Viewety Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Cocytor: Bare lurte på om du hadde hørt noe nytt, eventuelt fått igjen maskinen? Lenke til kommentar
Tralletodd Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jepp, har fått maskinen nå. Da jeg fulgte anvisningen på det gule arket jeg fikk fra Itbutikken gikk alt som smurt. Har ventet lenge på maskinen nå, så deilig å endelig ha den i hus. Leste at noen hadde hatt trøbbel med blåskjerm selv med innstallert Sercive Pack 2 ved kjøring av tunge grafikkspill. Kjørte selv Quake 4 uten problemer nå. Lenke til kommentar
permo Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei; Fint at alt verkar no. Ikkje for min eigen del men for andre som har problem så kunne det kanskje vore interessant å vite kva som var oppskrifta på problemløysinga og dermed kva som stod på det gule arket. Kunne du gi ein kort info på dette? Lenke til kommentar
Tralletodd Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei. Ja, er også veldig lettet over at det virker nå. Sendte jo maskina inn for reparasjon. Itbutikken testet den og fant veil. Men når de sendte den til eksternt verksted fant ikke verkstedet noe feil i det hele tatt. Da maskinen kom i retur lå den et gult ark men oppskrift om hvordan XP skulle installeres på en rekke modeller fra dem, bl.a. 259. 1. Installer Windows XP. 2. Etter første boot av Windows, restart maskinen i Safe Mode. 3. Fra safe mode, installer Windows Service Pack 2. 4. Installer drivere som fulgte med maskinen (fikk med en cd med alt av drivere til maskinen. For meg virket dette utrolig tåpelig. Hvorfor skal ikke en splitter ny maskin virke uten SP2? Trudde ikke det kunne være noe krav. De hadde også skrevet ned internettadressen til Microsoft hvor jeg kunne laste ned SP2. Hadde ikke den på cd fra før så måtte få en kompis til å brenne den til meg. Veldig slapt av ITbutikken å ikke sende med Service Pack egentlig synes jeg. Da kunne de i sitt forsvar si at jeg hadde valgt uten OS. Jeg vil jo ikke ha dansk OS uansett. Nå fungerer alt som det skal. 6 uker etter jeg fikk maskinen første gang. Hadde de bare skrevet "det gule arket" i en mail til meg, ville jeg hatt maskinen gående fra første dag. Irriterende!! Lenke til kommentar
permo Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Takk for svar. Ja, eg er heilt samd med deg i at det verkar litt rart at SP2 må leggast inn i Safe-modus. Uansett; slik info må kommuniserast raskt slik at frustrasjonane ikkje gjer for mykje skade. Itbutikken burde ha lagt litt meir service inn i dette og muligens kunne maskinene vore ordna utan innsending. Det verkar på meg som om maskinene frå Itbutikken har ein annan "personlegdom" enn maskinene frå Netshop. Eg er framleis svært nøgd med 259-en og alt fungerar som det skal. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg har en original cd med SP2. Jeg venter maskinen retur etter at de nå har byttet prosessor. Jeg lurer på hvordan jeg skal installere denne da? Blir ikke SP2 installert sammen med windows første gang når jeg bruker denne cden? Hvordan velger du forresten å starte i safemode ved første boot? Lenke til kommentar
permo Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ved oppstart så trykker du F8 (etter du har sett bios-delen) og velger så oppstart i Sikkerhetsmodus. Du får ein skjerm med ein rekke val s.s. sikkerhetsmodus med nettverk, uten nettverk, kommandolinje etc.etc. Lykke til. Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg har et lite spm til de personene som har kjøpt Vega 259EN pcen her:Når bestilte dere laptopen? Bestilte nemlig en slik en 27/10 og har fremdeles ikke fått den. Under ankomstdato står det ??