Gå til innhold

Bildeduell: King Kong PC mot King Kong Xbox 360


Mr_Snuffles

Anbefalte innlegg

Disse bildene er hentet fra et innlegg på Xbox 360 forumene til IGN. Xbox 360 bildene er tatt av skjermen til en demokiosk på EBgames i USA. PC bildene er hentet fra den offisielle demoen som kan lastes ned herfra. PC bildene ble også tatt 'off-screen' med samme kamera for å gjøre forholdene så like som mulig mellom versjonene.

 

PC over og Xbox 360 under:

 

KKCampfirePC.jpg

KKCampfire.jpg

 

The first part of the "Chased" demo. The campfire in the 360 demo is so much more detailed. The pillars have much more texture patterns, shadows, and heat bending effects from the flames that you can't appreciate with this off-screen shot.

 

RocksPC.jpg

Rocks.jpg

 

This next shot is right outside this little campfire. Believe it or not, these two screens are from the EXACT same location. The rocks are non existant in the PC version. On the 360 you can see vegetation and the rocks have a realistic weatness that reflects light as the rain bounces off.

 

CobblestonePC.jpg

Cobblestone.jpg

 

After going through the cave, you reach your friends by where the dinosaur makes his first appearance. The cobblestone here is just as impressive as the rocks in the last screens with rain bouncing off of what appears to be paralax mapped cobblestone. The PC version just looks like flat shaded lines on the floor in comparison.

 

KongPillarPC.jpg

KongPillar.jpg

 

Now the Kong Demo. The lighting, the fur, the facial textures, the scars, but most notably and what jumps at you immediately is the LIGHTING.... and oh... did I mention the lighting!! drooling The PC version looks ok, but its amazing what advanced lighting and shadowing can do to a game.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er littt rart at de PC bildene ikke har noe slags specular eller paralax mapping... eller hva det nå heter. Ser ingen grunn til at PC versjonen ikke ville kunne få ut til dels samme grafikk.

 

Men 360 er jo en dedikert spillemaskin så den burde se litt bedre ut da utviklerene kan slenge på flere effekter. Det virker som at PC versjonen har blitt utviklet med tanke på maskinvarestøtte istedet for utseende.

Lenke til kommentar

Det hersker ingen tvil om at en high-end PC vil kunne kjøre med samme detaljer som det vi ser i Xbox screenshotene. Xbox 360 versjonen er laget etter de andre versjonene, mer som en 'Special Edition' utgave. Problemet er at selv en PC med AMD FX 57 CPU og 2x Nvidia 7800GTX i SLI, vil ha problemer med å kjøre i stabil framerate med alle disse effektene skrudd på. I Xbox 360 versjonen brukes pixel/vertex shaderne til fulle, HDR lighting samt en en rekke typer mapping (parallax, specular, normal).

 

PC versjonen, kan virke veldig tam i forhold, men ligger egentlig ikke så veldig langt bak dagens titler, som f.eks FEAR, Quake 4 og Call of Duty 2. Alle kan prøve demoen og gjøre seg opp en mening selv.

 

Av det jeg sett av dagens PC spill med tilsvarende effekter, er det kun tech demoen HL2: Lost Coast som er i nærheten av det vi ser på disse bildene. Den demoen bruker HDR og noe av den samme mappingen som vises i de våte steinene på bildene over, men i langt mindre skala. Oblivion på PC vil også være på samme nivå når det gjelder effekter, men spørsmålet er hva slags PC må man ha for å kjøre alt glatt på "fullt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...