden kan heller ikke være mer enn maks 1.2 milliarder år, samt at villkårene for liv så langt tilbake i tid var umulige. 5113337[/snapback] Dette beviser at det er uenighet også innbyrdes blant de som kaller seg kristne. Zilch her sier BB er umulig. Det tror ikke jeg. At det var en flom for 4200 år siden kan du ikke vite Zilch. på samme måte som at mye "dinosaurfakta" for meg virker som fantasier. Ved at du påstar at f.eks. BB er umulig skaper du unødvendige problemer for oss andre kristne. Det er nettopp sånne bastante syn som har gitt oss det dårlige ryktet vi har på oss i dag. BB kan ha skjedd. Og det kan ikke ha skjedd. Flommen kan ha skjedd. Og den kan ikke ha skjedd. Du og jeg, de andre kristne, og de ikke-kristne kan ikke vite dette. Det er påstander. Men jeg tror fortsatt som deg at Jesus renset meg Lenke til kommentar
zilch Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Dette beviser at det er uenighet også innbyrdes blant de som kaller seg kristne. Zilch her sier BB er umulig. Det tror ikke jeg. At det var en flom for 4200 år siden kan du ikke vite Zilch. på samme måte som at mye "dinosaurfakta" for meg virker som fantasier. Ved at du påstar at f.eks. BB er umulig skaper du unødvendige problemer for oss andre kristne. Det er nettopp sånne bastante syn som har gitt oss det dårlige ryktet vi har på oss i dag. BB kan ha skjedd. Og det kan ikke ha skjedd. Flommen kan ha skjedd. Og den kan ikke ha skjedd. Du og jeg, de andre kristne, og de ikke-kristne kan ikke vite dette. Det er påstander. Men jeg tror fortsatt som deg at Jesus renset meg 5113372[/snapback] Nei jeg har ikke beviser for Gud har skapt verden, jeg inrømmer at min teori er bygget på tro. Evolusjonistene har heller ingen beviser, de sitter også bare med en teori som ikke kan bevises. Bare ved å se på universet, så virker teorien usansynlig. Alikevel tror evolusjonistene. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Det eneste de beina beviser er at det døde, det er ingen som var til stede og observerte noe som helst da disse dinosaurene og andre skapninger levde. Foran en domstol hadde aldri noe av det blitt godkjent som bevis for evolusjon. Bibelen har også en teori på alle fossilene som en finner overalt, alle dinosaurbeina, samt istiden. For ca 4200 år siden var det en flom som dekket hele jorden i 40 dager og utslettet nesten alt liv. Som illustrert i en tidligere post, så er Big Bang ikke bare umulig, men også latterlig pga det bryter med grunnleggende naturlover. Jorden kan heller ikke være mer enn maks 1.2 milliarder år, samt at villkårene for liv så langt tilbake i tid var umulige. Disse beinene er ikke bare døde. Det virker som om du bare ignorer undersøkelser av fossiler og lager ditt eget syn. Jorden er 4,5 milliarder år, dette kan du gjerne sjekke selv. Selv om det var en flom for 4200 år siden lever vi nå. Angående BigBang har streng-teorien et artig svar. Endret 6. november 2005 av Pels Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) zilch besøk et paleontologisk museum. 5113250[/snapback] Det eneste de beina beviser er at det døde, det er ingen som var til stede og observerte noe som helst da disse dinosaurene og andre skapninger levde. Foran en domstol hadde aldri noe av det blitt godkjent som bevis for evolusjon. Bibelen har også en teori på alle fossilene som en finner overalt, alle dinosaurbeina, samt istiden. For ca 4200 år siden var det en flom som dekket hele jorden i 40 dager og utslettet nesten alt liv. Som illustrert i en tidligere post, så er Big Bang ikke bare umulig, men også latterlig pga det bryter med grunnleggende naturlover. Jorden kan heller ikke være mer enn maks 1.2 milliarder år, samt at villkårene for liv så langt tilbake i tid var umulige. 5113337[/snapback] nesten all liv, det var vel noah og hans kjempebåt som reddet den siste slanten! :!: fy faen, jeg synes egentlig ganske synd på deg, du ignorerer vitenskapelige funn og dekker dem med bibelhistorier! våkn opp! vi er i 2005, ikke tidsalderen for myter og folketro! :!: Endret 6. november 2005 av Jonki Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Som sakt les og lær litt om universet og jordkloden først. 5113371[/snapback] Som jeg sa finnes det ikke bevis for at Gud ikke står bak skapelsen. Hva skal jeg lese på? De tomme påstandene dine? