Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke etter bytte av .. [LØST]

Anbefalte innlegg

har nettop satt innmaten i maskinen inn i et nytt kabinett og jeg har nå fått et lite problem; Jeg får startet maskinen, men det virker ikke som den vil boote. foreløbig har jeg kun koblet hardisken hvor os'et ligger og skjermkortet til hovedkortet.

skjermen er helt sort og det grønne lyset på forsiden blinker bare...

når jeg starter maskinen høres det ut som hardisken starter å rotere, men denne lyden "dør" ut etter cirka et sekund..... det kommer ikke noen pipelyder fra høytaleren som skulle indikere at det er noen feil noen sted.

noen gode forslag?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt hende maskinen starter selv om hovedkortet ikke står på spacere, og blir sånn halvveis kortsluttet. Men den skrur seg vel temmelig fort av igjen ja.

Prøv å starte med kun hovedkort, en RAM-brikke, CPU og skjermkort tilkoblet. Ingen andre komponenter som kan forstyrre. Og resett CMOS før du går videre.

Det er jo ingen forskjellige innvirkninger på oppstarten om man har et annet kabinett, så fremt alt er koblet viktig, så enten har noe feil skjedd underveis, eller så er noe feilkoblet nå.

Prøv som sagt å starte opp med kunde nødvendigste. Kan vel egentlig droppe skjermkort også, bare for å se om hovedkortet snurrer seg i gang, og ikke skrur seg av, selv om det vil pipe fordi det ikke finner noe skjermkort.

Edit: Og du har selvfølgelig plugget i P4-pluggen fra PSU? ;)

Gå over alle tilkoblinger du, selv om du sikkert har oversikt.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...