Shrike Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 tok under en uke fra jeg bestilte til det var installert og funka her. uploaden derimot er ikke hva den lover.. kan jeg klage på dette? Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-13 02:12, skrev RogueFreak:Bra at du fikk ADSL til slutt da! Det tok sin tid, men alikevel...den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :wink:Gratulerer! Hadde det bare enda så bra :sad: , men sånn er det ikke, han var her i går og da var jeg ikke hjemme, men det var andre her som slapp han inn, og han ble overasket da han så vi hadde ISDN ogsa at det ikke skulle være nødvendig å legge inn en ny ledning, vi kunne bruke delt aksess, noe jeg har fått avslag på før, men han kjente til et tilfelle der en person hadde fått avslag på delt aksess (altså å kjøre telefon og adsl på samme linje) men som etter en ny søknad igjennom ISP'en fikk lov til det av Telenor. Så det ville han heller at vi skulle gjøre, og de her i huset syntes jo det hørtes smart ut, noe det egentlig er, men da må jeg vente enda lengre. Og i den svarte boksen som henger på veggen i boden, den var det ingen ledige kobberpar, så han måtte da ha strekt ledning enda lengre, til en av de to grønne boksene som står i veikanten, og det kosta 500,- i timen, og det kunne ha blitt dyrt, men han regnet ikke å bruke mer en ca 2 timer, men jeg var ikke tilstede så det var ikke jeg som tok besluttningen. Men men, må inrømme at min vente tid (grensen for hvor lenge jeg gidder å vente) snart er nådd, særlig når man har sett fram til datoen og har vært tolmodig enda, mest sur, men skal vel klare det, blir vel til at jeg må få lakt inn en slik ledning til den grønne boksen uansett, kansje er jeg heldig og Telenor gir etter, og jeg kan bruke delt aksess. Installatøren sa også at det var tomt for sprederpar i den grønne boksen og at han i så fall måtte splitte opp et kobberpar i to med spesialutstyr. Uff så mye rot.... Jaja, får vel vente mer da.... Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 fikk meg en forventet leveransedato: 28.10.2002 dumt jeg ikke var hjemme, da hadde nok jeg tatt en annen avgjørelse en de andre som var her. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Første gang (Trondheim): Ventet i 3mnd før vi gav opp og fortalte dem at de bare kunne glemme det. Samme dag som avtalen ble terminert, kom ruteren på døren. Flyttet så opp en etasje. Andre gang: Ventet i 14 dager fra bestilling til jeg var koblet opp. Telenor: 4mnd på levering, dette i sentralt Stavangerstrøk. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Jeg sitter også og venter på adsl fra NGT! Har hatt noen utsetelser jeg også men nå har det stått uke 49 2002 temmelig lenge og det begynner jo og nærme seg..... Jeg ber som besatt hver kveld om at dem skal få ut fingen og gi meg Mbit linjen min Kommer den i uke 49 så trenger ingen å kjøpe noen julepresanger til meg. Dels fordi jeg ikke kan få noe bedre og dels fordi jeg ikke kommer til å delta på julefeiringen, og blir sittende hjemme og surfe isteden Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 I går skjedde det noe, da lå det en liten konvolutt som var foret på insiden, den var fra NGT, inne i den lå det en trepolet kontakt, ledning og sist men det viktigste, en ADSL-Splitter (ADSL-filter), og da begynte jeg å lure, på kundesidene stod det jo at bredbåndskontakten ikke var installert som avtalt og at ny montør skulle bestilles, så jeg lurte på hva de dreiv med, skulle jeg ha full eller delt aksess? (adsl via egen kabel eller via den samme som jeg kjører ISDN linjene mine på?), så jeg ringte, og spurte om det ikke var noe rot på gang? og de svarte til min glede, at det var i orden, jeg kunne få delt aksess!, og Telenor skulle koble til linjen om noen uker. Og i dag står det "Sjekker linjekapasitet og kvalitet nå" på kundesidene, forventet leveransedato den 28.10.02, men denne gangen er det helt sikkert at jeg ikke får avslag fra Telenor, jeg spurte om dette, og karen på kundeservice telefonen sa at det var sikkert og han beklaget at det hadde blitt litt mye frem og tilbake i denne saken. Grunnene til at de kom frem til at delt aksess ikke skulle være noe problem denne gangen var jo at de hadde utbedret linjen min for kroner 998,- som jeg skrev før, noe jeg forklarte med at jeg var i en "ring", der surra jeg litt det jeg mente var en "slyng" (tror jeg 99.9% sikker), og dette ble gjort for å utnytte nettet til mer en det er ment til, og dette var grunnen til at jeg fikk avslag på delt aksess, men nå når det er fiksa, så er det ikke noe problem, skjønner egentlig ikke hvorfor de tenkte på full aksess i steden når de viste at dette ville gå når de hadde utbedret sprederparet mitt (noe de burde ha visst), men det er ok, nå slipper jeg monrør/installatør, og da er det bare å vente på at de skrur på linjen min, noe som vil skje om en 1,2,3 eller 4 ukers tid eller noe slikt. Så da ser det ut til å løse seg :smile: Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 I dag sjekket jeg ut kundesidene som vanelig, noe jeg har gjort så mange ganger at jeg ikke har kontroll på hvor mange ganger jeg kan ha gjort det, men det er sikkert over hundre ganger. Men i dag sjekket jeg kundesidene, og enedlig, nå har NGT fått tilbake melding (klarsingnal) fra Telenor. Og folka på Telenor har også satt en dato da de skal koble til ADSL-linjen min. Statusen var da først; Ukjent, Fyll ut installasjonsinformasjon Og etter at jeg fylte ut installasjonsinformasjonen er statusen nå: Status: Ukjent, Trenger ikke montør Modem Dato: Jeg har jo allerede ADSL-Ruteren. Forventet Leveransedato: 15.11.2002 Leveransedato: 15.11.2002 Så nå er det sikkert, jeg får adsl, og jeg kan bruke delt aksess, egentlig det med påskruinga av linja er jo gjort på et øyeblikk nede på sentralen, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal ta så lang tid (det sa montøren som var her, at det ikke tar lang tid)[/b] Så da venter jeg, dette blir digg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå