Gå til innhold

Sommerjobb, hvor og hva?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har tenkt litt på å skaffe meg en sommerjobb så jeg får tjent litt penger i sommer i stedet for å bare sløve.

Jeg har ikke hatt noen sommerjobb før, eneste jobben jeg har hatt var når jeg leverte avisa for et år siden. :p Blir 18 til våren så da er det vel litt lettere å få seg jobb.

Så hvor bør jeg begynne liksom? Noen erfaringer? :)

Bor forresten i Trondheim.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha bil holder det ikke med sommerjobb. Hvis du er veeldig god kanskje du tjener 30 000 før skatt. Så må du ha til bil, forsikring osv osv osv. Beste du kan gjøre er å finne en jobb du kan jobbe på i sommer, som fortsatt vil ha deg når sommeren er slutt. Når du har kjøpt bilen, vil du hver måned få fine utgifter fra forskjellige steder. Kjipeste er vel fra gjensidie, IF,.... aka forsikring, også kommer besin og alt mulig. Jeg droppa å kjøpe bil når jeg så hvor dyrt det var. Med 4k inn hver måned fikk jeg det ikke til å gå opp.

Du kan jo høre på Aetat, men det beste er å kjenne noen ett sted hvor de trenger hjelp. Kanskje rema er noe.. posten trenger ofte hjelp

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hehe, har ikke tenkt å tjene opp penger til bil egentlig. Bare et forslag. Men tenker mer på en grei jobb der jeg kan tjene noen tusen.

For høre med kjente og så med det første da. :)

Lenke til kommentar
Hvis du er veeldig god kanskje du tjener 30 000 før skatt.

Nåja, jeg tjente 105.000 inkludert feriepenger fra skoleslutt til skolestart for noen år tilbake (2 1/2 måned) på en vanlig sommerjobb. Alt som skal til er å jobbe nok overtid, nok overtid til at du jobber mer overtidstimer enn vanlige timer :thumbup: Ikke at du kommer til å se mye til solen den sommeren da men ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvis du er veeldig god kanskje du tjener 30 000 før skatt.

Nåja, jeg tjente 105.000 inkludert feriepenger fra skoleslutt til skolestart for noen år tilbake (2 1/2 måned) på en vanlig sommerjobb. Alt som skal til er å jobbe nok overtid, nok overtid til at du jobber mer overtidstimer enn vanlige timer :thumbup: Ikke at du kommer til å se mye til solen den sommeren da men ;)

5091317[/snapback]

:whistle: Det var ikke så veldig lite akkurat, hvor jobbet du da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hehe, ok. Hørtes litt voldomt ut med 5-23 som arbeidsdag. :p

Man du kjørte truck ja, har hørt at det kan være lurt å ta truck-kurs. Da får du vel deg ganske lett jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...