Gå til innhold

prosjektor+Tv = sant?!

Anbefalte innlegg

Hei, (Jeg håper dette er riktig sted og poste)

Jeg har tenkt å bytte ut den gamle tv min mot en prosjektor i stua istedet, men hva trenger jeg for å kunne se på tv igjennom prosjektorn?

har prosjektorere anntenne kabel inn?

Eller kan jeg ha en liten tv som jeg kjører tv-ut ifra og tv-inn på prosjektoren?

Jeg trenger seriøst hjelp med dette for jeg er helt nuub på prosjektorer!

Så gi meg noen tips folkens! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vanlige ser ut til å være at projektorer ikke har tunere innebygget, dvs. du har composite, component, SCART, HDMI, VGA, DVI. Men ikke COAX (antenne). Har du satelittmottaker er saken klar, men har du en TV antenne må du ha en tuner imellom. Jeg bruker faktisk mitt gamle TV til dette, og lar en av SCART inngangene på TVet sende ut TV bildet til projektoren :) Det er snakk om en jalla-løsning og gir ikke akkurat verdens beste bilde, direkte kobling til satelitt mottaker gir en HELT annen opplevelse og fargekvalitet.

Lenke til kommentar

Det er relativt vanlig å bruke videospillere som tuner, men det beste resultatet får du nok ved å bruke en DVD-opptaker med f.eks komponentutgang. Når det er sagt, ville jeg personlig ikke ha byttet TV-en mot en projektor, jeg foretrekker å ha en vanlig TV i tillegg til projektoren.

Jeg flytter tråden fra Skjermer til Video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...