Mogge_ Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg skal nå kjøpe meg en ny sata disk hvor jeg skal ha os, spill og programmer på...Da tenkte jeg kanskje det ville vært lurt med en disk med 16mb cache, eller hva synes dere? Har tittet på maxtor diamondmax 250GB 16mb cache fra shg.no..Der skulle de ha rundt 750,- for den.. Vil dette være et bra kjøp med tanke på hva jeg skal bruke den til? Hvordan er støynivået på den? Knittrer den mye da den jobber eller er idle? Hadde satt stor pris på om dere kunne gitt meg noen tilbake meldinger... Budsjett: kan strekke meg til rundt 1000,- og det bør ikke være 250gb kan også være 300GB Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Samsung disker vinner i de fleste tester på det meste (støy, ytelse og varmeutvikling) mot andre 250gb-disker. Disse koster mer, men jeg vil si det er verdt pengene. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Er de raske da? Har hatt en slik samsung spinpoint sata disk hvor den kræsja så vet ikke helt... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Er de raske da? 5089845[/snapback] Les hva jeg skrev en gang til. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Er de raske da? 5089845[/snapback] Les hva jeg skrev en gang til. 5090177[/snapback] Ja har lest det, men er litt i tvil siden den disken jeg hadde kræsja, så da gikk jeg til innkjøp av seagate barracuda... Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Seagate er ren kvalitet. Lenke til kommentar
SSS Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg har 2 stk Seagate 250 gb satadisker. De er raske og har lite varmeutvikling. Så er de også kjent for å lage kvalitetsdisker (5 års garanti). Ulempen er at de knitrer litt når de skriver. Hvis du vil ha et lavt støynivå gå for Samsung. Jeg hadde også valget mellom samsung og seagate, og valgte seagate da jeg bare har hatt gode erfaringer med de. Men det har blitt skrevet mye bra om Samsung, ser ut til at de er svært gode de også. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 kjappeste s-ata diskene på markedet er Hitachi sine (utenom Raptor diskene da seff) Seagate har tapt litt terreng ifølge de siste tester, og Samsung disker som er nevnt tidligere er de roligste, med minst varmeutvikling slik crzy_t nevner Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Okei..Noen som kan komme med linker til de diskene de anbefaler? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg har 2 seagate disker. En ide 200 gb, og en sata 250gb. Har aldri hatt noe problemer med dem. Jeg hører dem så vidt, og jeg har vannkjøling. Dessuten lager min raptor disk mer støy enn begge tilsammen. Så seagate er til å anbefale. Western Digital 250gb sata2 lager en veldig høy frekvent lyd. Vet ikek om det er bare min, eller om den er defekt. Det skal ikke være så mye forskjell mellom samsung og seagate når det gjelder ytelse. Tror neppe du vil legge merke til noe forskjell. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 kjappeste s-ata diskene på markedet er Hitachi sine (utenom Raptor diskene da seff) Seagate har tapt litt terreng ifølge de siste tester, og Samsung disker som er nevnt tidligere er de roligste, med minst varmeutvikling slik crzy_t nevner 5090366[/snapback] Samsung er faktisk raskere 250gb mot 250gb hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 har lest en god del artikler ifra mange anerkjente sider som tomshardware, anandtech,cluboc og de fleste sier at den nye Hitachien skal være den kjappeste s-ata disken på markedet,utenom raptoren da. men Hitachien slår faktisk raptoren i en del tester, se feks her : http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 wd er billig å god disk Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 samsung spinn point er det beste ute på markedet i dag ang støy varme og hastighet maxtor er bråkete l kjøp vare seagate er overvurdert..rett og slett WD er de beste men bråker litt mer en samsungen Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) samsung spinn point er det beste ute på markedet i dag ang støy varme og hastighet maxtor er bråkete l kjøp vare seagate er overvurdert..rett og slett WD er de beste men bråker litt mer en samsungen 5092624[/snapback] og hvordan har du kommet fram til disse konklusjonene?vil gjerne se det med WD disker er de beste, og at Seagate er overvurderte,for etter å ha lest utallige artikler om disker i det siste så kan jeg ikke si at dette stemmer noe særlig Endret 1. november 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Har selv en seagate og den hører jeg nesten ikke, men hvordan er den da jeg deler den opp slikt at den brukes til os, spill og programmer? Vil den da være rask nok? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvis du vil ha rask os disk, så kan du kjøpe 2 seagate disker og sette den i raid0. Da får du en veldig rask løsning. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Okei, men har dårlig med penger nå...Hvorfor blir de raskere da man setter de i raid? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 I raid0 deler diskene på jobben. F.eks blir en ting delt opp og halvparten blir skrevet på den ene, og den andre på den andre disken. Mer detaljert forklaring kan du sikkert finne hvis du googler litt. Ulempen med raid0 er hvis den ene disken dør, så er informasjonene i den andre disken også ubrukelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå