Gå til innhold

Oblivion utsatt til neste år (PC/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mon tro om utviklerene har rettet opp animasjonsfeilene i E3 filmen til nå? Når AIen i et slikt spill står fritt til å gjøre hva den vil utifra dens behov, kan det bli vanskelig å få den til å se 100% realistisk ut i alle situasjoner i en såpass stor og fri verden.

Var dette muligens en av de tingen som ikke har blitt rettet opp til nå eller aldri ville bli det til juletider. Og kanskje EN av grunnene til at spillet ble utsatt.

Jeg har ihvertfall gått rundt og sagt til folk at E3 filmen var 1\2 år gammel og derfor kan en forvente at animasjonene blir rettet opp når spillet kom ut. (Siden dette var en slik iøynefallenede feil)

Mine forventninger til spillet er ihvertfall skyhøye. Og jeg er nåkk ikke den eneste med altforhøye forventninger.

:love: OBLIVION

Lenke til kommentar

Selv ble jeg litt skuffet av Morrowind, likte kanskje daggerfall bedre, men gleder meg til Oblivion!

En ting jeg synes er synd er at characterdesign/anatomi, er av litt dårlig kvalitet.... i likhet med Morrowind... men.. det kommer vel mods som retter på noe av det etterhvert!

Lenke til kommentar
Jeg får gå mot strømmen jeg da, for dette tar jeg som meget gode nyheter.

1. Bethesda ber om utsettelse for å lage et best mulig spill, uten bugs etc. = good

2. Publisher godkjenner utsettelsen til tross for det enorme salget de ville hatt før jul = good

3. Spillet lanseres litt inn i 2006 og er mer polert, mer bugfritt og får bedre omtaler = good

Hadde bare flere utviklere lært seg til det samme.

5090623[/snapback]

Er helt enig! Kvalitet er altid det beste å satse på.

Uansett var det også slik med Black & White, og vi (som hadde KJEMPE forventninger spesielt) overlevde da og skal det nå.

Lenke til kommentar
Har sett litt rundt, stpr ingenting på morrowind.com. Ingenting på www.bethsoft.com, finner heller ingenting på 2kgames.com.

Begynner å tro at dette var et "rykte" for å skremme shitten ut av oss

på halloween eller noe.....

5097409[/snapback]

Vist du har rett så er vi træge i hodet og Gamer.no slemme slemme folk.

Gleder meg uansett gleder jeg meg til OBLIVION

Lenke til kommentar

Det står fortsatt, Hollidays 2005 på Bethsofts sider som offisiell release date. I følge den ene forum moderatoren deres, kan dev'ene ennå ikke gå ut offentlig og bekrefte eller avkrefte om spillet blir utsatt eller ikke fordi det "arbeides med saken". Hva det menes med det er ikke godt å si, kanskje de bare forbereder en pressemelding, kanskje de jobber på spreng for å få spillet ferdig tidsnok, kan også bety at de ble tatt på senga av Take2's utsettelse (at Take2 dekker over at de har problemer med å få gitt ut spillet som avtalt) og jobber febrilsk med å finne en ny utgiver som er til å stole på. De har jo hele tiden gitt inntrykk av at spillet var så å si ferdig, ene dev'en sa for en tid tilbake, at det var 99 % sikkert at spillet ville komme ut som planlagt.

Lenke til kommentar
Oblivion har blitt flyttet til 2006 på utgivelseslisten, i og med at vi ikke har fått klar informasjon om når det vil lanseres (det blir enten Q1 eller Q2, med mindre de utsetter spillet ytterligere).

Dette er ikke et rykte eller en spøk. Du kan lese pressemeldingen til Take 2 her: http://ir.take2games.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=178238

5098415[/snapback]

Det kan være en "offisiel spøk"?!?

Jeg har tidligere fått innttryket av at på dette stadiet i utviklinge (1mnd før utgivelsen) så jobber de mest med å trykke spillet og skrive manualen.

Lenke til kommentar
Take 2 aksjene har falt med nesten 20% på under ett døgn. :ohmy:

5091063[/snapback]

Kilden for den påstanden er ...?

