Gå til innhold

Teknisk data om attackpower og spells. (Oppdatert)

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte og lage denne tråden som en slags liste der du kan skjekke data anngående attackpower og spelldamage.

La oss starte med attackpower og et eksempel med Ambush og barman shanker.

Barman shanker har 51-95 damage og 2.00 speed.

la oss gå ut i fra at du har en attackpower på 850.

dps fra attackpower er AP / 14.

for og finne økningen i damage og ikke dps ganger vi dette med 1.7 (før var det speeden på våpenet vi ganga med men det ble nerfa).

850 / 14 * = +60.7dps * 1.7 = 103.19 damage.

legger vi dette til gjennomsnittsdamage fra shanker som er 73 ( 73 + 103.19 ) får vi 176.21 damage på vanlig hit.

med ambush vil dette si 250% av 176.21 som blir etter det legger vi til 290 som det står i ambush rank 6. dette blir til sammen 730.52 damage på vanlig hit.

med fullt specc i Opportunity øker crit-damagen med 20% og vi legger dette til de 50% som er fra før når den critter, som vil si at damagen nesten fordobles ved crit.

730.52 + 70% = 1241.89 damage.

etter dette trekker vi selfølgelig fra armor for eksempel rundt 9% fra cloth som vil si at ambush critter for 1130.11 på cloth.

Når det gjelder spells vil 100 intellect gi 1% crit. dette fungerer ikke slik at 10 int gir 0.1 crit, men kun 1% per 100 int.

Når det kommer til spelldamage vil dette si at increase fra items ikke alltid gir fullt hvor mye det står at det gir, det avhenger av casting time.

(3.5 second casting time eller mer): 100%

(3 second casting time): 85.7%

Frostbolt(3 sec casting time + slowing effect): 81.4%

(2.5 second casting time): 71.4%

(2.0 second casting time: 57.1%

(1.5 second casting time): 42.9%

(instant casting time): 42.9%

Når det gjelder channeling får den full spelldamage men damagen er delt på hvert tick som spellet har, her er et eksempel:

+25 damage vil gi 5 damage til hver missile i arcane missiles siden det er 5 "tick"

Om dere skulle ha noe mer og legge til eller ser noe som er galt i denne posten, så skal jeg rette på det asap.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På ambush blir attack poweren ganga med 1.7 istedefor weapon speed...

5092268[/snapback]

Dette gjelder forøvrig alle instant skills med dagger (sinister strike, backstab osv.).

Det samme gjelder alle andre one-handere, bare at der skal det ganges med 2,4 istedet for 1,7. Og det samme gjelder 2-handere, men der skal det ganges med 3,3.

Lenke til kommentar

Og i tilleg hjelper ikke lethality på ambush lenger, de fjernet dette i en patch hvor de også gjorde slik attack power funker på ambush/backstab/sinister, som det var meningen at attack power skulle funke på i utgangspunktet.

Men på test serveren under den patchen var det litt for mange rogues med shadowcraft og Barman Shanker som gjorde over 2000 dmg på ambush.

Så det ble nerfa :(

Men det gjør ikke så mye for spiller mest på warlocken min for øyeblikket uansett

:p

Selv om det var en del feil er det bra at folk tar initiativet til å lage en

slik post :thumbup:

Lenke til kommentar
Og i tilleg hjelper ikke lethality på ambush lenger, de fjernet dette i en patch hvor de også gjorde slik attack power funker på ambush/backstab/sinister, som det var meningen at attack power skulle funke på i utgangspunktet.

Men på test serveren under den patchen var det litt for mange rogues med shadowcraft og Barman Shanker som gjorde over 2000 dmg på ambush.

Så det ble nerfa  :(

Men det gjør ikke så mye for spiller mest på warlocken min for øyeblikket uansett

:p

Selv om det var en del feil er det bra at folk tar initiativet til å lage en

slik post  :thumbup:

5092641[/snapback]

over 2000 damage? javell ja, på test server har du såvidt over 530 attack power..

Lenke til kommentar

Hm, bra initiativ, men er ganske håpløst å lage en tråd når du ikke har helt peiling på hva du snakker om. Som nevnt tidligere er daggers fixed weapon speed 1.7 nå, og lethality har ikke noe å gjøre i utregningen når du regner ut ambush damage.

Lenke til kommentar

Hvor mange % får mind flay (channeled med slow effect) av spell damage?

Er det forskjell på "Increases damage and healing done by x", "Increases damage done by shadow spells by x" og "Shadow spell damage +X" ?

leif

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Jeg trodde channeled spells ble reknet som DoT, men er en stund siden jeg leste blizz-posten om det, så kan hende jeg tar feil.

Edit:

Most long duration Damage and Heal over time spells have the bonus divided amongst every tick. So Renew, which lasts 15 seconds and heals an amount every 3 seconds, has 20% of the bonus applied each tick. In a similar fashion, channeled spells also have the item bonus divided amongst every tick of the spell's duration.

http://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...p=1&tmp=1#post4

Ok, så du får 100% utnyttelse av +dmg, spredt jevnt over duration.

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...