Gå til innhold

Sony installerer spyware på PCen din

Anbefalte innlegg

Eneste forskjellen er at det står en advarsel på Sony BMG CDene, slik at du faktisk har en mulighet til å unngå problemet (ved å la vær å kjøpe CDen riktignok). Analogier funker sjelden, svært sjelden :)

5143104[/snapback]

Står det trykt på CDene at de installerer spyware på maskinen din?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste forskjellen er at det står en advarsel på Sony BMG CDene, slik at du faktisk har en mulighet til å unngå problemet (ved å la vær å kjøpe CDen riktignok). Analogier funker sjelden, svært sjelden :)

5143104[/snapback]

AtW

5143125[/snapback]

Ikke spyware, men det står at det blir installert programvare, uten at det står hva slags programvare. Det er da opp til deg om du vil la sony installere programvare på din pc, siden du ikke vet hva det er. At det er ufint å legge ved spyware, det sier jeg ingen ting på, men du har fremdeles hatt valget.

Lenke til kommentar

5143104[/snapback]

AtW

5143125[/snapback]

Ikke spyware, men det står at det blir installert programvare, uten at det står hva slags programvare. Det er da opp til deg om du vil la sony installere programvare på din pc, siden du ikke vet hva det er. At det er ufint å legge ved spyware, det sier jeg ingen ting på, men du har fremdeles hatt valget.

5143223[/snapback]

Heh, jeg vet ikke helt om jeg er enig i det men. Ufullstendig informasjon kan også være ulovlig. Men i alle tilfeller kommer jeg til å benytte min valgmulighet til å boikotte sony.

AtW

Lenke til kommentar
Og nå har Sony trukket denne kopisperren fra markedet, samtidig som M$ nå fjerner denne kopisperren fra systemet med sine spyware-removals.

5151610[/snapback]

Jepp, men uttalelser fra sony, og brukerbetingelsene i avtalen deres tyder på at dette bare er PR-hensyn. De har vist en suveren forakt for forbrukeres rettigheter, og jeg finner lite som tyder på at de ikke vil fortsette med det.

AtW

Lenke til kommentar
Men det er bare for oss forbrukere å vise massiv motstand og avsky mot sånn arroganse, og da må de bare gi etter for forbrukerpress.

5151682[/snapback]

Vi får se, jeg har vist min avsky en stund nå, om folk bare skader de hardt nok økonomisk, kanskje det blir endringer etterhvert.

AtW

Lenke til kommentar

Og akkurat da det kunne se ut som om ting roet seg og Sony kunne tenke seg å ta til vettet, dukker det opp en utgave til av sony-spyvarer. http://www.freedom-to-tinker.com/?p=925.

M.

(Jeg handlet mobil for et par måneder siden og ville i utgangspunktet ikke ha en Sony fordi jeg ikke liker tastaturene på de jeg har tatt i, er jo relativt lykkelig nå, noen Såspy dingser skal ikke kobles opp mot mine PCer noen gang, det firmaet har mistet enhver troverdighet i mine øyne)

edit: htmlleif

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Og akkurat da det kunne se ut som om ting roet seg og Sony kunne tenke seg å ta til vettet, dukker det opp en utgave til av sony-spyvarer. http://www.freedom-to-tinker.com/?p=925.

M.

(Jeg handlet mobil for et par måneder siden og ville i utgangspunktet ikke ha en Sony fordi jeg ikke liker tastaturene på de jeg har tatt i, er  jo relativt lykkelig nå, noen Såspy dingser skal ikke kobles opp mot mine PCer noen gang, det firmaet har mistet enhver troverdighet i mine øyne)

edit: htmlleif

5157188[/snapback]

Som sagt tidliger, sony har ikke tatt til vettet, den eneste grunnen til at de trakk det tilbake er PR-hensyn (dvs de er redd for at dårlig PR koster de penger). Det eneste man kan stole på når det gjelder slike store firmaer er at de vil tjene mest mulig penger.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg sa 'kunne tenkes å' ikke at de hadde tatt til vettet... men jeg burde jo ha forstått at det også var alt for optimistisk, skal jo bli spennede å finne ut hvor mange forskjellige typer malware de har og kommer til å komme ut med...

Hmm, mulig tema for et pubspill, dette her, la bilen stå i så fall...

M.

Lenke til kommentar

I tillegg er Sony anklaget for å ha tatt kildekode fra den LGPL-lisensierte mp3-encoderen LAME (open-source). Skal man bruke kildekode herfra, må den som bruker koden opplyse om dette, samt legge ved kildekoden til prosjektet sitt. Det har ikke Sony gjort. Så denne rootkit-affæren kan bli en svært dyr sak for Sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...