Skrollan Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hva skal jeg bruke for å få kobla gitaren til pcen slik at jeg kan ta opp det jeg spiller og brenne det ut på cd? Skrollan Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 ingen som vet dette? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 heisann! du må ha et lydkort som tar audio signaler! lenge siden jeg har jobbet med slikt nå så er veldig utsikker på hva som er på markedet p.t. Evnt koble på en "digital" mikrofon på gitaren slik at du strengt tatt spiller i midi, vet at roland hadde en slik sak til sin VG serie. Envt kan du kjøpe en hd opptaker, tror faktisk det er cd-brenner på de, men som sagt lenge siden jeg har gjort slikt så stikk innom en bedre musikkbutikk der du bor! Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 takk for svar skal prøve det du sier der... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Signalet til en gitarpickup er for lavt til at du kan bruke en line- in inngang. Derfor er det mikrofoninngangen du må bruke. Forsterkeren på de fleste lydkort stinker, slik at det er en mye bedre løsning hvis du har en gitarforsterker med line- out, eller en eller annen gitarboks med lineout på. Da kobler du altså boksen til line in på lydkortet, og bruker et eller annet lydredigeringsprogram til å ta opp lyden. Det finnes mange slike programmer. Audacity er gratis og bra. Så kan du brenne til CD og ta med til skolen- så sant de har CD- spillere der, da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå