MortenS Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 En venn slettet internminnet og alle bildene jeg hadde på min Gsmart2 før jeg fikk overført de til PC. Vet noen om muligheter for å "hacke" disse tilbake, hvis jeg ikke tar noen nye bilder imens? Siden man kan hente tilbake info fra en slettet HD kanskje det går på Gsmart også... Morty [ Denne Melding var redigert av: MortenS på 2002-08-25 13:26 ] Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Det er antakelig mulig så lenge kameraet ikke går tom for strøm og man ikke tar nye bilder. Men det vil involvere å lodde av SRAM brikken og lese dataene inn i PCen direkte fra brikken. Det vil koste flere 1000kr hvis du finner noen som er gale nok til å gjøre et forsøk. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Ja det hørtes ikke enkelt ut.. Ingen un-erase program på nettet for digital kamera minnebrikker? Håper på en skikkelig McGyver løsning! Morten Lenke til kommentar
zanti Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Sletter du bildene via softwaren i kameraet resettes samtlige minnelokasjoner til '0', og innholdet på brikken slettes. I motsetning til f.eks. harddisker med filsystem, kan man ikke gå tilbake til data som er slettet på minnebrikker. Du må dessverre se langt etter de bildene. Og lodder du av den mikroskopiske overflatemonterte brikken, vil du verken få tilbake data eller greie å montere den korrekt senere. :| [ Denne Melding var redigert av: zanti på 2002-08-29 07:42 ] Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Kan du bevise at alle dataene slettes? Det er en ekstremt uvanlig måte å gjøre det på siden det medfører eksta unødig arbeid og strømforbruk. Hvis man har rett utstyr så er det ingen problem å lodde av brikken og sette den tilbake, det er en standard rambrikke som ikke krever noe helt utenom det vanlige. Man må bare passe på at den har strøm under hele operasjonen. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 Jeg fikk et tips om et recovery / unerase program som het Digital Image Recovery. Men dette krever at mediet er en drive for å hente ut slettet info, og det fungerer vel ikke med Gsmart2 da. Kanskje et tips for andre som bruker flash osv. http://home.arcor.de/christian_grau/dir/ Morten Lenke til kommentar
Gammel Erik Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Er det nakenbilder eller? Ellers kan du jo sikkert bare ta bildene på nytt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå