Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Promblemer med linksys WAP54G, og sikkerhet


Anbefalte innlegg

Har nå just gått til anskaffelse av dette aksess punktet, men har et lite problem. Jeg får nettet opp og gå, men det er når jeg skal sikre det, men den medfølgende cden at morroa begynner. Alt er fryd og gammen, den finner punket, etc etc. Men når jeg skal taste inn passordet, så får jeg en feilmelding. Passordet er uendra, og skal være "admin". Prøver jeg noe annet, så får jeg bare melding om at passordet ikke er korrekt. FEilmeldinga er som følger: Acces violation at adress 004864BB in module "setup.exe". Read of Address FFFFFE0C

 

Skal nevnes at jeg har ngt som isp, og en netopia ruter..

 

MVH Thorbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sikkert bare å skrive 192.168.1.1 I Internet Explorer Adresse linjen

Kommer du til Linksys passordboks så prøv admin som brukernavn og admin som passord

5093489[/snapback]

 

 

Dreiv å ordna med det i hele går, snakka med en "marco" på linksys support idag, han sa akkurat det samme, men det skjer ingen ting. Sida står bare og loader, til jeg får feilmelding.

 

Men får å gå gjennom litt her, jeg har en bredbåndsrouter fra nextgentel, med 1 utgang. Fra denne utgangen har jeg vanligvis da en kabel inn i min stasjonære pc, og alt funker som snus. Den har jeg nå dratt opp til akksess punktet, og får da internett. (Det er riktig vel?) og jeg får da internett på¨den bærbare. Så alt virker jo i orden sånn, men jeg får som sagt ikke konfigurert den.. Skal det kobles på noen annet måte?

Lenke til kommentar

WAP54G har standard ip 192.168.1.245 om jeg husker riktig. Dette står ihvertfall i manualen. Siden du har NGT har du en DHCP adresse som ligger i et annet adresseområde. Du må da sette statisk IP-adresse på maskinen din til f.eks. 192.168.1.200, med subnett maske 255.255.255.0, du trenger ikke å skrive noe på standard gateway eller dns. Når du begynner å konfigurere den bør du endre ip-adressen først som sist til en adresse i ngt scoopet (f.eks. 10.0.0.254).

 

Når du har gjort dette fjerner du den statiske adressen på maskinen din og konfigurerer videre mot 10.0.0.254.

Lenke til kommentar
WAP54G har standard ip 192.168.1.245 om jeg husker riktig. Dette står ihvertfall i manualen. Siden du har NGT har du en DHCP adresse som ligger i et annet adresseområde. Du må da sette statisk IP-adresse på maskinen din til f.eks. 192.168.1.200, med subnett maske 255.255.255.0, du trenger ikke å skrive noe på standard gateway eller dns. Når du begynner å konfigurere den bør du endre ip-adressen først som sist til en adresse i ngt scoopet (f.eks. 10.0.0.254).

 

Når du har gjort dette fjerner du den statiske adressen på maskinen din og konfigurerer videre mot 10.0.0.254.

5095721[/snapback]

 

Nå ble det teknisk her, hvor skal jeg sette disse instillingene?

Men det begynner å ligne på en løsning her, så en liten teknisk utfordring skal jeg klare :D

Lenke til kommentar

Nå ble det teknisk her, hvor skal jeg sette disse instillingene?

Men det begynner å ligne på en løsning her, så en liten teknisk utfordring skal jeg klare :D

5096379[/snapback]

 

Dette gjør du på instillingene til nettverkskortet du bruker til å koble deg til nettet med. Dette finner du under kontrollpanel og nettverkstilkoblinger. Velg så egenskaper på nettverkstilkoblingen til det nettverkskortet som er i bruk (enten trådløst eller kabel), velger Internet Protocol (TCP/IP) i listen på den neste siden.

 

Det er der du endrer på IP-adressene som nevnt i posten ovenfor.

Lenke til kommentar

Hei, en nabo av meg har akkurat skaffa seg en wap54g. Og trengt hjelp med å config.. Er forøverig telenor nett. Jeg klarere helle ikke kom meg inn i den hverken med cd eller å skrive inn http:// 192.168.1.245 Får også samme feilmelding som lord hassan : Acces violation at adress 004864BB in module "setup.exe". Read of Address FFFFFE0C

Altså knut: hva mente du? At vi/jeg skal sette statisk ip på pc`n(som du sa) til f.eks.192.168.1.200 Deretter skal man da klare å konfigure wap54g`n via 192.168.1.245?? ømh hvordan får der til quote egentilg :blush:

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Hadde samme problem for en stund siden, trenger ikke å installere programvaren sålenge du kommer deg inn via browser, men jeg leste et sted her på forumet at den installasjonsfilen som ligger på cd'n er ødelagt, mens installasjonsfilen som ligger på nettsidene til Linksys skal funke (har ikke prøvd selv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...