Gå til innhold

Oblivion utsatt til neste år (PC/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Puh, da er julefreden reddet her. Er redd madammen hadde blitt sur hvis jeg hadde sitti med nesa inn i Oblivion hele jula.

Sånn har spillbransjen alltid vært, og sånn vil den alltid være er jeg redd. Med tanke på at Bethesdatitlene tidligere har kommet ut med en god del bugs, så er vel dette egentlig et sunnhetstegn at de utsetter til de synes det er ferdig.

Vel vel. Det finnes andre spill.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Jeg får gå mot strømmen jeg da, for dette tar jeg som meget gode nyheter.

1. Bethesda ber om utsettelse for å lage et best mulig spill, uten bugs etc. = good

2. Publisher godkjenner utsettelsen til tross for det enorme salget de ville hatt før jul = good

3. Spillet lanseres litt inn i 2006 og er mer polert, mer bugfritt og får bedre omtaler = good

Hadde bare flere utviklere lært seg til det samme.

5090623[/snapback]

Nøyaktig.Det er desverre et par andre spill som blir rushet til denne launchen. Men det blir det alltid, det er bra at ihvertfall de gjør alt for at Oblivion ikke skal lide av det samme. Bedre at de utsetter det enn at vi får et uferdig Elder Scrolls spill.

Lenke til kommentar
Jeg får gå mot strømmen jeg da, for dette tar jeg som meget gode nyheter.

1. Bethesda ber om utsettelse for å lage et best mulig spill, uten bugs etc. = good

2. Publisher godkjenner utsettelsen til tross for det enorme salget de ville hatt før jul = good

3. Spillet lanseres litt inn i 2006 og er mer polert, mer bugfritt og får bedre omtaler = good

Hadde bare flere utviklere lært seg til det samme.

5090623[/snapback]

Agree!

Er knalltøft å se en utvikler som står på krava og nekter å shippe spillet før de er sikkert på at det er i ferdig stand. Selv om det er trist at vi må vente på Oblivion, så er det sikkert til det bedre.

Er jo dessverre utallige eksempler på spill som burde ha blitt holdt tilbake noen måneder før release.

Kan jo spesielt nevne Battlefield serien. BF 1942 fikk jo masse snaks iform av en del patcher.

• Warning sign for friendly miner/traps
  • Bedre serverbrowser (Favorite f.eks.)
  • Voting fra GUI
  • Punkbuster
  • + + + (Husker ikke i farta)

Det var derfor trist å se at når Battlefield Vietnam kom, manglet det meste av dette. Tok faktisk to patcher før det kom. Jeg har vanskelig for å forstå at de featurene hadde vært noe stress å fått inn i spillet PÅ release. Enda tristere er jo at Battlefield 2 på release også manglet Favoritt server funksjonen fra 1.3 patchen til BF '42.

Nei, jeg er overlykkelig over at Bethesda står på krava jeg!

Lenke til kommentar

Det at utgiveren faktisk godkjenner utsettelsen kan være et tegn på at spillet ikke bare trenger finpussing, men en "grundig overhaling", "saging, høvling og filing" etc.. Eller kanskje bare lapping og liming, hvis utgiveren bare ønsker raskest mulig fortjeneste. :D

Thomas: Du mener vel den siste...

Lenke til kommentar
Sånn har spillbransjen alltid vært, og sånn vil den alltid være er jeg redd. Med tanke på at Bethesdatitlene tidligere har kommet ut med en god del bugs, så er vel dette egentlig et sunnhetstegn at de utsetter til de synes det er ferdig.

5091021[/snapback]

Det kommer sikkert uansett en patch nesten umiddelbart etter lansering likevel, skal du se. Nevner bare X³: Reunion og Black & White 2...

5091021[/snapback]

NEI! :hrm:

:p

Joda, gjør nok det, men ingen kan engang stille i samme klasse som Oblivion (hvis det lever opp til hypen, noe jeg personlig tror at det kan klare).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

5091021[/snapback]

NEI! :hrm:

:p

Joda, gjør nok det, men ingen kan engang stille i samme klasse som Oblivion (hvis det lever opp til hypen, noe jeg personlig tror at det kan klare).

5092524[/snapback]

Jeg tror nok Oblivion kan bli veldig bra. Men en del har nok litt vel store forventninger... Og en annen ting: Alle previews jeg har lest har fortalt om en del framerate problemer. At skygger mangler osv... Denne utsettelsen føler jeg ikke er så overraskende med tanke på hvor komplekst de sier at Oblivion skal være.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

*kjenner beina treffe bakken igjen*

Nå ble jeg faktisk fryktelig skuffet.

Åh, vel. Betheseda gjør sikkert det riktige. Det er sikkert gode grunner for utsettelsen og jeg vil ikke engang tenke på hvor skuffet jeg hadde blitt hvis jeg fikk følelsen av at jeg hadde blitt levert et upolert, halvferdig produkt ved lansering. :)

Lenke til kommentar

Uoffisielt så hevdes det på forumet at det er konsollversjonen som lider. Det var visstnok problemer med denne som ble oppdaget under X05 messen, blant annet så gikk det veldig dårlig. Utnyttet bare en core etc. Men dette er bare rykter fra det offisielle forumet.

Lenke til kommentar

XNA (dev software for X360) skulle vært ferdig for en stund siden så kunne alle dev'sa utnyttet X360 hardwaren mye bedre. da hadde vi sluppet dette... XNA er nok ikke ferdig før i 06' en gang var det siste jeg leste. gleder meg til 2dre og 3dje gen. x360 spill som utnytter alt i den maks :D alle 3 kjernene og presser grafikk kortet til det aller ytterste. da tror jeg vi kan snakke eye candy.. :dribble:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...