5091529[/snapback]

Sjekk med enhver leverandør av aksjeinformasjon fra NASDAQ:

Google Financial Information: TTWO

Avsluttet på rundt $20.6-$20.7 31. oktober, laveste notering 1. november var rett under $17 i følge grafen.

Dette kom selvfølgelig ikke fordi Oblivion ble utsatt, men fordi Take 2 justerte ned tallene på hvor mye penger de antar at de vil tjene i tiden som kommer framover. De skriver videre (i pressemeldinga som Joachim lenket til) at noe av grunnen til nedjusteringen er fordi Oblivion blir flyttet til fiscal q2.

Og for de som tror dette er en spøk, så ja, det er det helt sikkert -- dersom målet er å skaffe seg gratis opphold på et lite rom, betalt av staten. Er det noe du ikke tuller med, så er det finansiell informasjon overfor børs og investorer.

Dette betyr selvsagt ikke at alt av informasjon er spikret, men hvis Take Two mener for to dager siden at de ikke treffer fiscal Q1, så er det et rimelig godt tegn i forhold til hvilken retning ting går.

Lenke til kommentar

Hei, leste et interessant innlegg på www.waiting4oblivion.com sitt oblivion forum, skrevet av Rendelius (RPGDot.com - daily RPG news)

Her er et utdrag:

"For someone outside, it's really hard to tell what is true, what is wrong, what is wishful thinking on ones own side. Even the mail I received from Pete Hines after we published the T2 statement on RPGDot (I asked Pete to comment and correct the newsbit if necessary, and told him that we usually would quote the release date from Bethesda's site, but a statement from their co-publisher, especially in a financial report, had some weight for us) wasn't helpful in clarifying the situation. I don't quote PM's I receive for obvious reasons, but the general tone was that he considered something from T2's financial report as newsworthy as well, and that there would be a statement of some sort from Bethesda soon, but not at the time given.

If I had to speculate, I would consider a disagreement between Bethesda and T2 over the actual timeframe for the release a possibility, but without any proof for that speculation. It could well be that Bethesda needs some more time to finish the game, but not as much as T2 reported. It could be that T2 surprised Bethesda with the release date they announced, at least this COULD be a reason why Bethesda didn't act until now. On the other hand, they are not really known to be fast with news and actually are happy that they didn't have to announce the delay themselves. I just don't know, I am just telling you what I think might have happened."

Lenke til kommentar
Take 2 aksjene har falt med nesten 20% på under ett døgn. :ohmy:

5091063[/snapback]

Kilden for den påstanden er ...?

5091529[/snapback]

Sjekk med enhver leverandør av aksjeinformasjon fra NASDAQ:

Google Financial Information: TTWO

Avsluttet på rundt $20.6-$20.7 31. oktober, laveste notering 1. november var rett under $17 i følge grafen.

Dette kom selvfølgelig ikke fordi Oblivion ble utsatt, men fordi Take 2 justerte ned tallene på hvor mye penger de antar at de vil tjene i tiden som kommer framover. De skriver videre (i pressemeldinga som Joachim lenket til) at noe av grunnen til nedjusteringen er fordi Oblivion blir flyttet til fiscal q2.

Og for de som tror dette er en spøk, så ja, det er det helt sikkert -- dersom målet er å skaffe seg gratis opphold på et lite rom, betalt av staten. Er det noe du ikke tuller med, så er det finansiell informasjon overfor børs og investorer.

Dette betyr selvsagt ikke at alt av informasjon er spikret, men hvis Take Two mener for to dager siden at de ikke treffer fiscal Q1, så er det et rimelig godt tegn i forhold til hvilken retning ting går.

5099348[/snapback]

Imponerende! Takk for info. :)

Er så vant til (og lei av) at folk syter og klager om brutte løfter og yadayadayada hver gang et spill blir utsatt, så avfeide denne påstanden av gammel vane.

Vel vel. Verden er verken et bedre eller et dårligere sted å være for min del etter denne utsettelsen.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...