Gå til innhold

Er du kristen? Hvilken menighet?


Anbefalte innlegg

At vi finner ut hvordan universet ble skapt (rent fysisk med henhold til grunnlovene i fysikken) vil uansett ikke bevise at det ikke er en påvirkende kraft som dyttet den første dominobrikken.

 

 

Nei, men det vil i stor grad usannsynliggjøre det. Hvis vi beviser at den første dominobrikken kan falle av seg selv, hvorfor påstå at det var en gud som knipset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men si at gud skapte alt, er helt på jordet, big bang er i allefall en litt bedre teori.

5112520[/snapback]

 

Big Bang og kristendommens hovedbudskap går fint i lag. Det er mulig å være kristen og "tro" på vitenskapen.

5112554[/snapback]

 

lol, tro på gud og vitenskap, liten selvmotsigelse der ja

 

edit : blir sånn som dette "jeg er kristen og jeg tror på gud, men jeg tror også på bigbang da, nei vent, jeg blir forvirra, var det gud eller big bang som skapte oss?!!?"

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
men si at gud skapte alt, er helt på jordet, big bang er i allefall en litt bedre teori.

5112520[/snapback]

 

Big Bang og kristendommens hovedbudskap går fint i lag. Det er mulig å være kristen og "tro" på vitenskapen.

5112554[/snapback]

 

lol, tro på gud og vitenskap, liten selvmotsigelse der ja

5112566[/snapback]

 

Er faktisk ikke det. Å tro på Gud og IKKE tro på vitenskap ville vært idiotisk. Vitenskapen er forsåvidt bare de tingene vi mennesker har klart å bevise, ikke en annen tro (som enkelte andre kristne her har fått det til å høres ut som). Man kan ikke fornekte de tingene som allerede er bevist. Så lenge jeg tror at gud skapte fysikken går det vel ikke mot hverandre? Når vi mennesker finner ut nye ting ser jeg det nesten som at vi finner ut mer om "guds skaperverk", ikke at "guds skaperverk" forsvinner framfor øynene mine.

 

Jeg tror ikke gud er en magiker med flosshatt. Eller en hvit himmelnisse. Som JBlack har sagt før er hjernen vår, intelligensen vår, for liten til å forstå alt i universet. Jeg tror ikke vi kan forstå gud :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan evolusjonsteorien forklare at vi blei "utvikla" fra en stein?

Det er noe jeg alltid har lurt på.. Et sted stopper det jo opp, og der kommer Gud inn i bildet. Alle som whiner om evolusjonsteorien MOT kristendommen, så er det jo ikke noe i veien for at Gud stod bak evolusjonsteorien, og Skapelsen?

 

Hvis dere først vil tro på noe dere ikke forstår, hvorfor ikke tro på noe som kan gi dere mening?

 

 

Er kristen sjøl, og stolt av det :yes:

 

* hva tror dere ateister skjer når dere dør?*

Lenke til kommentar

Agres : jeg kan heller ikke forstå rosa elefanter

 

* hva tror dere ateister skjer når dere dør?*

 

jeg tror ikke noe som helst, dere religiøse kan spekulere at man kommer til himmelen eller helvete. men svaret er ikke funnet enda for levende menneskehet. du får vite når du dør.

Lenke til kommentar
Hvordan kan evolusjonsteorien forklare at vi blei "utvikla" fra en stein?

Det er noe jeg alltid har lurt på.. Et sted stopper det jo opp, og der kommer Gud inn i bildet. Alle som whiner om evolusjonsteorien MOT kristendommen, så er det jo ikke noe i veien for at Gud stod bak evolusjonsteorien, og Skapelsen?

 

Hvis dere først vil tro på noe dere ikke forstår, hvorfor ikke tro på noe som kan gi dere mening?

 

 

Er kristen sjøl, og stolt av det  :yes:

 

* hva tror dere ateister skjer når dere dør?*

5112584[/snapback]

Vi ble da ikke utviklet fra en stein ? Tror du burde lese litt om hvilken stoffer som blir til små oranismer.

 

Når man tror på ting kirken har sakt i flere 100 år og alt det de har sakt til å lure menneskene er feil tror jeg det er på tide å gå en annen vei. Gud passer ikke inn i år 2005.

 

Hvis det virkelig hadde vært gud hvorfor finnes det da verdensrommet ?

Så du tror også på at lyn blir forårsaket av tor med hammeren?

Lenke til kommentar

Selv om mange hevder det, så har stellar og planetary evolution aldri blitt observert.

5112387[/snapback]

 

kanskje litt vanskelig å observere, når slike ting skjer utenfor solsystemet vårt?

vi kan se svarte hull som suger til seg alt, store og tett-pakkede stjerner, lys som skinner som bare det. dette er det beste og det mest trolige bevis på hvordan vi og våres solsystem ble til. og det er høy sannsynelighet at det finnes annet liv i universet.

 

men si at gud skapte alt, er helt på jordet, big bang er i allefall en litt bedre teori.

5112520[/snapback]

Hvordan er det bevis? Det der er ikke annet enn fantasi og spekulasjoner.

 

Forklar meg hvodan Big Bang er en bra teori, når selv universet med planeter og galakser som roterer feil vei, vitner om at teorien er idiotisk og latterlig. Den strider mot grunnleggende naturlover, universet kan umulig komme fra ett stort smell og ha spredd seg videre derfra. En må ha ganske stor tro for å kunne tro på en sånn idiotisk teori.

