Pasient Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg og mine kollegaer sitter her og diskuterer sikkerhet på diverse biler. Og en av de er golf frelst, den andre sverger til 740. Her er spørsmålet: Hvilken bil er sikrest i dette scenarioet: Du kjører i 80 kmh rett i en fjell vegg, rett på. Hvilken bil tar minst skade? En 1985 volvo 740 eller en 1985 Golf ? Er det noen som har noen statestikker og vise til? Over hvilke biler som var sikrest i 1985? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Feilpostet, flyttes til "Annet". Tipper Volvoen er sikrest, men skal man sammenlikne en volvo med golf må det nesten være volvo 360. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Volvo er jo en utrolig sikker bil, og de er tunge og kraftige (utenom 360), så jeg tror at Volvo er sikrest. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Er ikke så mye å lure på egentlig. Når det kommer til kræsj, så er golf/jetta utrolig porøse. Kjørte i en anne bil med en Jetta2 85 i ca 15 km/t. Hele RS-fangeren sprakk opp, grillen knuste, og en hovedlykt gikk føyken. Stilleskruen på den andre gikk føyken. Hadde dette vært med volvo 740 hadde du kanskje fått en ripe om du var uheldig! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Nå såg eg for noen uker siden et program fra "Top Gear" hvor de kjøpte tre gammler biler og testet de. Ene var en Volvo, den andre en Rover og den tredje husker eg ikke hva var. Siste test var å kjøre i 50km/t rett på en betongklosse. Alle bilene ble kondemdert på stede, BORTSETT fra Volvoen, som (med fronten vippet på toppen av betongen) rygget av igjen og kjørte videre. Selv om den ikke var pen, var det den eneste som fungerte etterpå Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Oops. Sorry. Diskusjonen gikk om volvo 740 mot golf, samme årsmodel. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Vi har jo svart, har du ikke sett det? Volvo 740 er MYE tryggere enn en golf/jetta Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Om du sammenligner de to, så er vel Volvoen tryggere, ja. På den annen side, er Golfen en 2006 modell og Volvoen en 1988 modell, så ville jeg heller sittet i Golfen for å si det slik. Men å sammenligne en Volvo og en Golf (samme årsmodell) blir som å sammenligne en Audi A8 mot en Subaru Justy.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 litt off-topic men må bare nevne at de eldre galantene er utrolig bra skrudd sammen.. jeg kolliderte min gamle 92 modell med en splitter ny mercedes a klasse for noen år siden, merca så ut som et vrak, hele forstillinga ble herpa osv.. men galanten min ble det bare noen skrammer i lakken og at frontfangeren kom litt ut av posisjon. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 I kompaktbiler som A-klasse er vel alt komprimert og satt sammen uten spesielt mye luft, så om man først skubber litt i fronten, så detter vel støtfangeren av bak.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Vovloenen hadde most golfen så brutalt .. ikke pga volvo er sikkre.. tverti imot.. volvo sin sikkerhet er GROVT oppskrytt.. mmen her er det ren og skjer snakk om størrelse.. en volvo 740 = stor .. Golf 2 = bitteliten .. legg da til at volvoene er mer solig bygget så har du en dødsulykke.... og det i volvoen .. AH!! en tvist! joda.. hvis føreren av volvoen har belte på er det stor sansynlighet at han blir knekt i 2 (setene i gamle volvoer (70,80 og inn på 90-tallet) har en tendens til å knekker med en volsomkraft i ulykker.. har man da belte på så snakker man bokstavligtalt om å bli knekt i 2..) .. mens golf føreren vel .. er han heldig overlever han .. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Legger ved denne... mener kollisjonen er i 57 km/t mot en fast barriere... http://www.oeamtc.at/netautor/html_seiten/...golf2_video.mpg Lenke til kommentar
henrikjah Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 litt off-topic men må bare nevne at de eldre galantene er utrolig bra skrudd sammen.. jeg kolliderte min gamle 92 modell med en splitter ny mercedes a klasse for noen år siden, merca så ut som et vrak, hele forstillinga ble herpa osv.. men galanten min ble det bare noen skrammer i lakken og at frontfangeren kom litt ut av posisjon. 5090168[/snapback] Det er hvordan personen inni ser ut som har noe å si. Nye biler er myke foran, til et punkt som det stopper opp for å ikke knuse sjåføren. Når bilen blir presset sammen blir man kvitt masse energi som ellers skulle gått imellom sjåfør og eventuelt sikkerhetsbelte. Et veldig godt eksempel er å se en ny formel 1 bil kræsje. Alt detter av som det skulle vært satt på med teip, men sjåføren tusler ut av buret sitt i midten, uten en skramme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå