Gå til innhold

Snusen blir dyrere!


Anbefalte innlegg

Ja, da har Norge fått ny regjering og nye innspill og regler blir satt inn i det norske systemet.

 

Et av de så mange momentene er at prisen per snusboks vil stige fatalt med over 100%.

 

Altså, enkelt og greit. Om ikke så alt for lenge blir du nødt til å punge ut drøye 150 kroner for èn boks snus i Norge, da det koster bare 20 kroner boksen i Sverige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jeg si var litt av et påfunn. Ikke at jeg snuser og bruker penger på det, men prøver ikke da å dempe svenskehandelen.. Husker da jeg var i militzen og gutta som snusa tok turer til sverie en gang i mnd for å kjøpe snus. Kom hjem med et par ruller hver :). Blir vel litt mer sånn etterhvert nå da tenker jeg.

Lenke til kommentar
Det er ingen bevis som viser at snus er farlig, bare teoretiske meninger fra kjedelige forskere.
Det er ingen bevis for at inntekt er farlig, men allikevel er både du og arbeidsgifter avgiftsbelagt. Førstnevnte med arbeidsgiver - og trygdeavgift, du gjennom beskatning, dobbel og trippelbeskatning - som fungerer som hhv avgift, dobbelavgift og trippelavgift på hederlig arbeid.
Lenke til kommentar
Pfft tenkt på oss her på vestlandet...

 

Får vel hamstre noen ruller før det blir satt opp tenker jeg ^^

 

edit:

 

Bare en ting... hvor er kildene i denne tråden her? heh

5090707[/snapback]

 

*åpne butikk*

 

Jeg for min del synes det er bra at snus\røyk blir dyrere.

Men bare hvis det er helseskadelig.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Det er ingen bevis for at inntekt er farlig, men allikevel er både du og arbeidsgifter avgiftsbelagt. Førstnevnte med arbeidsgiver - og trygdeavgift, du gjennom beskatning, dobbel og trippelbeskatning - som fungerer som hhv avgift, dobbelavgift og trippelavgift på hederlig arbeid.

5090147[/snapback]

 

Hva i huleste har det med saken å gjøre?

Eneste grunnen til at Norge bestemmer seg for å sette opp prisene er jo pga. de tror snus er like helseskadelig som røyk. Dette stemmer jo da overhodet ikke.

 

 

Er du sikker på at snus ikke er farlig? Det er ikke bevist at snus er kreft i leppene og munnhulen, men det betyr ikke at snus ikke er farlig. Snus øker blant annet blodtrykket pga nikotin.  Enkeltstudier har også vist økt risiko for  type 2 diabetes

5090200[/snapback]

 

Flere forskere påstar ditten og datten, men ingenting er bevist. Og snus har vært i landet i over hundre år.

 

Ekspertene strides om hvor helseskadelig snus er. Mens noen forskere har påvist økt risiko for kreft i bukspyttkjertelen for snusere – har andre forskere ikke funnet bevis for at snus er skadelig.

 

Det er riktignok et flass med bakterier i snusen, men ingen av dem er farlige, de rensker faktisk emaljen du har på tennene!

Lenke til kommentar
Flere forskere påstar ditten og datten, men ingenting er bevist. Og snus har vært i landet i over hundre år.

 

Hvilke forskere er det som ikke sier at nikotin fører til økt blodtrykk? Høyt blodtrykk er faktisk farlig.

 

Ekspertene strides om hvor helseskadelig snus er. Mens noen forskere har påvist økt risiko for kreft i bukspyttkjertelen for snusere – har andre forskere ikke funnet bevis for at snus er skadelig.

 

At snus ikke gir økt fare for kreft bukspyttkjertelen(jeg vil egentlig ha skilder på det WHO sier nemlig noe annet Snus) betyr ikke at snus ikke er farlig. Jeg har nevnt andre negative følger av snus

 

Det er riktignok et flass med bakterier i snusen, men ingen av dem er farlige, de rensker faktisk emaljen du har på tennene!

 

mens de 25 kreftfremkallende stoffene rensker emaljen ikke bort.

 

– Snusere har dobbelt risiko for å bli rammet av type 2 diabetes, advarer Bolinder. Hun nevner også at snusbruk blant annet øker risikoen for hjerteinfarkt og andre hjerte- og karproblemer. Snus innholder over 2500 kjemikalier, hvorav 25 er klassifisert som kreftfremkallende.

 

Bolinder er overlege ved Karolinska universitetssjukhuset og skrev en doktorgrad om snus

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
Hva i huleste har det med saken å gjøre?

Eneste grunnen til at Norge bestemmer seg for å sette opp prisene er jo pga. de tror snus er like helseskadelig som røyk. Dette stemmer jo da overhodet ikke.

Det har alt med saken å gjøre. Jeg tror så gjerne at snus har marginale helseskader. Den eneste grunnen til at prisen(avgiftene) økes, er for at politikerne skal finansiere en gjøkunge som har vokst ut av alle proposjoner - velferdsstaten.

 

Avgiftene på mat øker - er mat farlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...