Gå til innhold

Er du kristen? Hvilken menighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Jeg har aldri vært kristen (døpt, mdl. i menighet, e.l.), ei heller noen i min nærmeste familie. Allikevel stod jeg inntil nylig oppført som medlem i Den norske kirke - kjeltringene hadde meldt meg inn uten mitt vitende. (Igjen vil jeg benytte anledningen til å oppfordre alle om å ta kontakt med Kirken, for å sjekke om dere feilaktig står oppført som medlemmer.)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg er medlem i statskirken, og vil være det en god stund fremover, er de praktiske hensyn. Giftemål/begravelser osv. går mer eller mindre automatisk for medlemmer i statskirken, og med det tåpelige systemet vi har i dag vil neppe kirken få mindre penger selv om jeg melder meg ut.

Jeg står for omtrent det samme som TFT i denne saken, men holder meg innmeldt så lenge det gjør mer godt for meg å være medlem enn det gjør vondt for kirken at jeg ikke er medlem.

Lenke til kommentar

eg er såpass kristen at eg er Døpt, konfirmert, og forhåpentligvis bli gift (i kirke) og begraves når den tid kommer.

Et lite OT spørsmål:

dei osm ikkje er kristen her i landet, og har ingen forbindelse med den norske kirke, hvor blir dei gravlagt hen?

Lenke til kommentar
dei osm ikkje er kristen her i landet, og har ingen forbindelse med den norske kirke, hvor blir dei gravlagt hen?
Det finnes borgerlig gravferd i regi av Humanetisk forbund. Men det å bli kremert, da? Har det noe med kirka å gjøre? Hadde tenkt til å bli kremert, men ikke hvis det er i regi av kirka...
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...