Gå til innhold

Hovedkort (s939, nF 4 SLI, ATX) som støtter AMD X2

ThaMezzy

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en AMD X2 CPU nærmere jul (før eller litt etter) og er veldig usikker på hvilket hovedkort jeg skal kjøpe. Trenger et som fungerer bra til overklokking, støtter AMD X2, PCI Express x16, nF 4 SLI og som har formfaktoren ATX.

Det skal være socket 939.

Kan godt være en stor bundle, men det er ikke akkurat det viktigste. Har allerede 2gb RAM (PC3200) så vil gjerne at det støtter det formatet.

Integrert nettverkskort er vel ganske standard, men kan jo si ifra om at jeg vil ha. Er også greit hvis det er integrert lydkort. Det er ikke veldig viktig siden jeg har et lydkort (PCI) fra før, men er jo greit hvis noe skulle skje med det.

Prisen bør ikke overstige 2000,-

Takker for svar på forhånd. Hvis jeg har skrevet noe feil eller noe lignende så må jeg bare unnskylde det.

Endret av ThaMezzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

a8n sli premium eller sli32 deluxe bør du nok kikke på da.

ellers så støtter vel alle 939 nF4 kort X2 cpuer, man må bare flashe bios først.

ellers så har du jo DFI sine kort, som er veldig bra til overklokking, men de har en del problemer, så det får bli en vurderingsak fra din side.

anbefaler å sjekke ut disse trådene:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=378691&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=351688&hl=

Lenke til kommentar

hvem av korta som er best? tja kommer ann på bruksområdet.

DFI er bedre når du skal overklokke, pga så utrolig mye ting du kan justere på i bios.

men ASUS kortet har mindre feilprosent, og det har pasiv kjøling av chipsett, samt at det ser ut til å yte noe bedre i benchmarks.

men hvis du har lest igjennom trådene å vet du like mye som meg, så det blir opptil deg hva du velger.

Lenke til kommentar

Jeg leste at de ikke var de beste kortene hvis man skal overklokke mye. Jeg kommer nok til å overklokke etterhvert. Har litt lyst til å gå for et ASUS kort, men er litt usikker angående overklokkingen. Er det noen som har et av disse kortene som er fornøyde med overklokke mulighetene til kortene?

Lenke til kommentar

asus klokker vistnok greit nok, men du må huske på at det er max 3v på rammen, så det begrenser utvalget av ram du kan bruke dersom du skal klokke den høyt også.

men siden du ikke skal bestille helt enda, så kan du jo se ann litt og se hvordan det nye DFI SLI DR expert funker, det virker veldig lovende så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...