Sverre M. Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg kjører nå en Internett- og filserver på hjemmenettverket, som foreløpig kjører Windows XP, men planen er Clark Connect. Denne har to nettverkskort, der det ene går til modem/router, mens den andre går til en switch som kobler de andre maskinene til nett, og alt fungerer klokkerent slik. Dette gir en del kabelkaos, som jeg godt kan klare meg uten, så jeg vil sette opp trådløst nett heller. Hva er da den beste løsningen? Kan jeg installere et trådløst nettverkskort i serveren, og bruke den som server for trådløst nett på den måten, eller burde jeg beholde to nettverkskort i serveren og koble det ene til en trådløs router, f.eks. Linksys WRT54G? Vil Clark Connect foretrekke en av disse metodene før den andre? Eller er det løsninger jeg ikke har tenkt på? Noen som kan opplyse meg her? Lenke til kommentar
Sverre M. Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Et av spørsmålene jeg stiller er vel først og fremst om router er nødvendig, eller om jeg kan bruke serveren som accesspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå