timotei Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Skal kjøpe nytt kamera og har lyst til å se på Ricoh Caplio R3 som stemmer ganske bra med mine ønskemål hva gjelder data,mål og vekt.Jeg ønsker et kamera som kan ligge i lomma på turer i skog og mark hele året.Behøver ikke å brukes i vatn og direkte regn, men jeg tenker på konensproblemet.Hvor mye tåler et slikt kamera? Har også tenkt på Pentax Optio WPi som jo er helt vanntett, men det er jo et enklere kamera med mindre av både vidvinkel og Zoom.Spørsmålet er:Hvor robuste er disse små digitalkameraene?Ønsker også synspungter på andre kameraer som kan passe. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) selv lever jeg etter den oppfatningen at all elektronikk er redd for vann. selv de som visstnok skal være vanntette. Men noen kameraer tåler litt mer enn andre. Det beste er å kjøpe seg en liten veske som f. eks vanntett. disse koster litt men er ikke større enn de vanlige små eskene og kan redde deg litt økonomisk når du står midt på fjellet og det bøtter ned. Jeg vil gjerne få lov til å sammenligne kompakt digitalkameraer med mobiler som jeg pleier å gjøre. Enkelte mobiler er laget sprutsikre, men det betyr ikke at de er vanntette. Endret 1. november 2005 av Breiker Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg vil gjerne få lov til å sammenligne kompakt digitalkameraer med mobiler som jeg pleier å gjøre. Enkelte mobiler er laget sprutsikre, men det betyr ikke at de er vanntette. 5089723[/snapback] Pentax Optio WPi er ikke "sprutsikker"... den er vanntett. Den er faktisk garantert ned til 1,5 meter i en viss tid (en halvtime eller time... husker ikke helt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå