ilpostino Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) har nettop satt innmaten i maskinen inn i et nytt kabinett og jeg har nå fått et lite problem; Jeg får startet maskinen, men det virker ikke som den vil boote. foreløbig har jeg kun koblet hardisken hvor os'et ligger og skjermkortet til hovedkortet. skjermen er helt sort og det grønne lyset på forsiden blinker bare... når jeg starter maskinen høres det ut som hardisken starter å rotere, men denne lyden "dør" ut etter cirka et sekund..... det kommer ikke noen pipelyder fra høytaleren som skulle indikere at det er noen feil noen sted. noen gode forslag? Endret 1. november 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Aner ikke hvor erfaren PC-bygger du er, men holder en knapp på at du har glemt avstadnsstykker under hovedkortet, slik at hovedkortet blir kortsluttet idét du starter maskinen. Eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) har brendt meg på det før, så har tatt ibruk både dette og skruer med små hoder... edit: ville ikke maksinen skrudd seg av med en gang hvis det hadde vært kortslutting som hadde vært problemet...? Endret 1. november 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Kan godt hende maskinen starter selv om hovedkortet ikke står på spacere, og blir sånn halvveis kortsluttet. Men den skrur seg vel temmelig fort av igjen ja. Prøv å starte med kun hovedkort, en RAM-brikke, CPU og skjermkort tilkoblet. Ingen andre komponenter som kan forstyrre. Og resett CMOS før du går videre. Det er jo ingen forskjellige innvirkninger på oppstarten om man har et annet kabinett, så fremt alt er koblet viktig, så enten har noe feil skjedd underveis, eller så er noe feilkoblet nå. Prøv som sagt å starte opp med kunde nødvendigste. Kan vel egentlig droppe skjermkort også, bare for å se om hovedkortet snurrer seg i gang, og ikke skrur seg av, selv om det vil pipe fordi det ikke finner noe skjermkort. Edit: Og du har selvfølgelig plugget i P4-pluggen fra PSU? Gå over alle tilkoblinger du, selv om du sikkert har oversikt. Endret 1. november 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) fant ut av det... det var en liten, irriterende overledning..... Endret 1. november 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå