Gå til innhold

får krav om å formatere usb pen.. hjeelp

baffen

Anbefalte innlegg

Jeg har lagret noen filer på en usb pen i forbindelse med en formattering av windows. Etter reinstalleringen av windows får jeg beskjed om at usb-disken ikke er formattert og jeg får ikke adgang før den er det. Formaterer jeg mister jeg seff alle filene på disken.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hva som kan gjøres for å hente frem filee fra usb pennen?

Det er kun dokumentfiler, men ganske viktige for meg. Kan det være at jeg kopierte inn filene som FAT-filer, men når jeg reinstallerte windows valgte jeg NTFS som filsystem?

Lenke til kommentar
Kan det være at jeg kopierte inn filene som FAT-filer, men når jeg reinstallerte windows valgte jeg NTFS som filsystem?

Nei, dette har ikkje noko med saken å gjera. Penndriven er sansynligvis FAT (styres av kva pennen er formatert som, og ikkje av Windows). Meiner det finnes programmer for å redde data som er tapt på USB pendrive. Søk litt på google. ;)

Lenke til kommentar

Etter MYE googling og samtale med kvalifiserte kompiser ga jeg opp. Det skal visstnok finnes muligheter, men jeg ga opp før jeg fann noen.

Det som sannsynligvis har skjedd er at jeg har dratt ut USB-pennen uten å koble fra maskinvaren på PCen. Det var skjebnesvangert. Etter som jeg har forstått kan det føre til at "innholdsfortegnelsen" på disken ikke blir lagret. Derfor finner ikke en PC filene som ligger på den lenger. SElv om filene ligger der... Kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...