Teorien om intellegent design virker mere sannsynlig.

Lenke til kommentar

Selv om mange hevder det, så har stellar og planetary evolution aldri blitt observert.

5112387[/snapback]

 

kanskje litt vanskelig å observere, når slike ting skjer utenfor solsystemet vårt?

vi kan se svarte hull som suger til seg alt, store og tett-pakkede stjerner, lys som skinner som bare det. dette er det beste og det mest trolige bevis på hvordan vi og våres solsystem ble til. og det er høy sannsynelighet at det finnes annet liv i universet.

 

men si at gud skapte alt, er helt på jordet, big bang er i allefall en litt bedre teori.

5112520[/snapback]

Hvordan er det bevis? Det der er ikke annet enn fantasi og spekulasjoner.

 

Forklar meg hvodan Big Bang er en bra teori, når selv universet med planeter og galakser som roterer feil vei, vitner om at teorien er idiotisk og latterlig. Den strider mot grunnleggende naturlover, universet kan umulig komme fra ett stort smell og ha spredd seg videre derfra. En må ha ganske stor tro for å kunne tro på en sånn idiotisk teori.

Teorien om intellegent design virker mere sannsynlig.

5112659[/snapback]

 

det jeg mente med "bevis" er at vi lever ikke sant? hvis vi skal konkludere vår eksistens, så er dette våres beste bevis. det var det jeg mente. get the picture?

ang. feil veis rotering, hvorfor skulle det være imot lover?

 

edit : deres religiøse gudsteori er idiotisk, men jeg sa bigbang er iallefall et litt bedre utgangspunkt for å vite hvordan vi ble skapt

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
men si at gud skapte alt, er helt på jordet, big bang er i allefall en litt bedre teori.

5112520[/snapback]

 

Big Bang og kristendommens hovedbudskap går fint i lag. Det er mulig å være kristen og "tro" på vitenskapen.

5112554[/snapback]

 

lol, tro på gud og vitenskap, liten selvmotsigelse der ja

 

edit : blir sånn som dette "jeg er kristen og jeg tror på gud, men jeg tror også på bigbang da, nei vent, jeg blir forvirra, var det gud eller big bang som skapte oss?!!?"

5112566[/snapback]

 

Det går fint ann å være kristen og tro BB. En av grunnene til at BB ble så fort populær er at den passet som hånd i hanske med Kristendommen. Kristendommen hadde hele tiden hevdet at verden hadde en begynnelse og at universet pluttselig oppstod. Det var faktisk munken Georges Lemaitre som lanserte Big Bang-teorien i 1927og Paven har også godkjent teorien allerede i 1951.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
men si at gud skapte alt, er helt på jordet, big bang er i allefall en litt bedre teori.

5112520[/snapback]

 

Big Bang og kristendommens hovedbudskap går fint i lag. Det er mulig å være kristen og "tro" på vitenskapen.

5112554[/snapback]

 

lol, tro på gud og vitenskap, liten selvmotsigelse der ja

 

edit : blir sånn som dette "jeg er kristen og jeg tror på gud, men jeg tror også på bigbang da, nei vent, jeg blir forvirra, var det gud eller big bang som skapte oss?!!?"

5112566[/snapback]

 

Det går fint ann å være kristen og tro BB. En av grunnene til at BB ble så fort populær er at den passet som hånd i hanske med Kristendommen. Kristendommen hadde hele tiden hevdet at verden hadde en begynnelse og at universet pluttselig oppstod. Det var faktisk munken Georges Lemaitre som lanserte Big Bang-teorien i 1927og Paven har også godkjent teorien allerede i 1951.

5112731[/snapback]

 

 

lattis, det der er jo hykleri!

 

edit : eller dere kristne prøver å få gud på toppen av alt og si at gud skapte big bang? :!:

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
men si at gud skapte alt, er helt på jordet, big bang er i allefall en litt bedre teori.

5112520[/snapback]

 

Big Bang og kristendommens hovedbudskap går fint i lag. Det er mulig å være kristen og "tro" på vitenskapen.

5112554[/snapback]

 

lol, tro på gud og vitenskap, liten selvmotsigelse der ja

 

edit : blir sånn som dette "jeg er kristen og jeg tror på gud, men jeg tror også på bigbang da, nei vent, jeg blir forvirra, var det gud eller big bang som skapte oss?!!?"

5112566[/snapback]

 

Det går fint ann å være kristen og tro BB. En av grunnene til at BB ble så fort populær er at den passet som hånd i hanske med Kristendommen. Kristendommen hadde hele tiden hevdet at verden hadde en begynnelse og at universet pluttselig oppstod. Det var faktisk munken Georges Lemaitre som lanserte Big Bang-teorien i 1927og Paven har også godkjent teorien allerede i 1951.

5112731[/snapback]

 

 

lattis, det der er jo hykleri!

5112750[/snapback]

 

Hvorfor? BB sier jo ikke at kristendommen er feil. BB gir universet en begynnelse på lik linje med kristendommens skapelsesberetning. BB skaper også spørsmålet "Hva fikk Big Bang til å si bang" Kristne mener derfor at Gud sto bak Big Bang.

 

Det at kristendommen fornekter Big Bang er en myte som noen lagde for å svekke kristendommen på lik linje med da man sa at kristendommen sier at jorda er flat. Kristendommen hadde sagt at jorden var rund siden år 180

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...