/??, noe det har gjort siden 27/10. Begynner å bli mektig lei av å vente, men vil likevel ikke slette orderen og bestille fra et annet sted da jeg har fått denne prisen: 12.869,94NOK Det var da kampanjetilbud med: 2,13 Ghz P-M 1GB ram 100GB hd Mvh Zipman 5185151[/snapback] Ja, tenkte jeg skulle spørre dere på forumet om noe jeg trenger å få klarhet i. Som det står over bestilte jeg jo en slik laptop 27/10. I går fikk jeg en mail fra Itbutikken. Følgende sto i denne: Der er desværre sket en fejl, så computeren er ikke blevet bestilt hos vores leverandør. Hvis du opretter en ny ordre på den har de lovet mig, at de skal give den højeste prioritet! jeg sendte med en gang tilbake en mail der det sto: Hei! Ser at dersom jeg bestiller med samme spesifikasjoner som sist, kommer maskinen på 15.894 istede for 12.890. Kunne dere oprettet en bestilling der jeg fikk den samme prisen som før, samt samme spesifikasjoner? Fikk da igjen en mail som lød slik: Hej igen Der er desværre sket nogle ændringer på maskinen, så den koster desværre så meget mere. Bare lurte på om Itbutikken har "lov" til å kansellere orderen min, og si at jeg må bestille igjen, men da til en høyere pris. Lenke til kommentar
permo Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hei; Synes at du skal endre tråden/ evt. opprette ny tråd då temaet er feil. Kanskje du bør ha dette temaet under WEB- butikkar. Når eg ser dette temaet dukke opp så tolkar eg det som om du har problem med maskinen reint teknisk/ funksjonsmessig. Elles har du min fulle sympati med IT- butikken sin kundeservice. Er glad eg tok maskina gjennom Netshop. Uansett; lykke til! Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Kjøp på digitalimpuls.no istedet ,de har den inne, og like billig, de holder til med butikker i Oslo og er den mest teknisk kompetente butikken så vidt jeg vet. 5142725[/snapback] NeiNei, jeg sier ikke digitalimpuls.no er dårlige. For det er de ikke, men jeg vil fortsatt anbefale netshop.no Jeg bestilte min der nå, 259IEN - m\ 100gb 7200rpm HD , PC 4200 ocz 2gb ram, trådløst internett. Til den fantastiske pris av, ja nå skal dere får gjette... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hmm, 15/16 tusen? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Hmm, 15/16 tusen? 5328157[/snapback] Håper du svarte dette av den grunn at du mener det er billig? Uansett, jeg skal betale 14 750,- av den grunn at jeg har handlet for noen tusen der tidligere. Alt har sine fordeler, og de tar vare på sine kunder Å 2ghz "sonama" er med på kjøpet Endret 23. desember 2005 av Perrrry Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Vel, jeg vil alltid si at 14k er mye penger. Men man kan vel si at det er billig med tanke på at du får 100gb 7200 RPM disk. Og 2 gb ram. Hvilken CPU har du valgt? Lawl, du redigerte før jeg fikk stilt sprøsmålet. Bra jobbet Endret 23. desember 2005 av Lord^ Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Vel, jeg vil alltid si at 14k er mye penger. Men man kan vel si at det er billig med tanke på at du får 100gb 7200 RPM disk. Og 2 gb ram. Hvilken CPU har du valgt? Lawl, du redigerte før jeg fikk stilt sprøsmålet. Bra jobbet 5328268[/snapback] Jezz da, men jeg har ihvertfall troen på denne maskinen. 2ghz pluss mye ram vil nok sparke fra seg, det tror jeg virkelig. Det samme sier jeg om den harddisken. Den er rå, eller normal til stasjonær å være da PS! Noen som har noen erfaringer med disse trådløse nettverks kortene som er med? er det noe som duger? Endret 23. desember 2005 av Perrrry Lenke til kommentar
permo Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hei; Dersom du har valt abg-kortet så fungerar det svært bra. Sit med maskina ca. 15 m frå ruter og gjennom seks veggar og eit nivå under. Sjølv om signalet er relativt svakt så fungerar alt OK. Min conf. er: 2.0 Sanoma 100 Gig HD (Fujitsu 5400) Bluetooth- modul 1024 Ram (2X512 Kingston 4200) Aver Hybrid TV-FM-kort (Digital og analog) Den står mest som erstatning for stasjonær og påkopla ekstern skjerm og tastatur. Brukar trådløst kun når eg flyttar maskina i sofa eller seng og har nettkabel tilkopla elles. Lykke til med maskina! Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 good Det var det kortet jeg fikk med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå