Sweet Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hei Jeg fikk nylig tak i en tv. relativt ny.. 2001 trur jeg det er. Nokia tv. I det siste har jeg lagt merke til at når jeg ser på vanlig tv (ikke dvd eller spiller no spill) så kommer det en gang i blant en veldig høyfrekvent pipelyd. sånn piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Noen som vet hva det kommer av? Mvh Sweet™ Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det er elektrisk støy, antagelig fra bilderøret. Mamma har akkurat det samme problemet på Finlux-TVen sin, og det er jo nesten det samme som Nokia. La TV-en stå på ca. 15 minutter og dunk eller rist litt i den, så kanskje det blir borte. Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Neste alle Tv-er jeg har vært borti har hatt den lyden når de blir slått på. Som regel går det vekk etter 5 minutter. Ikke noe særlig mer. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Det er spenningstrippleren. Den delen som lager høyspent til bilderøret. 25kV. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 noe jeg kan gjøre for og få slutt på denne pipingen da? uten go slå på tv'n.. trur ikke den tåler det så mye Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Trainman Postet i dag, 11:56 Det er spenningstrippleren. Den delen som lager høyspent til bilderøret. 25kV. Stemmer det ja. Det er trafoen som lager lyden. Tror det går ann og få kjøpt et slags lim eller lakk elns til å ha på den for og fjerne den høyfrekvente pipingen. Ellers så funker det å slå eller riste litt på tven EDIT: Skrivleif Endret 3. november 2005 av Sky_Hawk Lenke til kommentar
thamule Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Trainman Postet i dag, 11:56 Det er spenningstrippleren. Den delen som lager høyspent til bilderøret. 25kV. Stemmer det ja. Det er trafoen som lager lyden. Tror det går ann og få kjøpt et slags lim eller lakk elns til å ha på den for og fjerne den høyfrekvente pipingen. Ellers så funker det å slå eller riste litt på tven EDIT: Skrivleif 5100348[/snapback] Kor er det en får kjøpt denne lakken da? Er dette noke som "mannen i gata" får til, eller må det fagmann til? Endret 3. november 2005 av blaster88 Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Er ikke sikker jeg. Men ville vært litt forsiktid med og tukle med den trafoen. Hvis du har en elektronikk service butikk i nærheten kan du jo stikke innom de og høre. Kansje de har noe og kan fortelle deg hvordan du skal gjøre det. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har en splitter ny Thomson 28" med samme problem til tider. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Den pipelyden i tven har jeg hørt kan komme fra antenner, evt dårlig kontakt bak, forsterke signaler eller at en IC i tven lager støy (ligger fornær høyttalerene i tven). Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 har også en nokia tv det ikommer sånn lyd på min også.... Går bare bort å dunker til deg jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå