Gå til innhold

Går det ann å se at en XP er brent opp?


Mister t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja .. hvis den er "brent" kan det bli fine svi-merker på kjerna. Det avhenger selvfølgelig av hvor lenge den stod på før du nappa ut ledninger. Jeg tror også at den "thermal pad'n" som er rund selve kjerna vil avsløre en brent kjerne relativt fort. Men klart, den kan godt være brent uten at det blir merker også ...

 

Har lekt inni pc'n nå ? :razz:

Lenke til kommentar

Jeg skrudde sammen en pc, og det skjedde ingenting. Ikke en eneste lyd.

 

Jeg testa CPU uten kjøling (rutinert tenker jeg...), og den ble varm. Hadde den bare på i 2-3 sek, men det holder kanskje...? Jeg gikk ut ifra at det var HK, men nå er jeg ikke helt sikker. Jeg hadde ikke testa noe av det tidligere. Blir CPU varm om den er defekt da?

 

Og om den er brent nå, synes det ikke utenpå. Jeg har jo ikke fått testa den, fordi jeg har sendt HK til rep.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 16:11, Colin skrev:

Hvis du hadde lest i manualen, så står det at en Athlon aldri må kjøres uten kjøler. De legger på røret etter 2-3 sekunder. Er du uheldig kan også hovedkort ha fått seg en smell.


Pål


 

Jeg testa først med kjøler, og ingenting virka da heller.

 

Men jeg vet jo ikke om det var HK eller CPU som var defekt i utgangspunktet

 

[ Denne Melding var redigert av: Mister t på 2002-08-25 16:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 15:28, byggeren skrev:


Slik kan en brent XP1800 se ut.


xp1800_toast.jpg





 

På min CPU, har den midterste øverste av de 12 motstandene (eller hva det nå er), detti av!? hvis dere ser på bildet av CPU bak. Sitter ikke den litt dårlig da? Er det kanskje grunn til reklamasjon?

 

Bare spør jeg...

 

[ Denne Melding var redigert av: Mister t på 2002-08-25 16:24 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...