Gå til innhold

Asus Extreme N7800GT Dual

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hva folk ser i dette kortet? det er nesten like dyrt som 2xgtx, det har heller ingen fordeler når det kommer til størrelse, varmeutvikling, effekt krav....

JEg hade iallefall aldri kjøpt det, ytelsen i forhold til 1xgtx er jo ikke serlig bra... lite bang for buck...

Enig der. Og selv om jeg hadde penger til overs ville jeg heller ventet litt på X1800 XT 512 MB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er slik at 3DMark05 har innebygget direkte støtte for både dobbel-GPU og dobbel-CPU, så det er noen utrolige resultater som her kommer til syne.

Er det ikke da litt pussig at P4 3.2GHz slår systemet med X2 4200+ basert på samme skjermkort?

Litt av en SMP støtte..

5090439[/snapback]

3.png

5090524[/snapback]

Er vel bare å konkludere med at skjermkort teller mye mer enn CPU i den testen-.-

Lenke til kommentar

Synes det er bra at Intel systemet ser ut til å ligge en del foran AMD 4200+.....

Føler jo at Intel systemet mitt har vært ganske bra, men alle andre mener at AMD er bedre på spill....

Men med 7800GTX ser det ut til at AMD ligger noe bak Intel :thumbup:

Uansett, ikke stor forskjell.....så kampen om spillerene er fortsatt åpen.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Synes det er bra at Intel systemet ser ut til å ligge en del foran AMD 4200+.....

Føler jo at Intel systemet mitt har vært ganske bra, men alle andre mener at AMD er bedre på spill....

Men med 7800GTX ser det ut til at AMD ligger noe bak Intel :thumbup:

Uansett, ikke stor forskjell.....så kampen om spillerene er fortsatt åpen.

5091594[/snapback]

Man ser jo at ikke det stemme helt... Intel er bare "litt" bak amd i spill også nå :thumbup:

Forresten et jævli fett kort dere har hatt dær.... Vet ikke om jeg har turt å tatt i et av de 2000 eksemplarene :p

Finnes det noen Voltmod til kortene? :hmm:

Lenke til kommentar
Kan ekstremt lite om SLI etc, men har noen en fornemmelse om ytelses-forskjellen på dette kortet vs to normale 7800GT i SLI?

5090770[/snapback]

Hvis du overklokker to vanlige 7800GT like mye som disse (430/1200) så blir nok ytelsen helt identisk. Det er akkurat de samme brikkene, akkurat samme minnet, samme minnebuss, samme klokkehastigheter osv. Altså alt som betyr noe for ytelsen er likt.

Det er altså ingen ytelseforskjell på hvordan man stabler sammen komponentene så lenge det er de samme komponentnene som kobles sammen. Om det er 1 eller 2 kort spiller ingen rolle. Elektrisk sett er de koblet helt likt. Det blir omentrent som å stable to legoklosser ved siden av hverandre eller oppå hverandre og måle om det blir noen vektforskjell. A+A er altså det samme som 2*A.

Er det mulig å koble på 3 eller 4 skjermer med et slikt kort? Eller med 2 andre kort i SLI eller Crossfire?

Jeg så bare to skjermutganger på dette doble kortet. Altså maks 2 skjermer samtidig. Ved bruk av to vanlige kort med 1 Nvidia GPU så får du brukt alle alel 4 utgangene. Men være oppmerksom på at man kun får brukt mer enn 1 skjerm når man slår av SLI (3D-samarbeidet) i diveren. Når det gjelder crossfre så er jeg mer usikker, men jeg tror du kan bruke alle 4 skjermutgangene hvis du ikke bruker crossfire-funksjonen (kablen).

Det har forsåvidt blitt grundig debattert i tråden etter artikkelen som testet 7800GTX på et intel og et AMD system. Men legg også merke til at de fleste spill bare kjører på den ene kjernen og dermed oppfatter kjernen som en Athlon64 "venice" 3500+ som også har 2,2GHz og 512 kiB L2 cache. Edit: Etter å ha lest gjennom testen så er det jo rimelig klart at X2 4200+ yter betydelig bedre enn Pentium4 3,2GHz. De eneste to plassene P4'en klarte å stikke av med seieren er i to av de mest syntetiske undertestene til 3DMark05: pixel shader, og fillrate. I totalscoren til 3DMark05 og alle andre tester yter X2 4200+ minst like bra, og ofte en god del bedre. Ellers så henger jo ikek P4 så langt etter, og kan nok fortsatt være et godt kjøp fremfor X2 4200+, ikke på grunn av ytelse men fordi prisen er nesten 2000kr lavere. (X2 4200+ er veldig høyt priset etter min mening. Her håper jeg AMD skjerper seg)

Norsk Tipping neste for å fa finansene iorden? :)

Norsk tipping finansierer kun sportslige aktiviteter etter det jeg har forstått. Hvis du tenker på å kjøpe en kuppong av ett eller annet slag så må du huske at det er du som sponser norsk tipping og ikke omvendt. De er bare et monopolselskap som skal tjene penger på deg som alle andre selskaper.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Wow!

Hadde jo blitt helt rått om det en gang kom en SLI utgave..

4 x 7800GT

5090726[/snapback]

Edit: quotet litt feil men fikset det nå

De to kjernene kjører allerede i Sli, dessverre :(

Synd at det går ikke å kjøre disse i crossfire...

Det ville ha gitt utrolige resultater.

Men per dags dato er dette waste of money, waste of time and waste of ******* space, spesielt til den prisen!

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Men det er slik at 3DMark05 har innebygget direkte støtte for både dobbel-GPU og dobbel-CPU, så det er noen utrolige resultater som her kommer til syne.

Er det ikke da litt pussig at P4 3.2GHz slår systemet med X2 4200+ basert på samme skjermkort?

Litt av en SMP støtte..

5090439[/snapback]

3.png

5090524[/snapback]

Er vel bare å konkludere med at skjermkort teller mye mer enn CPU i den testen-.-

5091059[/snapback]

Jeg ble litt blind av Fill rate og pixel shader testene som var vist på første side, var der P4 slo X2.. Tenkte ikke over total score nederst engang.. My bad

Lenke til kommentar
Grei test,men hvorfor er det ikke testet opp mot 2 stk 7800 GTX i sli, det er jo der det hører hjemme prismessig .

5090999[/snapback]

Akkurat det tenkte jeg også. Syns det var veldig rart at ikke det var med.

Jepp og du får batteri levetid på 5 minutter :!:  :!:  :!:
Kjøpe et sånt til den bærbare...  :hmm:

5092275[/snapback]

5092314[/snapback]

Tja, det bare å ha den kobla i veggen og si at batteriet er en innebygd UPS... :p

Lenke til kommentar
Er det mulig å koble på 3 eller 4 skjermer med et slikt kort? Eller med 2 andre kort i SLI eller Crossfire?

Jeg så bare to skjermutganger på dette doble kortet. Altså maks 2 skjermer samtidig. Ved bruk av to vanlige kort med 1 Nvidia GPU så får du brukt alle alel 4 utgangene. Men være oppmerksom på at man kun får brukt mer enn 1 skjerm når man slår av SLI (3D-samarbeidet) i diveren. Når det gjelder crossfre så er jeg mer usikker, men jeg tror du kan bruke alle 4 skjermutgangene hvis du ikke bruker crossfire-funksjonen (kablen).

5091724[/snapback]

Det kommer på plass før kortet kommer i salg.

Fire skjermer kan benyttes, for den som synes to skjermer er litt for lite.
På vårt testeksemplar fulgte ikke overgangen som benyttes til VGA-utgangene med, men dette kommer på den endelige salgsmodellen. Denne kobles enkelt til et par kontakter på selve skjermkortet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...