Gå til innhold

Store problemer med 259IEN, trenger hjelp.

Cocytor

Anbefalte innlegg

02.11.05 22.04 INNLEVERT POSTKONTOR xxxx BERGEN

03.11.05 16.33 INNLEVERT POSTTERMINAL 5020 BERGEN

04.11.05 07.57 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO

08.11.05 13.43 UTLEVERT 0060 OSLO LOG. GODSSENTERET OSLO

12.11.05 00.52 ANKOMMET TIL EKSPORTBEHANDLING

Ærlig talt da. Hvor lang tid kan posten bruke på dette :realmad:

Hva betyr engentlig dette. Er den sendt? Venter den på lager? Tenk å bruke ti dager på ingenting.

Blir den ikke sendt før tirsdagen har posten brukt 14 dager fra bergen til Oslo uten at pakken har kommet frem enda.

Sjekket forresten butikken du anbefalte locke men prisen lå jo langt over det jeg har gitt for denne. 4000kr ekstra for de samme specs.

Endret av Cocytor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekket forresten butikken du anbefalte locke men prisen lå jo langt over det jeg har gitt for denne. 4000kr ekstra for de samme specs.

5143132[/snapback]

Oida, prisen må ha gått opp, sikker på at det ikke er snakk om EN3 og ikke IEN (1280 x 800 skjerm vs 1680 x 1050 skjerm - utgaver av hybridmaskinen)

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

5143132[/snapback]

Oida, prisen må ha gått opp, sikker på at det ikke er snakk om EN3 og ikke IEN (1280 x 800 skjerm vs 1680 x 1050 skjerm - utgaver av hybridmaskinen)

5144266[/snapback]

259ien ja. 17000kr for 2,13 og 1GB ram. 100GB HDD

12876 hos itbutikken. Men den har gått opp her også. Over 15000 nå.

(Trodde egentlig maskinene skulle bli billigere. Det er slik det pleier å være med slikt)

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva de mener med "ankommet til eksportbehandling" Cocytor, men kan si deg at min maskin ankom der på samme minuttet faktisk som din. Ser ut til at maskinene våre er på ferie sammen. Håper bare at de dropper Logoland.

Tok 11 dager for posten å få maskinen min fra Tromsø og ned dit.

Lenke til kommentar

5143132[/snapback]

5144266[/snapback]

259ien ja. 17000kr for 2,13 og 1GB ram. 100GB HDD

12876 hos itbutikken. Men den har gått opp her også. Over 15000 nå.

(Trodde egentlig maskinene skulle bli billigere. Det er slik det pleier å være med slikt)

5144886[/snapback]

Kostet den 12.876 i IT-butikken med 2,13 ghz P-M, 1 GB ram og 100GB HDD? Det var isåfall veldig billig.

Personlig betaler jeg gjerne 1-2000 kr mer for tryggheten ved å handle av noen som er lett tigjengelige og i nærheten.

Lenke til kommentar

Kostet den 12.876 i IT-butikken med 2,13 ghz P-M, 1 GB ram og 100GB HDD? Det var isåfall veldig billig.

Personlig betaler jeg gjerne 1-2000 kr mer for tryggheten ved å handle av noen som er lett tigjengelige og i nærheten.

5150712[/snapback]

Det var det den kostet ja.

Hvis det blir mer trøbbel ber jeg om å få en adresse rett ned til DK. Det tar ikke mye lenger tid enn intert i Norge.

Lenke til kommentar

Hei Cocytor.

Har du hørt noe fra Itbutikken? Det står på min reklamasjonsstatus at det er funnet feil og maskinen er sendt til eksternt verksted.

Det har nå gått 3 uker siden jeg fikk maskinen første gang. Ser ut til at dette tar sin tid. Taper jo bortimot 2 måneder med bruk av maskinen.

Har du snakket med dem ang. kompensasjon? Har truet med å heve kjøpet. De kan jo ikke selge en reparert og brukt maskin for full pris, og vil da tape mere enn en evt kompensasjon.

Synes vi skal være litt strenge med dem. Er så utrolig lei nå. Er så jævlig å vite at jeg kunne hatt glede av maskinen min i 3 uker nå. Ser at den koster 15500 for den samme hos itbutikken nå.

Lenke til kommentar
Hei Cocytor.

Har du hørt noe fra Itbutikken? Det står på min reklamasjonsstatus at det er funnet feil og maskinen er sendt til eksternt verksted.

Det har nå gått 3 uker siden jeg fikk maskinen første gang. Ser ut til at dette tar sin tid. Taper jo bortimot 2 måneder med bruk av maskinen.

Har du snakket med dem ang. kompensasjon? Har truet med å heve kjøpet. De kan jo ikke selge en reparert og brukt maskin for full pris, og vil da tape mere enn en evt kompensasjon.

Synes vi skal være litt strenge med dem. Er så utrolig lei nå. Er så jævlig å vite at jeg kunne hatt glede av maskinen min i 3 uker nå. Ser at den koster 15500 for den samme hos itbutikken nå.

5175977[/snapback]

Samme status på min. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å mase så mye mer på dem nå. Men min stasjonære pc tok også kvelden her om dagen. Så hvis det tar mye lenger tid vil jeg be om lånepc, men jeg har ikke store håp om at de viser velvilje her. Hvis den ikke er sendt retur ila neste uke slenger jeg meg på telefonen nok en gang.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite spm til de personene som har kjøpt Vega 259EN pcen her:

Når bestilte dere laptopen?

Bestilte nemlig en slik en 27/10 og har fremdeles ikke fått den. Under ankomstdato står det ??/??, noe det har gjort siden 27/10. Begynner å bli mektig lei av å vente, men vil likevel ikke slette orderen og bestille fra et annet sted da jeg har fått denne prisen: 12.869,94NOK

Det var da kampanjetilbud med:

2,13 Ghz P-M

1GB ram

100GB hd

Mvh Zipman

Endret av Zipman
Lenke til kommentar

Kva hjelper det at du har fått ein god pris når maskina ikkje kjem. Betalte ca. kr. 1000 meir hos Netshop og maskina er i bruk og ingen frustrasjonar i det heile teke. Trur nok at det i det lange løp er best å halde seg innafor Norge, både i tid og support seinare.

Uansett; lykke til og kanskje får du maskina di før jul;-)

Lenke til kommentar

Dersom prisen kun hadde vært 1000,- med samme oppsett hos netshop hadde jeg uten tvil handlet hos dem, men med samme oppsett koster maskinen ca 15.500 hos netshop, noe som er mer enn 2500,- mer. Og da tenker jeg at jeg foreløpig kan vente. Jeg har uansett ventet så lenge med å skaffe meg bærbar maskin at det ikke gjør noe å vente litt til. Likevel hadde jeg regnet med at maskinen skulle ha vært her nå.

Selve grunnen til at jeg spør er det at jeg lurer på om noen som har bestilt maskinen senere enn meg(da muligens til en dyrere pris) har fått den før meg?

Lenke til kommentar

Min konfig. på maskina er:

Pent. M 760 ( OK; litt mindre kraft men også mindre sus/ bråk og meir batteritid enn 2.13)

1 gig Ram

100 gig HD

Bluetooth

jj

Sum: 13680;-

Eg vil ikkje seie at det er så vedlig mykje meir; uansett så er det vel investerte pengar i og med at eg skriv dette med den nye maskina mi!!!!!!

Ved sida av fekk eg ei flott bærevæske med.

Lenke til kommentar
Min konfig. på maskina er:

Pent. M 760 ( OK; litt mindre  kraft men også mindre sus/ bråk og meir batteritid enn 2.13)

1 gig Ram

100 gig HD

Bluetooth

jj

Sum: 13680;-

Eg vil ikkje seie at det er så  vedlig mykje meir; uansett så er det vel investerte pengar i og med at eg skriv dette med den nye maskina mi!!

Ved sida av fekk eg ei flott bærevæske med.

5185573[/snapback]

Ok det var jo en bra deal. Men det er nok ikke mulig å få nå lenger. Rart egentlig at prisene har gått opp!?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En litt gammel tråd, men jeg vet at flere har hatt problemer med denne maskinen. Derfor tenkte jeg at jeg skulle komme med en liten oppdatering.

Jeg kontaktet notebookservice.dk i går og fikk vite at maskinen min da stod til testing. Det hadde iflg personen jeg snakket med være en feil på cpu. De hadde dessverre ikke flere cpu på lager på det tidspunktet, men regnet med å få inn ila 1-2 dager, dvs i dag eller i morgen. Jeg håper dette stemmer. Så får vi se når maskinen kommer frem til undertegnede. En gang før jul forhåpentligvis.

Så for vi håpe at maskinen din endelig også kommer Zipman.

Lenke til kommentar

Når du skriv at fleire har hatt problemer med denne maskina så vil mange tolke det som generelt alle som har denne. Trur nok at du må begrense det til "gråimporten" frå Danmark der det er leverings-/ diffuse problem med kommunikasjon og kanskje også samanskruinga der nede som då får deg til å generalisere.

Dei som eg har vore i kontakt med og som har fått maskina gjennom Netshop så vil eg påstå at maskina har fungert "over evne".

Så vonar eg at du får maskina før jul. Kanskje sender dei den med den danske julenissen ;-)

Lenke til kommentar
Når du skriv at fleire har hatt problemer med denne maskina så vil mange tolke det som generelt alle som har denne. Trur nok at du må begrense det til "gråimporten" frå Danmark der det er leverings-/ diffuse problem med kommunikasjon og kanskje også samanskruinga der nede som då får deg til å generalisere.

Dei som eg har vore i kontakt med og som har fått maskina gjennom Netshop så vil eg påstå at maskina har fungert "over evne".

Så vonar eg at du får maskina før jul. Kanskje sender dei den med den danske julenissen ;-)

5233280[/snapback]

Det var selvfølgelig 2.13Ghz cpuen fra itbutikken jeg snakket om da jeg ikke har vært bort i noen som har en fungerende modell av denne typen enda. Det var ikke ment som en generalisering av 259ien, da maskinen ellers virker helt eminent og det også er derfor jeg ikke vil gi slipp på den.

Hva du mener med gråimport skjønner jeg ikke. Maskinen er kjøpt og betalt på en helt legal måte i en helt normal nettbutikk. Gråimport...tull :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...