Keyzer28 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hva slags ledninger trenger jeg for å koble en digital dekoder til forsterkeren på hjemmekinoanlegget? Jeg kjøpte nettopp vanlig ledninger med to phonoplugger i hver ende, men når jeg nå sitter jeg ser det ut som om jeg kunne trengt en plugg til i hver ende. Stemmer det? Og den siste, den som jeg forstår skal gå fra digital lyd ut til digital lyd inn, er det i så fall en vanlig ledning av samme type som den jeg har kjøpt? Keyzer Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 du skal vel enten bruke digital eller den phonokabelen, trenger ikke begge to. digitalt vil gi best lydkvalitet, men er ikke no must. en digital er enten optisk eller coax, hvordan ser den ut utgangen på dekoderen din? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 du skal vel enten bruke digital eller den phonokabelen, trenger ikke begge to. digitalt vil gi best lydkvalitet, men er ikke no must. en digital er enten optisk eller coax, hvordan ser den ut utgangen på dekoderen din? 5089467[/snapback] Takk for raskt svar! Utgangen på dekoderen ser ut som en vanlig phonoinngang, og det står SPDIF. Så jeg trenger altså ikke å bruke alle tre? Det holder med en coax-kabel? Og jeg antar det ikke er samme type som phono-ledningen jeg nettopp kjøpte, men at jeg får kjøpt den i de fleste el-forretninger? Keyzer Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) ja da er det nok en coax hvis den ser ut som valig phono. du trenger bare bruke enten eller, og ja dette selges nok på de aller fleste butikker! for sikkerhetsskyld kan du jo sjekke at du har coax plugg på forsterkeren din også, selv om du sannsyneligvis har dette. edit: det er ikke samme kabel som vanlig phono kabel forresten. her har du et eksempel på en slik du trenger.. men de behøver ikke være så dyr som denne da! Endret 1. november 2005 av phax Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 ja da er det nok en coax hvis den ser ut som valig phono. du trenger bare bruke enten eller, og ja dette selges nok på de aller fleste butikker! for sikkerhetsskyld kan du jo sjekke at du har coax plugg på forsterkeren din også, selv om du sannsyneligvis har dette. 5089533[/snapback] Coaxpluggen på forsterkeren er vel den som heter Digital Inn, da eller? Det er i hvert fall et ledig uttak ved siden av kabelen som kommer fra dvd-spilleren. Keyzer Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 jepp det er den, bare at den ser rett ut. finns jo noen som bare har optisk inn f.eks og de ser litt anderledes ut. men det er vel rimelig sjelden i disse dager. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 jepp det er den, bare at den ser rett ut. finns jo noen som bare har optisk inn f.eks og de ser litt anderledes ut. men det er vel rimelig sjelden i disse dager. 5089551[/snapback] Takk for hjelpen! Da får jeg stikke og kjøpe meg en coax-kabel. Keyzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå