Gå til innhold

Er du kristen? Hvilken menighet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Jeg har aldri vært kristen (døpt, mdl. i menighet, e.l.), ei heller noen i min nærmeste familie. Allikevel stod jeg inntil nylig oppført som medlem i Den norske kirke - kjeltringene hadde meldt meg inn uten mitt vitende. (Igjen vil jeg benytte anledningen til å oppfordre alle om å ta kontakt med Kirken, for å sjekke om dere feilaktig står oppført som medlemmer.)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg er medlem i statskirken, og vil være det en god stund fremover, er de praktiske hensyn. Giftemål/begravelser osv. går mer eller mindre automatisk for medlemmer i statskirken, og med det tåpelige systemet vi har i dag vil neppe kirken få mindre penger selv om jeg melder meg ut.

Jeg står for omtrent det samme som TFT i denne saken, men holder meg innmeldt så lenge det gjør mer godt for meg å være medlem enn det gjør vondt for kirken at jeg ikke er medlem.

Lenke til kommentar
dei osm ikkje er kristen her i landet, og har ingen forbindelse med den norske kirke, hvor blir dei gravlagt hen?
Det finnes borgerlig gravferd i regi av Humanetisk forbund. Men det å bli kremert, da? Har det noe med kirka å gjøre? Hadde tenkt til å bli kremert, men ikke hvis det er i regi av kirka...
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...