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Som sakt les og lær litt om universet og jordkloden først. 5113371[/snapback] Som jeg sa finnes det ikke bevis for at Gud ikke står bak skapelsen. Hva skal jeg lese på? De tomme påstandene dine? 5113469[/snapback] Ja er bare å begynne å være usaklig. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg er ikke usaklig, men du skal få lov å bevise at gud ikke står bak skapelsen. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det eneste de beina beviser er at det døde, det er ingen som var til stede og observerte noe som helst da disse dinosaurene og andre skapninger levde. Foran en domstol hadde aldri noe av det blitt godkjent som bevis for evolusjon. Bibelen har også en teori på alle fossilene som en finner overalt, alle dinosaurbeina, samt istiden. For ca 4200 år siden var det en flom som dekket hele jorden i 40 dager og utslettet nesten alt liv. Som illustrert i en tidligere post, så er Big Bang ikke bare umulig, men også latterlig pga det bryter med grunnleggende naturlover. Jorden kan heller ikke være mer enn maks 1.2 milliarder år, samt at villkårene for liv så langt tilbake i tid var umulige. Disse beinene er ikke bare døde. Det virker som om du bare ignorer undersøkelser av fossiler og lager ditt eget syn. Jorden er 4,5 milliarder år, dette kan du gjerne sjekke selv. Selv om det var en flom for 4200 år siden lever vi nå. Angående BigBang har streng-teorien et artig svar. 5113424[/snapback] Hvilke bevis har du for at jorden er 4,5 milliarder år gammel da? eller er det bare en påstand for at teorien din skal holde? Universet vitner om at jorden ikke kan være så gammel. Du kan gjerne komme med karbon14 testing, men den er jo så upålitelig at den daterer levende snegler til å være 2000år gamle, mens en sel som nettopp var drept ble dødsfallet datert for 1300 år siden med karbon 14. (kilde: Antaretie Journal vol. 6 sept-okt. 1971 s211) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hørt om Neandertalere? Disse skal ha levet så langt tilbake til 130000 år. Jorden er 4,5 milliarder år ja, ikke fordi en eller annen teorien skal holde. Dette lærer du i 2. klasse på videregående skole *skulle fulgt med bedre i geografitimene* Endret 6. november 2005 av Pels Lenke til kommentar
MorteR Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Er selv kristen. Tror på hver tøddel i Bibelen og at det er Guds ord. Det jeg ikke helt kan forstå er kristne som faktisk blander evolusjons teorien og den kristne tro. Bibelen er veldig klar på hvordan verden ble til. Gud skapte den på seks dager (den syvende hvilte Han). I grunnteksten er bruken av ordet "dag" faktisk én dag (24 timer). Du kan også gå til enhver jøde og spørre ham hva dette ordet betyr i hans bibel, siden han også tror på det gamle testamentet, og han vil nok svare med at det betyr én 24 timers dag. Mange kristne mener det går an å skvise inn millioner av år i disse ordene "dag" i første mosebok. Det går ikke folkens. Gud bruker ikke svevende ord, Han forteller det enkelt slik at det ikke bare er lærde mennesker som kan forstå hva Han mener. For Han ønsker å nå ut til alle mennesker. Det jeg har å si til dere, børdre og søstre. Før trodde jeg dette selv. Men jeg vil at dere skal ta en titt på denne siden; www.drdino.com . Denne siden er dedikert til Creation Science. (For vitenskap og bibelen er ikke motsetninger, slik mange her tror.) Ta en titt på de videoene som ligger ute til nedlasting. De er seminarer av en mann som forklarer (vitenskapelig vel og merke) alle disse tingene som mange kristne lurer på ang. skapelsen og evolusjons teorien. Det er også filmopptak av diskusjoner mellom viteskapsmenn fra evolusjons og kreasjons motpolene. Ganske heftige saker Om ikke for interesse så er det underholdninen verd. Mine kristne venner, rett opp i den falske troen dere har om evolusjonen. Dette vranglære. Og jeg trenger ikke nevne hva bibelen sier vil skje med dem som sprer slik vranglære. MR Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hørt om Neandertalere? Disse skal ha levet så langt tilbake til 130000 år. Jorden er 4,5 milliarder år ja, ikke fordi en eller annen teorien skal holde. Dette lærer du i 2. klasse på videregående skole *skulle fulgt med bedre i geografitimene* 5113653[/snapback] Beviser dette at Gud ikke kan ha skapt jorden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg