Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Leveranse erfaringer, ADSL fra NGT


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ventet lengere en langt på å få ADSL fra NextGenTel.

 

Da jeg bestilte tok det ca 14 dager før jeg fikk noe brev fra dem om passord til kundesidene.

 

da stod det at jeg skulle få ADSL den 15.08, når det var to dager til jeg skulle få det ble det gjort om til den 16.08, så dagen etter den 19.08, når det var to dager igjen før jeg skulle få adsl ble det gjort om til den 20.08, det samme gjentok seg igjen, og nå ble det gjort om til den 20.08, så 21.08, så 22.08, og så den 23.08, og så ble det forandret fra den 23.08 til den 26.08, og fra den 26.08 ble det gjort om til den 27.08, og nå er det den 28.08 det står som leveransedato.

 

Jeg vet det ikke er en eksakt leveransedato men, sånn ca etter normal leveranse prosess som det står på siden deres, men dette er vel litt vel mye.

 

det er sånn ca en mnd siden jeg bestilte nå, frem til den 16.08 (tror jeg), stod det som status "I bestillingsfasen - kredittvurdering gjennomført" eller noe slikt, og nå står den, noe som det har stått sinsykt lenge "Sjekker linjekapasitet og kvalitet nå." Og det har det sikkert stått i 14 dager eller lingnende."

 

Jeg bestilte med en Charlie linje, under denne Sommerkampanjen så jeg får Delta de 6 første mnd'ene.

 

Jeg er helt sikker på at jeg kan få adsl.

Har en venn som ventet 8 mnd'er på å fa ADSL fra NGT men da var ikke sentralen her jeg bor ikke klargjort (han bor like i nærheten), det var til og med en kar som ringte fra NGT og spurte om jeg ville kjøpe NGT linje av han, men jeg sa jeg allerede hadde betilt.

Så da er jeg helt sikker på at jeg kan få ADSL.

 

Jeg kan forstå at de kansje har litt å gjøre og at denne sjekkinga av linjekapasiteten og kvaliteten kan talitt tid, men jeg mener dette begyner å ta litt vel lang tid, hva er deres erfaringer, hvor lang tid tok det for deg å få ADSL fra NGT?

 

Må si jeg begynner å bli litt sur, de utsetter om trent hver dag igjen og igjen. ARRRRGGGG...

 

Jaja, får vel smøre meg med tolmodighet da.¨

 

De skrev også til meg i det brevet jeg fikk at jeg kansje ikke kunne få så høy hastighet som jeg ville ha, sånn at de kansje måtte skru ned hastigheten noe. pga linjeavstand til sentralen, var nemmelig litt noe over 3000 m.

 

Har også en annen venn av meg som også bor like i nærheten av meg, han bestilte bravo og skaal ha charlie de første 6 mnd'ene, han fikk det også utsatt litt men ikke i nærheten så mye som meg, han bestilte litt før meg, og har kansje fått det utsatt 3 til 5 ganger, ikke noe i forhold til meg da, og han har fått en sikker leveranse dato nå. han får det vel i dag eller i morgen.

 

Jeg mener at dette ikke kan være normal leveranseprosess fra NGT sin side, hvis det tar så lang til så hvorfor setter de det ikke på en dato lengre unna, i stede for å utsette en eller tre dager om gangen.

 

Og dere lurer kansje på hvorfor jeg ikke tar kontakt med dem, men de har jo skrevet i brevet mitt (eller via mail) at jeg ikke skal henvende meg om leveranseprosessen) forde alt vil komme på kundesidene.

 

Greit nok at de kansje har mye å gjøre, jeg leste jo en artikkel om at det hadde fått så mange bestillinger i sommer. Men de kunne i allefall hatt litt mer info på kundesidene.

 

Håper på svar....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg kan vel som motvekt komme med en historie som er i helt andre enden.

 

Bestilte xxxdag. Dagen etter kom det 2 eposter, den ene siden de ikke fant meg i kredittdatabasen (noe tull med en gammel adresse) og den andre med passord til kundesider og litt generell info. Så, senere på dagen kom enda en. Jeg hadde ikke oppgitt noe tlf. nr. for huset der det skulle installeres i (siden jeg ikke skal ha fasttlf. og ikke visste nr til de som hadde bodd der før).

Dette fikk jeg sjekket opp dagen etter, og sendte en epost med tlf.nr. Fikk etter ca en time svar via epost at de hadde funnet ut dette selv og alt var i orden.

På kundesiden min sto det en dato for når jeg kunne regne med at jeg var på nett, og den lå 5 eller 6 uker frem i tid...vel vel, litt lenge tenkte jeg men pytt pytt.

Så etter 4-5 dager kom en ny epost med installasjonsdato, siden jeg måtte ha installatør. Tidspunktet passet meg, og kvelden før han kom, kom Netopia routern på døra med posten. Installatøren kom til avtalt tidspunkt og satte opp, jeg aktiviserte routern når jeg kom hjem fra jobb...og jeg var på nett! Dette tok under 2 uker fra jeg bestilte...mao. en måned før datoen jeg ble forespeilet helt i begynnelsen jeg bestilte.

 

Så nå kjører jeg på Delta hastighet frem til jul, etter det Charlie (sommerkampanjen til NGT).

 

Dette her høres nesten ut som om jeg jobber for NGT og gir litt snikreklame, men det er det ikke! Jeg er bare veldig fornøyd siden det gikk såpass fort! :grin:

 

Så, det er alltid 2 sider til samme sak...

Lenke til kommentar

Ja, jeg får komme med en liten motvekt jeg også... :smile:

Da jeg bestilte fikk jeg beskjed om at Bravida-installatøren kunne komme 3 uker senere. Og det gjorde han. Routeren fikk jeg på døren mandagen etter (installatøren kom på fredag), og få minutter etter var jeg på nett... Falt også under deres sommerkampanje og kjører 1024/512... Hastigheten er det ikke noe å si på! Er så raskt som det får blitt...

 

Bor i Oslo, kan alt klusset med avstand til sentralen etc. kanskje ha noe å gjøre med at man bor utenfor by-områder?

 

[red: korrektur]

 

[ Denne Melding var redigert av: Calm på 2002-08-25 22:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 22:02, Calm skrev:

Bor i Oslo, kan alt klusset med avstand til sentralen etc. kanskje ha noe å gjøre med at man bor utenfor by-områder?


 

Ja, jeg bor ikke i en by, men ikke langt på landet heller, bor kun noen få kilometer fra nærmeste by på østlandet.

 

Men bor på en måte oppi åsen, så da blir det jo noen ekstra km med kabler.

 

Så det er fult mulig at det er linjeavstanden det er noe de funderer over.

 

Har to venner som bor like i nærheten, begge kan få ADSL, begge har lengre avstand en meg, så da skulle de ikke være noe problem for meg å få ADSL, men nå har jo jeg mye større hastighetsklasse også da.

 

Han ene kammeraten bestilte lenge før sommerkampanjen og har et bravo abbenoment.

 

og han andre går under sommerkampanjen slik som meg, så han får charlie de første 6 mnd'ene.

 

Og jeg bestilte charlie og får delta, så det kan jo ha noe med det å gjøre, jeg vet ikke om noen her jeg bor som har bestilt delta.

 

Det kan jo være at de må regne ut hvor mye maks hastigheten er og at det ikke er så lett å finne ut av, av en eller annen årsak.

Lenke til kommentar

Skulle ønske NTNU hadde en spesiell deal med nextgentel når det kom til levering også.. At vi fikk utlevert adsl-modem-tingen på skolen, og så kommer vi hjem, så er alt fiksa.. at alt hadde blitt ordna på en dag eller noe.. :smile:

Sitter nå og venter på at ngt skal få kobla opp det de trenger å koble opp, er lei av det treeege telenorabonnementet jeg har nå..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 22:02, Calm skrev:

.... Bravida-installatøren kunne komme 3 uker senere. Og det gjorde han. Routeren fikk jeg på døren mandagen etter (installatøren kom på fredag)...


 

Hva er det egentlig denne installarøtren skal gjøre?, du skrev jo at du koblet til ADSL ruteren selv.

 

Har hørt noe om dette før, måtte du installere bredbåndskontakten?. Trenger alle installatør..

Eller var det at du skulle få strekt en nettverkskabel fra ADSL-Splitteren og ned på datarommet/soverommet, eller hvor du nå enn har datamaskinen hen?.

Lenke til kommentar

Da jeg bestillte fikk jeg midlertidig dato og alt det med veldig raskt.. jeg fikk også en mail om at min sentral akkurat var ferdig og at jeg var en av de første som kom til å ta den i bruk i mitt omeråde.

bra tenkte jeg, men de skjøv datoen fremover og fremover i 5 måneder før de sendte meg en mail om at sentralen var overbelastet. Syns det var litt rart siden jeg var en av de første til å ta den i bruk men jeg har ikke peil på all den teknikken de bruker så jeg vet ikke helt sikkert om det er rart, men 5 måneder er litt for mye syns jeg.

bestillte da fra telenor som klarte det på litt under 2 uker fra bestilling til surfing ikke noe trøbbel med noe som helst der. gode gamle telenor :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 23:32, Torsteinen skrev:

2: ring NGT kundeservice, hjalp meg med en gang


 

Ja jeg kommer nok til å gjøre det snart hvis de utsetter stort mer, så får jeg høre hva det er som

utsetter det hele, at det er noe med linjekapasiteten eller kvaliteten er det lite tvil om i og med at statusen er "Linjekapasitet og Kvalitet sjekkes nå."

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 23:36, Champ skrev:

Da jeg bestillte fikk jeg midlertidig dato og alt det med veldig raskt.. jeg fikk også en mail om at min sentral akkurat var ferdig og at jeg var en av de første som kom til å ta den i bruk i mitt omeråde.

bra tenkte jeg, men de skjøv datoen fremover og fremover i 5 måneder før de sendte meg en mail om at sentralen var overbelastet. Syns det var litt rart siden jeg var en av de første til å ta den i bruk men jeg har ikke peil på all den teknikken de bruker så jeg vet ikke helt sikkert om det er rart, men 5 måneder er litt for mye syns jeg.

bestillte da fra telenor som klarte det på litt under 2 uker fra bestilling til surfing ikke noe trøbbel med noe som helst der. gode gamle telenor :smile:


 

Uff da, håper ikke det er det som er tilfellet for meg, får vel kontakte dem i morgen, eller kansje jeg burde sende dem en mail?.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte NGT Bravo før jul i fjor, og ble passe irritert over den lange ventetiden. Det jeg imidlertid fikk høre etterpå var at det er Telenor som sjekker og klargjør linjen, og at ihvertfall mye av forsinkelsen ligger der.

Jeg fikk også lav hastighet siden jeg ligger litt langt fra sentralen (men i gåavstand til NGT hovedkontoret her). Uansett, så hjalp det godt å ringe og klage. Nå har jeg 600 (betaler for 640), men det er jo nokså nærmt da:)

Lenke til kommentar

Ringte til NextGenTel nå nettop, og de sa at det var Telenor som sjekket dette med linje kapasisteten og kvaliteten, og at de ventet tilbakemelding fra dem når som helst, og at utstyret som trengtes er på plass i sentralen så det var ikke noe som manglet, typisk Telenor. Og så spurte jeg hvor lang tid det tar før jeg får routeren etter at linjekapasiteten og kvaliteten er sjekket ut og NGT har fått tilbakemelding fra dem til jeg får ADSL routeren, og det var en uke, jaja, får vel vente da. Og så sa han at dette hadde dratt ut mye, og at måtte sende en purring til telenor om dette drøyet ut mye mer.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte nylig nextgentel. Sendte bestillingsskjema den 3 August fra nettsiden. Fikk mail om at foreløpig installasjonsdato var 2 September. 4-5 dager seinere fikk jeg beskjed om at de ville komme hjem til meg og montere/installere den 15 August. De kom som avtalt, dagen etter kom det en kar fra posten på døren min og leverte routeren. Alt gikk smertefritt og linjen fungerer utmerket.

 

Jeg løftet ikke en finger i forbindelsen med bestillingen bortsett fra da jeg klikket på musa for å sende bestillingsskjemaet :grin:

 

Kjenner dog ett par andre som har opplevd ekstremt mye rot. Begge disse har vært i kontakt med kundesenteret til Nextgentel flere ganger i forbindelse med bestilling. Kanskje det er derfor det blir rot??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...