Ultra_Fisk Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Heisann, har solgt min stasjonære datamaskin for å kjøpe bærbar. Prisen er egentlig maks 10K, men kan kanskje gå litt over. Pcen skal hovedsaklig brukes til surfing + musikk osv , og litt spilling. Vil ha 1024mb ram og et ganske ok gfxkort som et minimum. Har derfor egentlig bestemt meg for netshop 1559 , (men den kommer ikke på lager før om kjempelenge) så lurer på om det er noen andre som er direkte konkurrenter mt pris vs ytelse! Hvilken bærbar bør jeg kjøpe!? (skriv gjerne om du har testet pcen du anbefaler fesks) mvh Ultra Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Heisann, har solgt min stasjonære datamaskin for å kjøpe bærbar. Prisen er egentlig maks 10K, men kan kanskje gå litt over. Pcen skal hovedsaklig brukes til surfing + musikk osv , og litt spilling. Vil ha 1024mb ram og et ganske ok gfxkort som et minimum. Har derfor egentlig bestemt meg for netshop 1559 , (men den kommer ikke på lager før om kjempelenge) så lurer på om det er noen andre som er direkte konkurrenter mt pris vs ytelse! Hvilken bærbar bør jeg kjøpe!? (skriv gjerne om du har testet pcen du anbefaler fesks) mvh Ultra 5089100[/snapback] Solgte selv min stasjonære maskin og satte i gang jakten på laptop for en uke siden. Etter mye om og men bestemte jeg meg endelig og bestilte note 8600 fra shg.no til en prislapp på 10460. Maskinen er ikke hentet enda så kan ikke gi deg noen annbefalinger men satser på jeg gjorde ett godt kjøp Har en del likhetstrekk med netshop 1559 hvis du konfigurerer den selv til lik pris med min note 8600 med 1024ram, 80GB harddisk, 1.86 GHz og Nvidia 6600 med 128MB. Sparer 400kroner på eventuelt å velge Shg laptopen med akkurat samme spesifikasjoner ser jeg. Forskjellen mellom disse ligger jo ikke minst i skjermen. Netshop 1559 en leveres med 15tft SXGA mens min shg leveres med 15,4 tommer widescreen WXGA som var noe av det som avgjorde valget mitt til tross for at 1559 skjermen har høyere max oppløsning. For min del sto det hele veien å tippet mellom disse 2 laptopene men falt til slutt for shg men har lest utrolig mye bra om netshop 1559 her på forumet så tror du gjør ett kupp ved også å kjøpe den Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hva med denne til 10.600,- http://www.psdata.no/ps.asp?it=113199&mlevel= Produktbeskrivelse: ASUS A6742VUP - Pentium M 740 1.73 GHz - 15.4" TFT Dimensjoner (BxDxH): 35.4 cm x 28.4 cm x 3.5 cm Vekt: 2.9 kg Innebygde enheter: Høyttaler, trådløs LAN-antenne, kamera, Bluetooth-antenne Prosessor: Intel Pentium M 740 1.73 GHz RAM: 512 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 533 MHz Kortleser: 4 i 1 Harddisk: 60 GB Optisk lagring: DVD±RW (+R dobbeltlag) Skjerm: 15.4" TFT aktiv matrise WXGA (1280 x 800) Grafikk-kontroller: ATI MOBILITY RADEON X700 - 64 MB Lydutgang: Lydkort Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Notebook-kamera: Integrert - 1,3 Megapiksler Inn-enhet: Mus, tastatur, touchpad Levetid (inntil): 4 time® Operativsystem: Microsoft Windows XP Professional Fabrikantgaranti: 2 års garanti Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Hva med denne til 10.600,-http://www.psdata.no/ps.asp?it=113199&mlevel= Produktbeskrivelse: ASUS A6742VUP - Pentium M 740 1.73 GHz - 15.4" TFT Dimensjoner (BxDxH): 35.4 cm x 28.4 cm x 3.5 cm Vekt: 2.9 kg Innebygde enheter: Høyttaler, trådløs LAN-antenne, kamera, Bluetooth-antenne Prosessor: Intel Pentium M 740 1.73 GHz RAM: 512 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 533 MHz Kortleser: 4 i 1 Harddisk: 60 GB Optisk lagring: DVD±RW (+R dobbeltlag) Skjerm: 15.4" TFT aktiv matrise WXGA (1280 x 800) Grafikk-kontroller: ATI MOBILITY RADEON X700 - 64 MB Lydutgang: Lydkort Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Notebook-kamera: Integrert - 1,3 Megapiksler Inn-enhet: Mus, tastatur, touchpad Levetid (inntil): 4 time® Operativsystem: Microsoft Windows XP Professional Fabrikantgaranti: 2 års garanti 5090297[/snapback] Ville det vært ett godt kjøp da? ;p Tenker bare på størrelsen på harddisken, prosessoren,minne og grafikken...Alt er jo mindre en hva du får for samme pris i Netshop 1559 maskinen eller Shg 8600. Skal innrømme designet på Asusen gjerne er en hel del penere en både netshop og shg laptopene da men er også skeptisk til skjermkortet i Asusen er det no bra`a? Sikter til ATI MOBILITY RADEON X700 - 64 MB Endret 1. november 2005 av metalizer Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Heisann, har solgt min stasjonære datamaskin for å kjøpe bærbar. Prisen er egentlig maks 10K, men kan kanskje gå litt over. Pcen skal hovedsaklig brukes til surfing + musikk osv , og litt spilling. Vil ha 1024mb ram og et ganske ok gfxkort som et minimum. Har derfor egentlig bestemt meg for netshop 1559 , (men den kommer ikke på lager før om kjempelenge) så lurer på om det er noen andre som er direkte konkurrenter mt pris vs ytelse! Hvilken bærbar bør jeg kjøpe!? (skriv gjerne om du har testet pcen du anbefaler fesks) mvh Ultra 5089100[/snapback] Solgte selv min stasjonære maskin og satte i gang jakten på laptop for en uke siden. Etter mye om og men bestemte jeg meg endelig og bestilte note 8600 fra shg.no til en prislapp på 10460. Maskinen er ikke hentet enda så kan ikke gi deg noen annbefalinger men satser på jeg gjorde ett godt kjøp Har en del likhetstrekk med netshop 1559 hvis du konfigurerer den selv til lik pris med min note 8600 med 1024ram, 80GB harddisk, 1.86 GHz og Nvidia 6600 med 128MB. Sparer 400kroner på eventuelt å velge Shg laptopen med akkurat samme spesifikasjoner ser jeg. Forskjellen mellom disse ligger jo ikke minst i skjermen. Netshop 1559 en leveres med 15tft SXGA mens min shg leveres med 15,4 tommer widescreen WXGA som var noe av det som avgjorde valget mitt til tross for at 1559 skjermen har høyere max oppløsning. For min del sto det hele veien å tippet mellom disse 2 laptopene men falt til slutt for shg men har lest utrolig mye bra om netshop 1559 her på forumet så tror du gjør ett kupp ved også å kjøpe den 5090103[/snapback] Tar det lang tid fra bestilling til du mottar pcen eller ?Noen andre som har erfaringer ang shg ? Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Har selv aldri bestilt der fra før men de aller fleste som har kjøpt varer fra shg her på forumet har fortalt meg at shg er blant de som leverer raskest. Bestilte jo min note 8600 i går kveld og fikk allerede i dag morges mail om at laptopen hadde blitt pakket og sendt så til nå vil jeg si SHG har opptrett med eksepsjonelt god kundeservice ;o) Står også under oversikts kontoen min på Shg at varen vil bli levert i løpet av 4 dager. Holder de denne leveringsfristen er jeg meget godt fornøyd Endret 1. november 2005 av metalizer Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Noen fler erfaringer ? Shg 8600 vs netshop 1559 ? + og - ? Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Ingen erfaringer enda men fikk akkurat nok en melding fra shg.no der de skriver at pakken bør være på plass ved mitt postkontor så tidlig som allerede i morgen, stemmer dette skal jeg forhåpentligvis gi deg mange positive synspunkter om note 8600 i morgen kveld. Ellers veldig mange her på forumet som har Netshop 1559 modellen, annbefaler deg å lese litt på denne tråden. Netshop 1559 erfaringer Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Noen som vet noe mer ? Er fryktelig i tvil om jeg skal vente til tidligst den 8.11(da netshop får den inn på lager igjen) på 1559 eller gå for en 8600 ? HJELP, vil gjerne bestille idag! Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 metalizer: Jeg skal selv bestille bærbar i nogenlunde samme prisklasse. Hadde vært kjempefint hvis du ga litt feedback på selve maskinen / nettstedet når du mottar maskinen din. Er litt skeptisk til en såpass ukjent webshop, itillegg har de heller ikke en fin webside som profilerer bedriften ordentlig (mener nå jeg). Ser frem til tilbakemeldinger fra deg enten her eller pr. PM. Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 metalizer: Jeg skal selv bestille bærbar i nogenlunde samme prisklasse. Hadde vært kjempefint hvis du ga litt feedback på selve maskinen / nettstedet når du mottar maskinen din. Er litt skeptisk til en såpass ukjent webshop, itillegg har de heller ikke en fin webside som profilerer bedriften ordentlig (mener nå jeg). Ser frem til tilbakemeldinger fra deg enten her eller pr. PM. 5096591[/snapback] Jeg kommer med fyldig referat etter at litt "undersøkelser" er tatt på maskinen =) Var skeptisk til å handle der selv men gamblet nå og må få si at SHG har opptrett Meget proffesjonelt under selve kjøpet. Har tidligere handlet på både på komplett og multicom og vil si begge disse nettbutikkene foreløpig kan stille seg langt bak i rekken når det gjelder kundeservice og ja Shg er i front Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Har du fått pcen nå ? Noen andre som har forslag i prisklassen 10 000 ? Værsåsnill! Vil bestille asap!!! Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Sporte den nettopp opp på posten.no viser seg at den annkom Stavanger klokken 10:00 i dag morges. Selv bor jeg i Haugesund som kun er 1,5 time fra Stavanger så hvis den ikke kommer nå i løpet av neste timene så får jeg den ivartfall i morgen. Litt synd jeg drar på fotball cup til Kristiansand hele helgen huff blir hardt når en helt ny laptop venter på meg hjemme Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Noen Andre Forslag ? Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 hva med den de selger på coop da? den er vel ganske kompatibel til prisen. rundt 10 lapper. eller tar jeg feil? da slipper du i tillegg å vente:P Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 coop er ikke akktuelt Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 noen andre forslag ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå